18.3 °C, 1.1 m/s, 89.2 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētā«Ielu rekonstrukcijas dēļ jārēķinās, ka satiksme būs lēnāka»
«Ielu rekonstrukcijas dēļ jārēķinās, ka satiksme būs lēnāka»
28/03/2019

«Šogad vairākās vietās pilsētā tiks veikti nozīmīgi ceļu rekonstrukcijas un komunikāciju izbūves darbi. Līdztekus Loka maģistrāles, Prohorova un Neretas ielas rekonstrukcijai un tilta izbūvei pār Platones upi Miera ielā turpinās saimnieciskās kanalizācijas un ūdensvada tīklu paplašināšana, tādēļ iedzīvotājiem jārēķinās, ka būvdarbu veikšanas periodā mainīsies satiksmes organizācija, bet atsevišķās vietās būs jāizmanto apvedceļi,» norāda Jelgavas pašvaldības iestādes «Pilsētsaimniecība» vadītājs Māris Mielavs.

Satiksmi virzienā no un uz Rīgu ietekmēs arī
VAS «Latvijas valsts ceļi» plānotā rotācijas apļa izbūve Ozolniekos
– Rīgas, Eglaines un Skolas ielas krustojumā.

– Šogad noritēs Loka maģistrāles,
Garozas ielas un Platones tilta Miera ielā rekonstrukcija. Ar
kādiem ierobežojumiem cilvēkiem jārēķinās?

– Vēl turpinām saskaņot darbu plānus ar
uzņēmumu «Jelgavas ūdens», bet jau šobrīd ir skaidrs, ka aptuveni
no maija vidus uz 14 nedēļām tiks slēgts Loka maģistrāles gaisa
pārvads pār dzelzceļu un kā apbraucamais ceļš iedzīvotājiem būs
jāizmanto Rubeņu ceļš, kur pēc tam tiks izbūvēti saimnieciskās
kanalizācijas un sakaru kanalizācijas tīkli, bet nākamgad tas tiks
asfaltēts. Vasaras mēnešos satiksmei tiks slēgta arī Lapskalna
iela, kur tiks izbūvēti lietusūdens un saimnieciskās kanalizācijas
tīkli, kā arī atjaunots brauktuves asfalta segums un ietve vienā
ielas pusē.

Satiksmi Rīgas virzienā ietekmēs Miera ielas
tilta pār Platones upi rekonstrukcija – šobrīd tur notiek pagaidu
ceļa un tilta izveide. Pagaidu tilts nodrošinās satiksmi pa vienu
joslu katrā virzienā, tomēr apzināmies, ka tur varētu veidoties
satiksmes sabiezinājumi, īpaši virzienā no apvedceļa uz Lietuvas
šoseju. Infrastruktūras izbūves darbi turpināsies arī Neretas,
Prohorova un Garozas ielā no dzelzceļa pārbrauktuves līdz pilsētas
administratīvajai robežai. Daudzviet pilsētā notiks «Jelgavas
ūdens» saimnieciskās kanalizācijas un ūdensvada tīklu sakārtošana,
un, pēc uzņēmuma sniegtajiem datiem, no satiksmes organizācijas
viedokļa iedzīvotājus visvairāk ietekmēs plānotā ūdenssaimniecības
komunikāciju izbūve Aviācijas, Zvejnieku, Dzirnavu ielā, kā arī
Kalnciema, Meiju ceļā un citviet pilsētā.

– Kādi ielu un ceļu rekonstrukcijas
darbi šogad vēl tiek plānoti?

– Loka maģistrāles rekonstrukcijas projektā
šogad paredzēts izbūvēt vai atjaunot asfalta segumu Strautu, Bērzu
ceļa divos posmos, Paula Lejiņa un Pumpura ielā, savukārt nākamgad
– arī Pērnavas ielā un Rubeņu ceļā. Vēlos akcentēt, ka ielu secība
var mainīties, jo pašlaik notiek projektu izstrāde un saskaņošana.
Strādājam pie Satiksmes ielas asfalta seguma atjaunošanas posmā no
Meiju ceļa līdz Ganību ielai un jau tuvākajā laikā izsludināsim
iepirkumu, lai varētu izvērtēt izmaksas šī posma seguma
atjaunošanai.

