10.4 °C, 1.5 m/s, 64.6 %

Latvijā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsLatvijāDīzeļvilcienu slēgšana Gulbenes un Liepājas virzienā tiek izskatīta kā pirmā iespēja transporta tīkla optimizācijai
Dīzeļvilcienu slēgšana Gulbenes un Liepājas virzienā tiek izskatīta kā pirmā iespēja transporta tīkla optimizācijai
01/12/2010

Dīzeļvilcienu maršrutu aizstāšana ar autobusu satiksmi Gulbenes un Liepājas virzienā tiek izskatīta kā pirmā iespēja sabiedriskā transporta maršrutu tīkla optimizācijai nākamajā gadā, biznesa portālu «Nozare.lv» apstiprināja VSIA «Autotransporta direkcija».

Dīzeļvilcienu maršrutu aizstāšana ar autobusu satiksmi
Gulbenes un Liepājas virzienā tiek izskatīta kā pirmā iespēja
sabiedriskā transporta maršrutu tīkla optimizācijai nākamajā gadā,
biznesa portālu «Nozare.lv» apstiprināja VSIA «Autotransporta
direkcija».

Gala lēmums šajā jautājumā gan būšot zināms tikai tad, kad
Saeima pēdējā lasījumā pieņems valsts budžetu.

Direkcijā atzīmē, ka patlaban dīzeļa vilcienu reisi no Rīgas uz
Gulbeni un atpakaļ, kā arī no Rīgas uz Liepāju un atpakaļ tiek
organizēti tikai divas reizes nedēļā, pārējā laikā satiksmi šajos
maršrutos jau tagad nodrošina autopārvadātāji.

Uz «Nozare.lv» jautājumu, vai vienlaikus nav gaidāms biļešu cenu
kāpums starppilsētu maršrutos, direkcija atbild noraidoši. Patlaban
cenu kāpums netiekot plānots, jo ««Autotransporta direkcijas»
skatījumā tas izraisītu jūtamu pasažieru plūsmas kritumu, kas,
savukārt, novestu pie vēl lielākas reisu nerentabilitātes un
kārtējās maršrutu tīkla optimizācijas».

Ja arī jautājums par tarifa izmaiņām tikšot skatīts, tad vienīgi
kā galējs līdzeklis, pielāgojoties samazinātajai finanšu
plūsmai.

Jau iepriekš satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS) intervijā
biznesa portālam «Nozare.lv» norādīja, ka nākamgad varētu tikt
samazināti pasažieru pārvadājumi pa dzelzceļu ar
dīzeļvilcieniem.

«Pasažieru pārvadājumus pa dzelzceļu ar elektrovilcieniem
nodrošināsim noteikti, te nekas nemainīsies. Jautājums aktuāls ir
par dīzeļvilcieniem,» skaidro ministrs.

Viņš uzskata, dotācijas pasažieru pārvadājumiem pa dzelzceļu
nevar skatīt atrauti no dotācijām pārvadājumiem pa autoceļiem, jo
«tiek dotēti gan vieni, gan otri».

Augulis pieļauj, ka ideālais variants būtu, ja tiktu kombinēti
pasažieru pārvadājumi pa dzelzceļu un autoceļiem.

LETA