7.7 °C, 0.8 m/s, 95.9 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāIzmēģinās autobusus, ko ražos Jelgavā
Izmēģinās autobusus, ko ražos Jelgavā
22/04/2009

Šodien Latvijas un Krievijas kopuzņēmuma «Amo Plant» valdes loceklis Aleksejs Maslovs un JAP valdes loceklis Pēteris Salkazanovs parakstīja aktu par divu «Ambassador» markas autobusu nodošanu testēšanai. Rīt autobusi sāks pasažieru pārvadājumus no Jelgavas uz Tērveti, Auci un citviet.

Anna Afanasjeva

Šodien
Latvijas un Krievijas kopuzņēmuma «Amo Plant» valdes loceklis
Aleksejs Maslovs un JAP valdes loceklis Pēteris Salkazanovs
parakstīja aktu par divu «Ambassador» markas autobusu nodošanu
testēšanai. Rīt autobusi sāks pasažieru pārvadājumus no Jelgavas uz
Tērveti, Auci un citviet.

Autobusi testēšanai saņemti no akciju
sabiedrības «Amo Plant», kuras rīcībā tos nodevis Holandes koncerns
«VDL» – tieši šādus autobusus jau šogad sāks komplektēt Jelgavā,
Aviācijas ielā topošajā autorūpnīcā.

Kā zināms, februārī «Amo Plant» noslēdza
līgumu ar Holandes kompāniju «VDL» par «Ambassador» markas autobusu
komplektēšanu Jelgavas autorūpnīcā. Ar laiku arī daļu komplektējošo
detaļu plānots izgatavot Latvijā. Komplektēšanas principu apgūšanai
«Amo Plant» no Holandes saņēma divus autobusus. Uzņēmuma Ārlietu un
mārketinga daļas vadītājs Igors Graurs stāsta, ka pēc to
reģistrācijas un sakārtošanas par lietderīgu atzīta autobusu
nodošana trīs mēnešu testēšanai JAP.

Tādējādi pasažieru pārvadātājs tos varēs
pārbaudīt reālos apstākļos, noteikt, ko vajadzētu uzlabot un
pielāgot šejienes pasūtītāju vajadzībām. Arī pasažieri šādā veidā
varēs novērtēt autobusu kvalitāti, izteikt savu viedokli. I.Graurs
papildina, ka samaksu par testēšanas laiku «Amo Plant» neiekasēs.
Vajadzības gadījumā, kad «VDL» autobusus vēlēsies iepazīt
potenciālie pircēji, mūsu pārvadājumu uzņēmums šādu iespēju
nodrošinās. «Amo Plant» rīcībā nonācis arī trešais no Holandes
ražotāja atsūtītais autobuss, kas domāts skolēnu pārvadāšanai.

Autobusiem priekšējā daļā ir zemā grīda un
vieta pasažieriem ar bērnu ratiņiem vai invalīdiem. Tādējādi, kā
stāsta JAP tehniskais direktors Gints Burks, tos var izmantot gan
pilsētas, gan starppilsētu pārvadājumiem. «Pagaidām «Ambassador»
autobusi Latvijā ir salīdzinoši maz izplatīti. Pārvadātāji no
Tukuma un Dobeles, kas tos jau iegādājušies, ir apmierināti. JAP
rīcībā nonākušajiem autobusiem ir dažāda komplektācija. Vienam
sēdvietu ir mazāk, otram – vairāk, ir atšķirīgs sēdvietu
izvietojums, durvju vēršanās mehānisms, tāpat – vienam klimata
kontrole ir, otram – nav. Testēšanas laikā varēsim pārliecināties,
kas ir piemērotāks mūsu apstākļiem un pasažieru vajadzībām,» stāsta
G.Burks. P.Salkazanovs pauž, ka pēc testēšanas JAP vienu no
«Ambassador» autobusiem varētu iegādāties.

«Amo Plant» projektu vadītājs Andris
Šteinbergs stāsta, ka pašlaik Latvijā ir ap simts «VDL» ražoto
autobusu. Daļa nopirkto ir jauni, daļa – lietoti. Jaunajiem «Amo
Plant» kā «VDL» pārstāvis uzņēmuma «Ferrus» servisā Rīgā nodrošina
tehnisko apkopi. Pēc autorūpnīcas pabeigšanas Jelgavā tehniskās
apkopes iespējas tiks nodrošinātas arī šeit. Interesi par
«Ambassador» autobusiem A.Šteinbergs raksturo kā noturīgu, pašlaik
jau notiekot pārrunas ar vairākiem pasažieru pārvadātājiem.
I.Graurs papildina, ka ar autobusiem iepazīstināta lidostas vadība,
tos varētu izmantot pasažieru pievešanai no lidostas līdz trapam un
otrādi. Jaunu «Ambassador» autobusu cena atkarībā no komplektācijas
svārstās no 170 000 līdz 230 000 eiro.

www.jelgavasvestnesis.lv jau rakstīja, ka
pirmos «VDL» autobusus mūsu pilsētas rūpnīcā varēs nokomplektēt
šajā rudenī. Nākammēnes «Amo Plant» speciālisti dosies apgūt
komplektēšanas pieredzi uz Holandi. Ar laiku daļu autobusu detaļu
varēs izgatavot vietējie uzņēmumi.