28.8 °C, 2.9 m/s, 55.2 %

Latvijā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsLatvijāGerhards pieļauj «airBaltic» privatizāciju nākotnē
Gerhards pieļauj «airBaltic» privatizāciju nākotnē
16/03/2009

Nākotnē nacionālā aviokompānija AS «Air Baltic Corporation» («airBaltic») būtu jāprivatizē, šorīt intervijā Latvijas Televīzijai atzinis jaunais satiksmes ministrs Kaspars Gerhards (TB/LNNK).

Nākotnē
nacionālā aviokompānija AS «Air Baltic Corporation» («airBaltic»)
būtu jāprivatizē, šorīt intervijā Latvijas Televīzijai atzinis
jaunais satiksmes ministrs Kaspars Gerhards
(TB/LNNK)
.

«Valstij nav jānodarbojas ar uzņēmējdarbību,»
akcentēja ministrs, gan atzīst, ka, ņemot vērā situāciju pasaules
aviopārvadājumu tirgū, drīza «airBaltic» privatizācija nav
iespējama.

Gerhards gan «airBaltic», gan starptautiskās
lidostas «Rīga» līdzšinējo darbību novērtēja kā sekmīgu, atgādinot
par aviācijas nozares neveiksmēm pārējās Baltijas valstīs.

Tai pašā laikā satiksmes ministrs pauda
šaubas, ka pašreizējā pasaules ekonomiskajā situācijā plāni par 30
miljonu pasažieru apgrozījumu Rīgas lidostā ir pamatoti. Turklāt
lidmašīnas ir viens no lielākajiem piesārņotājiem, un šajā jomā
jārēķinās arī ar Eiropas normām.

Gerhards jau lūdzis sagatavot pilnu
informācijas paketi par «airBaltic» vadītāja Bertolda Flika
atalgojumu.

Ministrs uzdevis noskaidrot, kāda ir Satiksmes
ministrijas (SM) kompetence šajā jautājumā, kā tā ir veidojusies
vēsturiski un kā kompetences sadalījumu ir mainījusi nesenā
«airBaltic» īpašnieku nomaiņa.

Pēc informācijas apkopošanas ministrs dos savu
vērtējumu par šo jautājumu.

Saskaņā ar normatīvajiem aktiem «airBaltic»
valdes locekļu ievēlēšana un atlīdzības noteikšana valdes locekļiem
nav akcionāru sapulces, tostarp valsts kapitāla daļu turētāja
pārstāvja, kompetences jautājums, iepriekš norādīja SM Sabiedrisko
attiecību nodaļā.

Arī likums «Par valsts un pašvaldību
institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzību» 2009. gadā neesot
attiecināms uz «airBaltic».

Papildus SM norāda, ka starp Latvijas valsti
un skandināvu aviokompāniju SAS noslēgtajā «airBaltic» dibināšanās
līgumā tika ietverti nosacījumi par kompānijas vadības iecelšanu,
atalgojuma noteikšanu un tiesībām saglabāt konfidencialitāti šajos
jautājumos. Šis līgums ir saistošs arī SAS tiesību un saistību
pārņēmējai – SIA «Baltijas aviācijas sistēmas».

Pagājušā gada pirmajos 11 mēnešos
Latvijas nacionālās lidsabiedrības AS «Air Baltic Corporation»
valdes priekšsēdētājam Bertoltam Flikam algā izmaksāts 319

071 lats, liecina telekompānijas «TV3» raidījuma
«Nekā personīga» rīcībā esošā informācija.

Tā kā uzņēmums slēpj arī principus, pēc
kuriem tiek noteikta vadības alga, nav iespējams pateikt, kāpēc
Flika alga atšķiras pa mēnešiem – februārī, martā un jūnijā alga ir
zemāka –ap 14
000 latu. Bet, piemēram,
jūlijā viena mēneša izmaksātā atlīdzība pārsniedz 100

000 latu, kas ir piecas reizes vairāk nekā Flika
vidējā alga pārējā gada laikā.

Kamēr «irBaltic» vadība tiesājas, SM, kas ir
kompānijas kapitāldaļu turētāja, nav viedokļa, vai Fliks rīkojas
atbilstoši likumam.

Kā liecina aģentūras LETA arhīvs, 2007.
gadā «airBaltic» peļņa bija 1,24 miljoni latu, 2006. gadā –

4600 lati, bet 2005. gadā kompānija strādāja
ar
1300 latu zaudējumiem.

Lidsabiedrība «airBaltic» dibināta 1995. gadā.
Tās galvenās akcionāres ir Latvijas valsts ar 52,6% akciju un SIA
«Baltijas aviācijas sistēmas» ar 47,2% akciju.

«airBaltic» flotē ir 28 lidmašīnas.

www.leta.lv