19.2 °C, 2.4 m/s, 55.2 %

Latvijā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsLatvijāIedzīvotāji pērn kolektīvās iepirkšanās portālos iztērējuši ap 13 miljoniem latu
Iedzīvotāji pērn kolektīvās iepirkšanās portālos iztērējuši ap 13 miljoniem latu
20/01/2014

Pagājušajā gadā, iegādājoties preces un pakalpojumus, kuri tika pārdoti kolektīvās iepirkšanās portālos, iedzīvotāji iztērējuši 12,72 miljonu latu (18,1 miljons eiro), liecina preču un pakalpojumu cenu salīdzināšanas portāla Gudriem.lv pētījuma dati.

Pagājušajā gadā, iegādājoties preces
un pakalpojumus, kuri tika pārdoti kolektīvās iepirkšanās portālos,
iedzīvotāji iztērējuši 12,72 miljonu latu (18,1 miljons eiro),
liecina preču un pakalpojumu cenu salīdzināšanas portāla Gudriem.lv
pētījuma dati.

Tādējādi gada laikā pieaugums bijis 15
procentu apmērā. Pēc portāla Gudriem.lv prognozes, šogad pieaugums
varētu būt vēl 10-15 procentu apmērā, jo, pateicoties eiro
ieviešanai, Latvijas tirgū ienāks jauni kolektīvās iepirkšanās
portāli no kaimiņu valstīm, norāda Gudriem.lv pārstāve Liene
Tīruma.

Pēc portāla Gudriem.lv datiem, šī gada janvārī
uzņēmumu skaits, kuri aktīvi darbojas kolektīvo iepirkumu tirgū, ir
sasniedzis 30. Lielākie tirgus pārstāvji, kas dala 80 procentus no
kolektīvās iepirkšanās kuponu tirgus, ir kuponu portāli «Zizu»,
«Cherry», «Pērkam kopā» un «Citylife». Portāla Gudriem.lv pārstāvji
prognozē, ka līderu tops šī gada laikā, visticamāk,
nemainīsies.

Pagājušā gada laikā tika pārdoti apmēram 1,3
miljonu kuponu, bet 2012. gadā – 1,6 miljoni kuponu.

Portāla Gudriem.lv pārstāve Kristīne Gema
atzīmē, ka, apskatot pagājušā gada 50 ienesīgāko kuponu topu,
secināts, ka gandrīz 80 procenti no tā aizņem ceļojumi. Pārējie 20
procenti ir ārstu pakalpojumi un kosmētiskās procedūras, kā arī SPA
salonu piedāvājumi.

Pērn kupona vidējās izmaksas bija 9,8 lati
(13,94 eiro), savukārt 2012. gadā – 6,8 lati (9,68 eiro). Gada
laikā pieaugums ir par 44 procentiem. Tas ir saistīts ar pastāvīgu
jauna veida, dārgāku, ekskluzīvu produktu un pakalpojumu,
galvenokārt, tūrisma piedāvājumu parādīšanos tirgū.

LETA