Sliktā stāvoklī ir arī Meiju ceļš, tomēr tur
nav atjaunoti ūdenssaimniecības tīkli un regulāri notiek ūdensvada
avārijas, tādēļ šobrīd – pirms ūdenssaimniecības komunikāciju
izbūves – atjaunot brauktuves segumu Meiju ceļā būtu
nesaimnieciski.

Tāpat šogad uzsāksim tā saukto dubultās
virsmas apstrādi vairākās grants seguma ielās. Šī metode, ko
pielieto arī uz valsts grants seguma ceļiem, paredz izveidot
sīkšķembu klājumu divās kārtās, kur kā saistvielu izmanto bitumena
emulsiju. Pēc šādas apstrādes iela iegūst cietu segumu, kas nav
jāatputekļo un jāgreiderē. Dubultās virsmas apstrādei budžetā šogad
paredzēti 188 tūkstoši eiro, un par šo naudu varēsim veikt darbus
Atmodas ielas posmā no Meiju ceļa līdz bērnudārzam «Kāpēcīši»,
Emīla Dārziņa ielā no Rūpniecības ielas līdz Kļavu ielai, kā arī
Parka, Stadiona un Spāru ielā. Pēc mūsu aprēķiniem, dubultās
virsmas apstrāde pilsētā izmaksā aptuveni četras reizes mazāk nekā
asfaltēšana.

– Minējāt, ka tiks izsludināts
iepirkums Satiksmes ielas asfalta seguma atjaunošanai. Vai tika
vērtēta iespēja sašaurināt šo ielu un paplašināt zaļo zonu, kas
projektu varētu padarīt lētāku?

– Šāda iespēja tika izvērtēta, tomēr,
sašaurinot brauktuvi, nāktos pārbūvēt arī lietusūdens kanalizācijas
sistēmu, turklāt iedzīvotājiem vairs nebūtu iespējas šajā ielā
atstāt automašīnu. Ņemot vērā šos apstākļus, uzskatām, ka asfalta
segums ir jāatjauno visā ielas platumā.

– Budžeta projektā 30 tūkstoši eiro
paredzēti bērnu rotaļu laukuma izbūvei Satiksmes ielā. Ko plānots
izdarīt par šiem līdzekļiem?

– Jau esam veikuši iepirkumu par jauna bērnu
rotaļu laukuma izveidi pagalmā starp bērnudārzu «Kamolītis» un
daudzdzīvokļu ēku Satiksmes ielā 59. Tajā būs divas zonas: gan
mazākiem bērniem – līdz astoņu gadu vecumam –, gan lielākiem.
Laukumā tiks uzstādītas sešas rotaļu iekārtas, izbūvēts
apgaismojums, soliņi un atkritumu urnas. Kopumā gan šī projekta
izmaksas būs augstākas, nekā plānojām, jo uzņēmējs darbus konkursā
piedāvāja veikt par 45 tūkstošiem eiro. Vēl šogad atjaunosim rotaļu
laukumu pagalmā pie Ganību ielas 58. nama – uz to tiks pārvietotas
iekārtas no laukuma Stacijas ielā 13, kur šogad uzsākta pašvaldības
īres nama rekonstrukcija un tiks izveidots jauns bērnu rotaļu
laukums.

– Pēc kāda grafika šogad iecerēts
veikt bedrīšu remontu?

– Avārijas bedres tiek labotas jau kopš
februāra, bet plānveida asfaltēto ielu bedrīšu remontu uzsāksim
aprīlī. Vislielākos resursus šajā ziņā prasa Miera, Aizsargu,
Staļģenes, Satiksmes iela, Kārniņu un Meiju ceļš, tomēr varam
ietaupīt uz Loka maģistrāles, Garozas, Neretas un Prohorova ielas
rēķina – aizvadītajā gadā bedrīšu remonts tajās izmaksāja 30
tūkstošus eiro. 

