17.6 °C, 0.6 m/s, 93.7 %

Izglītība

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsIzglītībaDaļa skolēnu ar matemātiku noslēdz eksāmenu «maratonu»
Daļa skolēnu ar matemātiku noslēdz eksāmenu «maratonu»
20/05/2016

Šodien 12. klases skolēni kārtoja centralizēto eksāmenu matemātikā, kas daļai bija noslēdzošais pārbaudījums. Valsts ģimnāzijas skolēniem viedoklis par eksāmena sarežģītību gan atšķiras – vieni teic, ka šīgada eksāmens bijis grūtāks nekā konsultācijās pildītie iepriekšējo gadu eksāmeni, citi spriež, ka tie bijuši stipri līdzīgi, tādēļ konsultācijās pārrunātais eksāmenā ļoti palīdzējis.

Eksāmenu «maratonā» šodien finišēja Rihards, kurš atklāj, ka
matemātikā nav diez ko spēcīgs, tādēļ arī eksāmena rezultātus
gaidīs bažīgi. «Galvenais ir nevienu lauku neatstāt tukšu, tādēļ
aizpildīju visu, pat ja nebiju drošs, vai mana doma ir pareiza,» tā
viņš. Tomēr matemātikas eksāmens gan nebija tas, par kuru jaunietis
uztraucās visvairāk. Viņš stāsta, ka lielāks bijis satraukums
latviešu valodas eksāmenā, jo šajā priekšmetā savas zināšanas vērtē
kā vājākas. Tomēr latviešu valodas eksāmenā nav gājis slikti, tāpēc
jaunietis cer uz labiem rezultātiem. Viņš spriež, ka labi veicies
arī angļu valodā, savukārt informātikā, ko jaunietis kārtoja pērn
un kur rezultāti jau ir zināmi, gan nav veicies pārāk labi – lai
gan rezultāts nav slikts, jaunietis cerējis uz augstāku vērtējumu,
jo uzskata, ka viņa zināšanas šajā jomā ir spēcīgākas. Viņam nav
šaubu, ka tālāko izglītības ceļu turpinās kādā no augstskolām,
tomēr savus plānus vēl neatklāj.

Šis bija pēdējais eksāmens arī Diānai, kura jau pērn nokārtoja
pārbaudījumu informātikā. Viņa stāsta, ka matemātikas eksāmenā
viņai veicies labi. «Pirms eksāmena konsultācijās pildījām
iepriekšējo gadu eksāmenus, kas man ļoti palīdzēja, jo šogad
uzdevumi bija stipri līdzīgi konsultācijās pildītajiem,» priecīga
stāsta Diāna, kuru pārbaudījums matemātikā uztraucis visvairāk.
«Matemātikā ir svarīgi nepieļaut neuzmanības kļūdas, jo katra
mazākā neuzmanība var ietekmēt rezultātu, kas jo īpaši ir svarīgi
uzdevumos, kuros jāveic daudz matemātisku darbību, piemēram, teksta
uzdevumos,» tā viņa. Jauniete vēl nav izlēmusi, kur turpinās
studijas un vai tuvākajā laikā tās vispār turpinās. Viņa ir
ieplānojusi doties pie māsas uz ārzemēm, kur strādās. «Vēl neesmu
pārliecināta, kādā profesijā nākotnē vēlos strādāt, tādēļ esmu
nolēmusi ar mācībām nesasteigt. Nevēlos sasteigt savu izvēli,
uzsākt studijas un pēc mēneša atskārst, ka izvēlētā profesija tomēr
man nav saistoša,» tā viņa.

«Tad jau redzēs, kā man būs veicies. Šajā eksāmenā ļoti
neiespringu, jo tā rezultāti neietekmēs vērtējumu uzņemšanā manis
izvēlētajās augstskolās. Vēlos mācīties par fizioterapeiti, tāpēc
izvēles eksāmenu kārtošu bioloģijā, kas arī mani visvairāk uztrauc,
tāpēc regulāri apmeklēju bioloģijas konsultācijas. Bērnībā man bija
problēmas ar muguru, fizioterapeits man palīdzēja, tāpēc tagad
vēlos palīdzēt citiem,» tā Justīne, kura savas zināšanas matemātikā
vērtē kā vidējas. Viņai vislielākās grūtības eksāmenā sagādāja
ģeometrijas uzdevumi.

Foto: Raitis Supe