21.2 °C, 2.2 m/s, 79.5 %

Izglītība

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsIzglītībaGints Bude Jelgavas pedagogiem: «Nevar būt matemātiķis punktotā blūzītē»
Gints Bude Jelgavas pedagogiem: «Nevar būt matemātiķis punktotā blūzītē»
30/04/2013

Šodien Zemgales reģiona Kompetenču attīstības centrā (ZRKAC) notiek pavasarīgas spēka darbnīcas pedagogiem, kas uzlādēs pedagogus pirms eksāmeniem piepildītā mācību gada noslēguma. Pedagogi izzina skolotāja tēla veidošanas knifus pie Ginta Budes, gatavo eko kosmētiku, dekupē, modelē balonus. Skolotājas atzīst, ka šis ir ļoti vērtīgs pasākums, lai veicinātu radošumu, atietu no ikdienas, un labprāt tādā piedalītos biežāk.

Ritma Gaidamoviča

Šodien Zemgales reģiona
Kompetenču attīstības centrā (ZRKAC) notiek pavasarīgas spēka
darbnīcas pedagogiem, kas uzlādēs pedagogus pirms eksāmeniem
piepildītā mācību gada noslēguma. Pedagogi izzina skolotāja tēla
veidošanas knifus pie Ginta Budes, gatavo eko kosmētiku, dekupē,
modelē balonus. Skolotājas atzīst, ka šis ir ļoti vērtīgs pasākums,
lai veicinātu radošumu, atietu no ikdienas, un labprāt tādā
piedalītos biežāk.

Spēka darbnīcās piedalās vairāk nekā 100
pilsētas pedagogu. Lielāko atsaucību iemantojis modes dizainera
stila un apģērbu eksperta G.Budes pasniegtais seminārs «Veiksmīga
vizuālā tēla veidošana», kurā ir iespēja saņemt vērtīgus padomus
mūsdienīgam skolotājam.

Skolotājas portālam
www.jelgavasvestnesis.lv atzīst, ka šis seminārs ir ļoti vērtīgs,
jo viņām klases priekšā vienmēr labi jāizskatās, taču nenoliedz, ka
dažkārt māc šaubas, vai tiešām viss uzvilktais piestāv. Tāpēc
vērtīgi ir saņemt speciālista padomus, ko darīt vai nedarīt, lai
koptēls patiešām būtu gaumīgs. G.Bude atzina, ka pedagogiem,
saskaroties ar jauniešiem, vizuālais tēls ir ļoti svarīgs.
«Vizuālais tēls skolotājai nozīmē būt lieliskai aktrisei,
izmantojot kostīmu savā labā,» tā dizainers. Tiesa, pedagogs esot
vienīgā profesija Latvijā, kurā vienmēr jābūt tīram, kārtīgam, labi
ģērbtam, taču viņi nesaņem prēmiju vizuālā tēla veidošanai – pat ne
tik lielu, lai pietiktu pulverim. «Tieši tāpēc vienmēr saku, ka
labākos skolotājus varētu prēmēt vismaz ar četriem litriem
«Persil». Ārstiem, policistiem un arī TV diktoriem nekad nav jādomā
par to, ko vilks,» smaidot nosaka G.Bude. Viņš atgādināja, ka
pedagogi nevar atļauties nevienu muļķīgu un arī emocionālu pirkumu.
«Nevarat paļauties uz pārdevēju principa: ja gurnu līnijai pāriet,
tad piestāv viss,» tā G.Bude, aicinot Jelgavas pedagogus
neuzķerties uz merčendaizingu – pareizu preču izkārtošanu veikalā,
lai cilvēks nopirktu, vai viņam to vajag vai nevajag. Būtiski
atcerēties arī, ka skolā ir tikai lietišķā etiķete, bet, ja pēc
skolas pulksten 19 skrien uz operu, tajā nedrīkst ierasties īsā
kleitā, nevar domāt, «kā es no Jelgavas garā kleitā aizbraukšu uz
Rīgu». Sliktākajā gadījumā pieļaujams bikškostīms, bet vispār: «Ja
tev nav ko vilkt mugurā, nelien.» Viņš arī iezīmēja nelielu
skolotāju ģērbšanās profilu, kas esot tipisks, taču nepareizs.
Proti, kā matemātiķis var mācīt matemātiku, nostājoties klases
priekšā punktotā vai rūtotā blūzītē, un nopietni prasīt, cik ir
viens plus pieci, vai latviešu valodas un literatūras skolotājs
mācīt īpaši izteikti svītrotā blūzītē, bet bioloģijas skolotājs –
melnā blūzē ar baltiem ziediem. «Varam izvērtēt pat kurpju
sprādzītes atbilstību jūsu mācītajam priekšmetam, tāpēc jums pret
vizuālā tēla veidošanu jāizturas īpaši uzmanīgi, lai jūs bērniem
patiktu un viņi jūs uztvertu nopietni. Muzikālais pedagogs var
atļauties džemperi ar svītriņām, kur vēl bumbiņas var piezīmēt kā
notis,» tā G.Bude. Viņš atgādina, ka skolotāja apģērbā nepietiks ar
atbildi «man tā patīk», ja ir jautājums, kāpēc tev tas
mugurā.

Tāpat liela aktivitāte bija manāma arī
psihologa Kaspara Bikšes seminārā «Kāpēc sieviete nesaprot vīrieti
un kāpēc vīrietis nesaprot sievieti?», kurā viņš dalījās zināšanās
par šķēršļiem dzimumu komunikācijā.

Pedagogi izmantoja iespēju ne tikai gūt
jaunas zināšanas, bet arī praktiski darboties, kopā ar centra
speciālistiem apgūstot dekupāžas tehniku – dekupējot pakaramos,
gatavojot eko kosmētiskos līdzekļus – roku krēmu, zobu pastu un
skurbi mājas apstākļos.

«Ideja par šādām radošajām darbnīcām ir
ļoti laba, tā ir sava veida meditācija, kur tiek atjaunoti radošie
resursi. Es jau iepriekš gribēju iemācīties dekupāžu, taču visam
nepietika laika. Manas vēlmes kāds sadzirdēja, un šodien man ir
iespēja. Domāju, ka šis nebūs mans vienīgais darbs, pamēģināšu arī
mājās,» tā 4. vidusskolas vēstures skolotāja Inita Zariņa. Vakaru
(maiņas) vidusskolas skolotāja Olga Karasenko izmantoja iespēju
darboties balonu modelēšanas darbnīcā. «Man pašai mājās ir bērni,
tāpēc nepieciešamas idejas dažādām ballītēm, tāpat tas noderēs arī
skolā,» tā O.Karasenko.

Jāpiebilst, ka personības pilnveidi
rosinošas spēka darbnīcas ZRKAC organizē, lai sniegtu pedagogiem
iespēju gūt enerģiju saspringtajam mācību gada
noslēgumam.

Foto: Ivars Veiliņš