Latvijas nacionālā aviokompānija «airBaltic» nodrošina aptuveni 6% no kopējā Latvijas eksporta, norāda aviosabiedrības prezidents Bertolts Fliks.
Viņš uzsver, ka arī tūrismam kopumā ir lielas iespējas kļūt par nozīmīgāko eksporta nozari.
«Tas, kas šajā nozarē notiek valstī, līdz šim bijis nožēlojami. Esmu iepazinies ar Tūrisma attīstības valsts aģentūras rīcības plānu. Es redzu, ka valsts mērogā tūrisma mārketingam atvēlēti tikai 40 000 latu. Lai izveidotu statistiku, šai iestādei atvēlēti 190 000 latu. Manā skatījumā, šo aģentūru varētu mierīgi slēgt ciet, un neviens to pat nepamanītu,» uzsver uzņēmējs.
Fliks gan norāda, ka aģentūru nevajadzētu likvidēt, bet nopietnāk jādomā, kā reklamēt Latviju. Tāpat ļoti būtiski ir sakārtot taksometru biznesu Rīgā un ieviest kārtību atsevišķos galvaspilsētas krogos.
«Neviens no mums negaida, ka valsts mūsu vietā attīstīs biznesu. Mūsu aviokompānijas mārketinga budžets ir apmēram 100 reižu lielāks nekā tas, ko valsts iegulda Latvijas popularizēšanā. Protams, mēs negaidām, ka valsts nāks un mūs glābs. Mēs esam sīvā konkurencē ar kaimiņvalstīm, kur valsts mārketingā tiek ieguldīti miljoni. Latvija iegulda 40 000 latu, un man ir skaidrs, ka ar šādu niecīgu naudu mēs valsts tūrisma konkurētspēju nepaaugstināsim,» akcentē «airBaltic» prezidents.
Viņš norāda, ka tūrisma nozarē Latvijā strādā 27 000 cilvēku. Lidostā un ar lidostu saistītos uzņēmumos strādā gandrīz 5000 cilvēku. Ja šajā nozarē tiek zaudētas darba vietas, valsts ienākumi samazināsies vēl vairāk.
«Katrs lats, ko valsts iegulda savā mārketingā, desmitkārtīgi nāks atpakaļ caur nodokļu samaksu,» apgalvo uzņēmējs.
LETA