Tiek strādāts pie ieceres pasaulē nozīmīgākajā sociālajā tīklā «Facebook» veidot Latvijas lapu, lai attīstītu jaunus komunikācijas kanālus starptautiskā līmenī, aģentūrai LETA apliecināja Valsts kancelejā.
Ideja ir veidot Latvijas lapu «Facebook» angļu valodā, izmantojot nosaukumu «Latvia», un pie šīs idejas realizācijas kopīgi strādāt Valsts kanceleja uzrunājusi Latvijas Institūtu un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru, lai iecerētajā «Facebook» lapā veidotu plašu informācijas saturu par mūsu valsti un tiktu nodrošināta vienota Latvijas starptautiskā komunikācija.
Šī iecere gan saskārusies ar zināmiem šķēršļiem – «Facebook» sociālajā tīklā jau pastāv vairākas lapas, kur lietots vārds «Latvia», un jaunu lapu ar šādu vārdu izveidot neizdodas. Šajā saistībā jau veiktas pārrunas ar vairākiem sociālo mediju ekspertiem un tiekot strādāts pie tehniskā risinājuma, lai varētu virzīties uz priekšu ar satura izveidi.
Kā uzsvērusi Valsts kancelejas direktore Elita Dreimane, lai uzlabotu valsts pārvaldes komunikāciju ar sabiedrību un veidotu Latvijas starptautisko atpazīstamību, viens no Valsts kancelejas darbības virzieniem ir aktīva sociālo mediju izmantošana, kas piedāvā valsts pārvaldes un iedzīvotāju ātras un vienkāršas saziņas iespējas.
«Latvijas lapa «Facebook» angļu valodā būs vēl viens veids, kā starptautiskajā arēnā popularizēt mūsu valsts sasniegumus un informēt starptautisko sabiedrību par mūsu valstī notiekošajiem procesiem, tādējādi veicinot domu apmaiņu un interesi par mūsu valsti,» sacīja Dreimane.
Savukārt Latvijas Institūta sabiedrisko attiecību speciālists Rihards Kalniņš uzskata, ka oficiāla Latvijas «Facebook» lapa palīdzētu veiksmīgi veidot vienotu Latvijas tēlu sociālajos medijos, nodrošinot, ka Latvijas tēls netiek sadrumstalots un tiek kvalitatīvi veidots sociālo mediju vidē.
«Vairākas organizācijas veidotu saturu, padarot profilu krāšņu un daudzveidīgu, lai pēc iespējas plašāk atspoguļotu Latvijā notiekošo un sniegtu ārvalstu auditorijai plašu ieskatu mūsu valstī. «Facebook» lapā parādītos ne tikai jaunumi valsts pārvaldē un politikā, bet arī ziņas par Latvijas ekonomiku, veiksmīgiem uzņēmumiem, investīciju iespējām, kultūras notikumiem un cita informācija, kas varētu piesaistīt ārvalstu auditoriju. Informācija tiktu pasniegta, izmantojot jau izkopto, vienoto sociālo mediju stilu,» sacīja Kalniņš.
Plānots, ka Latvijas «Facebook» lapas aplikāciju izvietos arī topošajā Latvijas oficiālajā portālā ārvalstu auditorijai, ko veidot ir sācis Latvijas Institūts, sasaucot pirmo darba grupu jaunās koncepcijas izstrādei.
LETA