– Iedzīvotāji bieži pauž neizpratni,
kādēļ bedrainākajos ielu posmos netiek nofrēzēta un atjaunota
vismaz asfalta virskārta, kas, pēc pieredzes, kalpo vairākus gadus
atšķirībā no tradicionālajiem ceļa seguma ielāpiem.

– Frēzēšanas metodi izmantojam Rīgas ielas
posmā starp tiltiem, kur šādā veidā tiek uzturēts salīdzinoši
līdzens ceļa klājums. Tomēr tas ir daudz dārgāk, nekā veikt
vienkāršu bedrīšu remontu, turklāt tādās ielās kā Meiju ceļš, kur
faktiski asfalta segums ir sabrucis, nav ko frēzēt un ir
nepieciešama asfalta seguma atjaunošana visā ielas platumā.

– Pēdējos gados daudz resursu tiek ieguldīts lietusūdens
kanalizācijas sistēmas atjaunošanā un tīklu paplašināšanā. Kādi
darbi plānoti šogad?

 

– Turpināsim tā saukto lidlauka poldera
teritorijas un ar to saistīto meliorācijas sistēmu izbūvi. Tā ir
teritorija, kas aptver 1. līniju, Slokas ielu un Meiju ceļu, un tur
tiek atjaunoti grāvji, caurtekas un citas meliorācijas sistēmas.
Darbi paredzēti arī Baložu, Sniega ielas un Būriņu ceļa rajonā.
Jāatgādina, ka 2010. gadā Sniega iela bija applūdusi, bet Būriņu
ceļš šobrīd applūst gandrīz katru gadu. Lai šīs teritorijas labāk
pasargātu no palu ūdeņiem, tiks rekonstruētas Svētes upes
caurtekas, kuras varēs izmantot kā sistēmu, lai regulētu ūdens
līmeni. Tiks pārbūvēts arī koka tilts Būriņu ceļā.

– Jau vairākus gadus īstenojat
apgaismojuma tīkla atjaunošanu, vecā parauga gaismekļus aizstājot
ar ekonomiskajām lampām. Vai šogad šie darbi
turpināsies?

– Šogad esam ieplānojuši uzsākt 1374 nātrija
lampu nomaiņu pret LED gaismekļiem, kas ir daudz efektīvāki,
turklāt uz ietaupītās elektroenerģijas rēķina investīcijas
atmaksājas 4–6 gadu laikā. LED gaismekļi tiks uzstādīti Dobeles
šosejā, Lielajā, Rīgas, Raiņa ielā, Jāņa Čakstes bulvārī, Lietuvas
šosejā, depo mikrorajonā un citviet. Jāuzsver, ka vecā parauga
gaismekļus no minētajām ielām varēs pārvietot uz tām teritorijām,
kur šobrīd ielu apgaismojuma tīkls nav izbūvēts.

Esam iecerējuši pilnībā pārbūvēt arī Stacijas
parka apgaismojuma tīklu, jo šobrīd tur ir pārāk tumšs. Stacijas
parka projektā izmantosim īpašus sensorus, kas nodrošinās
apgaismojuma intensitātes maiņu. Proti, vakarā apgaismojums strādās
ar pilnu intensitāti, aptuveni pēc pusnakts tā tiks samazināta,
bet, reaģējot uz kustību, uz brīdi, kamēr cilvēks šķērso parku,
apgaismojums atkal atjaunosies līdz maksimālajai intensitātei. Šāds
risinājums tiks izmantots vēl vairākās vietās pilsētā.

– Pie kādiem jaunu objektu
tehniskajiem projektiem šogad strādāsiet?

– Nameja ielā paredzēts būvēt jaunu
pašvaldības pirmsskolas izglītības iestādi, tādēļ šogad tiks
izstrādāta tehniskā dokumentācija piegulošo ielu un pievadceļu
izbūvei un rekonstrukcijai. Projekts taps arī kultūras nama
stāvlaukuma paplašināšanai, paredzot vietu mūsdienu prasībām
atbilstošai velonovietnei. Tāpat tehniskais projekts tiks
izstrādāts asfaltēšanas darbiem Romas ielā līdz pilsētas
administratīvajai robežai.

Foto: Ivars Veiliņš