15.7 °C, 0.6 m/s, 94.6 %

Ekonomika

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsEkonomikaIedrošina uzņēmējus būt aktīvākiem interneta vidē
Iedrošina uzņēmējus būt aktīvākiem interneta vidē
03/03/2011

Interneta vide ir viens no labākajiem veidiem, kā bez lieliem materiālajiem resursiem sasniegt pēc iespējas plašāku mērķauditoriju. Sociālo mediju stratēģijas konsultants Andrejs Balodis ir pārliecināts, ka ilgtermiņā ieguvēji būs tie uzņēmumi, kuri būs gatavi ieguldīt laiku un resursus satura veidošanai internetā. Šodien E-prasmju nedēļas laikā uzņēmējiem un citiem interesentiem bija iespēja piedalīties Jelgavas reģionālā pieaugušo centra (JRPIC) organizētajā seminārā «Interneta mārketinga rīki – Jūsu biznesam», kurā tika meklēta atbilde uz jautājumu, kā labāk pārdot internetā?

Jānis Kovaļevskis

Interneta vide ir viens no labākajiem
veidiem, kā bez lieliem materiālajiem resursiem sasniegt pēc
iespējas plašāku mērķauditoriju. Sociālo mediju stratēģijas
konsultants Andrejs Balodis ir pārliecināts, ka ilgtermiņā ieguvēji
būs tie uzņēmumi, kuri būs gatavi ieguldīt laiku un resursus satura
veidošanai internetā. Šodien E-prasmju nedēļas laikā uzņēmējiem un
citiem interesentiem bija iespēja piedalīties Jelgavas reģionālā
pieaugušo centra (JRPIC) organizētajā seminārā «Interneta
mārketinga rīki – Jūsu biznesam», kurā tika meklēta atbilde uz
jautājumu, kā labāk pārdot internetā?

Jau semināra sākuma A.Balodis centās kliedēt
dalībnieku bažas, ka interneta vidē ir grūti sasniegt savu
mērķauditoriju, norādot, ka šobrīd visstraujāk augošā interneta
lietotāju grupa ir cilvēki pēc 45 gadu vecuma, proti, tie, kuri
līdz šim statistiski internetu izmantojuši vismazāk. Līdz ar to
šobrīd, izmantojot sociālo tīklu piedāvātās iespējas, internetā
varam sasniegt tieši maksātspējīgāko auditorijas daļu. Jelgavas
uzņēmējus visvairāk ieinteresēja tas, kā veidot savas mājas lapas
saturu, lai tas nepazustu starp konkurentu piedāvājumiem.
Viennozīmīga atbilde gan uz šo jautājumu semināra gaitā
neizskanēja, tomēr uzņēmēji tika aicināti vairāk domāt par sava
piedāvājuma segmentāciju, piemēram, orientēties uz savas preces vai
pakalpojuma piedāvājumu, konkrētā administratīvajā teritorijā, vai
arī izraudzīties pēc iespējas precīzāku mērķauditoriju.

Pils aptieku tīkla īpašniece Dina Kurzemniece
atklāja, ka ar bezrecepšu medikamentu tirdzniecību internetā
nodarbojas jau divus gadus un Pils aptieka joprojām ir vienīgais
uzņēmums Latvijā kurš piedāvā šādu pakalpojumu. «Nevaru apgalvot,
ka tirdzniecība internetā nes lielu peļņu, jo lai nodrošinātu
kvalitatīvu piedāvājumu, nepieciešami regulāri papildināt mājas
lapas saturu un piedāvāt arvien jaunas tehniskās iespējas. Tas
vairāk ir sociāls projekts, kura gaitā, piedāvājam papildus servisu
mūsu klientiem. Šobrīd ar mūsu starpniecību higiēnas preces un
medikamentus iegādājas ne vien Latvijas teritorijā, bet arī mūsu
tautieši Īrijā un Lielbritānijā. Esam izveidojuši gan sava
piedāvājuma saturu, gan atraduši auditoriju, kam tas ir
nepieciešams,» tā D.Kurzemniece.

A.Balodis uzsvēra, ka lielākā interese par
savas produkcijas realizāciju ar interneta starpniecību ir tieši
mazajiem un mikrouzņēmumiem, kuri nevar atļauties ieguldīt būtiskus
līdzekļus mārketinga aktivitātēs. Uzņēmumiem, kuri tirgū jau ir
nostabilizējušies, ir augstas prasības pret ieguldījumu atdevi,
tādēļ viņi vairāk izmanto tradicionālās mārketinga metodes un
nepaļaujas uz sociālajiem tīkliem, kuri atdevi sniedz ilgtermiņā,
veidojot attiecības ar potenciālajiem klientiem. «Katram, kurš
vēlas būt pamanīts interneta vidē, ar mājas lapas satura
starpniecību jāsniedz atbildes uz jautājumiem, kurus uzdod jebkurš
interneta lietotājs. Piemēram, par preces vai pakalpojuma
kvalitāti, piegādes un apmaksas nosacījumiem, sava piedāvājuma
priekšrocībām attiecībā pret konkurentiem un citiem ne mazāk
svarīgiem jautājumiem. Ja potenciālais klients nesaņems atbildi uz
sev būtiskiem jautājumiem, viņš noteikti meklēs citas iespējas,»
norādīja A.Balodis.

JRPIC Uzņēmējdarbības atbalsta nodaļas
vadītāja Līga Miķelsone teic, ka semināru, kura pirmajā daļā, tā
dalībniekiem bija iespēja tikties ar «Swedbank» Ekonomisko pētījumu
daļas galveno ekonomistu Mārtiņu Kazāku, apmeklēja vairāk nekā
simts interesentu.  

Foto: Ivars Veiliņš