20.3 °C, 0.8 m/s, 78.7 %

Ekonomika

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsEkonomikaIzveidots portāls garantiju uzglabāšanai
Izveidots portāls garantiju uzglabāšanai
04/02/2014

Jelgavas Biznesa inkubatora uzņēmums izveidojis interneta portālu www.greengarantie.lv preču garantijas talonu uzkrāšanai. «Mūsdienu elektroniskajā laikmetā katrā mājā ir vairāki desmiti elektroierīču. Saglabāt kaudzīti ar čekiem, izsekot līdzi garantijas termiņu beigām un sameklēt vajadzīgo, ja kaut kas salūst – tas ne vienmēr ir pa spēkam vidēji aizņemtam un aizmāršīgam cilvēkam. Tieši tāpēc mums radās ideja par šāda portāla izstrādi,» norāda projekta attīstītājs Jānis Ankravs. Šobrīd portālā ir jau gandrīz 200 lietotāju.

Ilze Knusle-Jankevica

Jelgavas Biznesa inkubatora uzņēmums izveidojis
interneta portālu www.greengarantie.lv preču garantijas talonu
uzkrāšanai. «Mūsdienu elektroniskajā laikmetā katrā mājā ir vairāki
desmiti elektroierīču. Saglabāt kaudzīti ar čekiem, izsekot līdzi
garantijas termiņu beigām un sameklēt vajadzīgo, ja kaut kas salūst
– tas ne vienmēr ir pa spēkam vidēji aizņemtam un aizmāršīgam
cilvēkam. Tieši tāpēc mums radās ideja par šāda portāla izstrādi,»
norāda projekta attīstītājs Jānis Ankravs. Šobrīd portālā ir jau
gandrīz 200 lietotāju.

Portālā tā lietotājiem jāreģistrē profils un jālejupielādē
garantijas kvītis vai pirkuma čeki. «Esam izpētījuši tirgu un
secinājuši, ka elektronika ir biežākie pirkumi, kam cilvēki cenšas
saglabāt čekus un izmantot garantijas remontu, tāpēc nolēmām sākt
tieši ar šo segmentu. Tomēr pie tā apstāties negrasāmies un
nākotnes attīstības plānos raugāmies uz paplašināšanos gan
funkcionalitātes, gan ģeogrāfiskā mēroga ziņā,» stāsta J.Ankravs,
piebilstot, ka portālā var pievienot arī apģērbu un apavu, mēbeļu,
auto un ar tiem saistīto lietu, brīvā laika pavadīšanas inventāra,
piemēram, ziemas sporta inventāra, velosipēdu, garantijas
dokumentus. Tiesa, pagaidām pieteikt garantijas remontu portāla
sistēmā var tikai elektroprecēm, bet uzņēmums aktīvi strādā pie
sadarbības partneru loka paplašināšanas, lai caur portālu varētu
pieteikt visus nepieciešamos garantijas remontus.

Pirms realizēt projektu, tā autori veica arī iedzīvotāju
aptauju, lai noskaidrotu, kādi ir iedzīvotāju garantijas talonu
glabāšanas paradumi. Aptaujas dati liecina, ka iedzīvotāji kopumā
ir ļoti apzinīgi un teju visi (98 procenti respondentu) cenšas
saglabāt iegādāto preču garantijas talonus. Vairāk nekā ceturtā
daļa gan atzīst, ka daļa garantijas talonu laika gaitā tiek
nozaudēti. Tāpat problēmas sagādā atcerēties un izsekot līdzi, kad
katrai precei garantijas remonts beidzas, vai nav laiks veikt kādu
profilaktisku apkopi.  

Lietotājs savam kontam var piekļūt jebkurā laikā un no jebkuras
vietas, ērti to pārskatīt un elektroniski pieteikt garantijas
remontu, nosūtot sistēmā vēstuli remonta sniedzējam, aprakstot
sūdzību. Idejas autori cer, ka ar laiku portālā uzkrātā informācija
kalpos arī par sava veida datu bāzi, kur, piemēram, pirms
iegādāties jaunu veļas mašīnu, varēs apskatīties, cik bieži
konkrēta ražotāja veļas mašīnas pieteiktas garantijas remontiem, ar
kādām sūdzībām, kādu servisu konkrētais pakalpojuma sniedzējs
nodrošinājis un tamlīdzīgi. Tāpat portāls dos iespēju arī
tirgotājiem un ražotājiem sekot līdzi tam, kuri produkti salūst
visbiežāk, par ko klienti sūdzas, kas sagādā raizes, kas patīk.

Šobrīd portālā ir gandrīz 200 lietotāju un reģistrētas aptuveni
40 iekārtas – pārsvarā elektronikas preces. Garantijas remonts gan
vēl nav pieteikts nevienai precei. Projekta autori ar pirmajām tā
darbības nedēļām ir apmierināti.

Projekta attīstībai atbalsts iegūts no Latvijas Investīciju un
attīstības aģentūras un JIC Biznesa inkubatora Jelgavā. Tajā
investēti 15 000 latu. Jaunais portāls lietotājiem pieejams
bez maksas latviešu, krievu un angļu valodā, un tas savieno visus
garantijas saņemšanas ķēdes posmus – tirgotāju, patērētāju un
garantijas servisa sniedzēju.