Visticamāk, jau no 1. jūlija ierasto 30 santīmu vietā par braucienu pilsētas sabiedriskajā transportā nāksies maksāt 35.
Sintija Čepanone
Nemitīgais degvielas cenu kāpums ir galvenais, taču ne vienīgais iemesls, kādēļ SIA «Jelgavas Autobusu parks» (JAP) rosinājis paaugstināt biļešu cenas pilsētas maršrutos. Taču arī jaunā cena nesegs reālos izdevumus. «Paaugstinot tarifu pilsētas maršrutos, esam centušies sabalansēt iedzīvotāju maksātspēju un pašvaldības iespēju dotēt zaudējumus. Degvielas cena pieaug teju trīs reizes mēnesī – lai mēs arī turpmāk varētu veikt pasažieru pārvadājumus, biļetes cenas palielinājums ir neizbēgams,» teic JAP komercdirektore Viktorija Ļjubļinska. Viņa atzīst, ka pašlaik praktiski visi ieņēmumi tiek novirzīti degvielas iegādei, taču jāņem vērā, ka ievērojami līdzekļi nepieciešami arī autobusu uzturēšanai. «Pasažieru pārvadājumu pakalpojumi dārgāki kļūst visā Eiropā, un vidējā cena par braucienu pilsētas maršrutos ir 2 – 2,5 eiro, turklāt arī tur visi pārvadātāji saņem dotācijas 50 – 70 procentu apmērā,» nosaka V.Ļubļinska, atgādinot prognozes, saskaņā ar kurām līdz gada beigām degviela varētu maksāt jau latu litrā. V.Ļubļinska norāda – gada sākumā, kad biļetes cena pilsētas maršrutos tika paaugstināta līdz 30 santīmiem, dīzeļdegviela maksāja 65 santīmus par litru, savukārt pašlaik tās izmaksas litrā jau pārsniedz 85 santīmus. Jāpiebilst, ka jauno tarifu par braukšanu sabiedriskajā transportā pilsētas maršrutos vēl jāapstiprina domes sēdē 19. jūnijā.
No 1. jūlija maksa par braucienu tiks paaugstināta arī tālsatiksmes jeb starppilsētu maršrutos, kad par 40 santīmiem dārgāks kļūs brauciens ar autobusu uz Rīgu, Bausku, Tukumu, Ventspili, Dobeli, Sloku un attiecīgi arī atpakaļ. Savukārt braucienam uz Rīgu ar mikroautobusu cena pagaidām netiek mainīta. JAP valdes loceklis Pēteris Salkazanovs akcentē, ka šādu lēmumu Satiksmes ministrija pieņēmusi, reaģējot uz straujo degvielas kāpumu. Par gaidāmo biļešu cenu kāpumu līdztekus JAP pašlaik jau paziņojusi SIA «Daugavpils Autobusu parks», Vidzemes sabiedriskā transporta kompānija «CATA», kā arī Valmieras transporta uzņēmums «VTU-Valmiera».