11.9 °C, 2.1 m/s, 61.5 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāIzmēģina jaunu metodi grants seguma ielās
Izmēģina jaunu metodi grants seguma ielās
13/05/2009

«To, ka putekļu šajā ceļa posmā kļuvis mazāk, protams, izjūtam, taču vienalga gribētos, lai to būtu vēl mazāk, īpaši karstā un sausā laikā, kad garām brauc mašīnas,» teic Atmodas ielas iedzīvotāji Rita un Vladimirs, novērtējot pašvaldības iniciatīvu izmēģināt jaunas metodes ielu uzturēšanā.

Sintija Čepanone
«To, ka putekļu šajā ceļa
posmā kļuvis mazāk, protams, izjūtam, taču vienalga gribētos, lai
to būtu vēl mazāk, īpaši karstā un sausā laikā, kad garām brauc
mašīnas,» teic Atmodas ielas iedzīvotāji Rita un Vladimirs,
novērtējot pašvaldības iniciatīvu izmēģināt jaunas metodes ielu
uzturēšanā.
Lai mazinātu grantēto ceļu putēšanu, pašvaldības aģentūras
«Pilsētsaimniecība» speciālisti izmēģinājuši jaunu preparātu,
veicot Romas un Atmodas ielas posmu atputekļošanu. «Tā ir Somijā
ražota putekļus absorbējoša viela CC Road jeb kālija hlorīds, kas,
iestrādāts grants seguma virsmā, piesaista gaisa mitrumu, tādējādi
mazina ceļa putēšanu un cietina tā klātnes virskārtu,»
«Pilsētsaimniecības» direktors Andrejs Baļčūns paskaidro, ka,
greiderējot ceļu, ar sāls kaisītāju tajā iestrādā putekļus
absorbējošu materiālu, vienlaicīgi ceļu mitrinot. Vasarā tas
lietojams kā putekļu absorbētājs, bet ziemā to var izmantot kā
ledus un sniega kausētāju.
Šī tehnoloģija jau izmantota Romas un Atmodas ielā. Taču, kā
norāda A.Baļčūns, vēl šo preparātu Jelgavā plānots izmēģināt 4.
līnijā, 5. līnijā, Kārļa un Parka ielā. «Protams, pagaidām to
veicam eksperimenta kārtā, taču, ja ceļu atputekļošanas materiāla
izmantošana attaisnosies, apsvērsim iespēju šo metodi izmantot arī
plašāk,» teic direktors, norādot gan, ka tas, visticamāk, varētu
būt tikai nākamajā gadā.  
Šogad šī ceļu atputekļošanas metode tiek tikai pārbaudīta.
«Vēlamies rūpīgi izvērtēt CC Road darbību. Šī metode raksturota kā
ekonomiski izdevīga ilgtermiņā, jo paildzina ceļa ekspluatācijas
laiku. Svarīgi, ka tā ir nekaitīga apkārtējai videi un cilvēkiem,»
norāda aģentūras «Pilsētsaimniecība» direktors.
Jāpiebilst, ka 1000 kilogramu šīs vielas paredzēti 6000
kvadrātmetriem brauktuves, proti, ar šo daudzumu var absorbēt sešus
metrus platu grants ceļu viena kilometra garumā. Viena kvadrātmetra
apstrādāšana izmaksā apmēram 11 santīmus. Tonna Somijā ražotā
preparāta izmaksā 325 latus bez PVN.