16.5 °C, 2.4 m/s, 87.8 %

Latvijā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsLatvijāGodmanis: Degvielas cenu kāpumu varētu amortizēt, pārskatot obligāto degvielas rezervi
Godmanis: Degvielas cenu kāpumu varētu amortizēt, pārskatot obligāto degvielas rezervi
28/05/2008

Viena no iespējām, kā amortizēt straujo degvielas cenu kāpumu, būtu obligātās rezerves pārskatīšana, otra iespēja ir degvielai piemēroto nodokļu pārskatīšana, taču šo soli Latvija var veikt tikai tad, ja tiek panākta vienošanās Eiropas līmenī, šorīt intervijā atzina Ministru prezidents Ivars Godmanis.

Viena no iespējām, kā amortizēt straujo degvielas
cenu kāpumu, būtu obligātās rezerves pārskatīšana, otra iespēja ir
degvielai piemēroto nodokļu pārskatīšana, taču šo soli Latvija var
veikt tikai tad, ja tiek panākta vienošanās Eiropas līmenī, šorīt
intervijā atzina Ministru prezidents Ivars
Godmanis.

 

Latvijas valdība degvielas cenu
pieaugumu varētu amortizēt, izvērtējot, cik izmaksā degvielas
rezerves uzglabāšana un vai tam tiek tērēti lieli līdzekļi.
Atteikšanās no patlaban noteiktā rezerves apjoma būtu riskants
pasākums, bet var mēģināt to īstenot, atzina I.
Godmanis.

Iespējams, tiks pārskatīts arī jautājums
par zemniekiem atmaksājamo akcīzes nodokli, iespējams, nāksies
palielināt lauksaimniekiem atmaksājamo akcīzes nodokli, taču
premjers uzsvēra, ka nekādu īpašu subsīdiju degvielas cenu kāpuma
kompensēšanai nebūs..

I. Godmanis skaidroja, ka Latvijas
valdība nevar izlemt mainīt akcīzes nodokļa likmi degvielai,
turklāt to paredzēts palielināt vēl nākamgad janvārī, lai
izlīdzinātu šo likmi salīdzinājumā ar citām Eiropas
valstīm.

Taču degvielai piemērojamo nodokļa
likmju izmaiņas varētu būt gadījumā, ja par to tiktu panākta
vienošanās Eiropas valstu vidū.

Premjers pieļāva, ka šo jautājumu varētu
apspriest neoficiālās vakariņās jūnijā gaidāmās Eiropas Savienības
Padomes laikā. Kā vienu no iespējām Godmanis pieminēja Francijas
prezidenta Nikolā Sarkozī otrdien izteikto ierosinājumu apturēt
Eiropā naftas aplikšanu ar pievienotās vērtības nodokli, lai
palīdzētu valstīm tikt galā ar straujo cenu celšanos.

Latvijas Degvielas tirgotāju asociācija
iepriekš norādījusi: ja naftas un naftas produktu cenu kāpums
pasaules tirgū turpināsies, degvielas tirgotājiem vairs nebūs
nekādas iespējas kaut visminimālākajā veidā amortizēt šo kāpumu uz
sava rēķina. Tāpēc, lai mazinātu degvielas cenu kāpumu, valsts
institūcijām būtu jāsāk daudz aktīvāk risināt tos jautājumus, kurus
komersanti vairākkārtīgi ir ierosinājuši un kas mazinātu komersantu
administratīvo slogu un ar normatīviem uzliktos izdevumus, norāda
asociācija.

Kā ziņots, naftas cena pasaules tirgū
pagājušajā nedēļā pirmo reizi pārsniedza 135 dolārus par barelu, tā
sasniedzot jaunu rekordu.

 

www.leta.lv