16.4 °C, 4.4 m/s, 83.6 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāCeļš uz Rīgu no 0,62 līdz 1,50 latiem
Ceļš uz Rīgu no 0,62 līdz 1,50 latiem
06/03/2008

«Šodien bija šoks,» teic Inese, ar mikroautobusu atgriezusies mājās Jelgavā pēc šīs nedēļas pirmās nakts maiņas darbā Rīgā. Visdrīzāk, viņa nav vienīgā, kuru nepatīkami pārsteidza brauciena biļetes cenas kāpums. Taču SIA «Jelgavas Autobusu parks» skaidro, ka konkrētā maršruta braukšanas tarifs bijis nemainīgs vairāk nekā divus gadus. Tā pašreizējās inflācijas apstākļos uzņēmums cietis zaudējumus. Jāpiebilst, ka jelgavniekiem ir dota izvēles iespēja, kā ar sabiedrisko transportu nokļūt galvaspilsētā un atpakaļ.

Daiga Laukšteina

«Šodien bija šoks,» teic Inese, ar mikroautobusu
atgriezusies mājās Jelgavā pēc šīs nedēļas pirmās nakts maiņas
darbā Rīgā. Visdrīzāk, viņa nav vienīgā, kuru nepatīkami pārsteidza
brauciena biļetes cenas kāpums. Taču SIA «Jelgavas Autobusu parks»
skaidro, ka konkrētā maršruta braukšanas tarifs bijis nemainīgs
vairāk nekā divus gadus. Tā pašreizējās inflācijas apstākļos
uzņēmums cietis zaudējumus. Jāpiebilst, ka jelgavniekiem ir dota
izvēles iespēja, kā ar sabiedrisko transportu nokļūt galvaspilsētā
un atpakaļ.

«Jelgavas Vēstnesis» jau rakstīja, ka no 1. marta SIA «Jelgavas
Autobusu parks» (JAP) paaugstinājis biļešu cenas mikroautobusu
maršrutā uz Rīgu un atpakaļ. Līdzšinējo 1,10 latu vietā par biļeti
nu jāmaksā 1,50 lati vienā virzienā.

Pieļauj pasažieru
plūsmas samazinājumu
«Galvenokārt braukšanas maksas pieaugums ir saistīts ar degvielas
cenas kāpumu,» pārmaiņas pamato JAP komercdirektore Viktorija
Ļubļinska. Viņa piebilst, ka uzņēmums nedrīkst pievērt acis arī uz
autobusu apkalpošanas un iegādes augošajām izmaksām. Turklāt
mikroautobusu maršruts uz galvaspilsētu un atpakaļ ir
komercmaršruts, kas strādā bez dotācijām no valsts. Iepriekš reisa
Jelgava – Rīga mikroautobusu biļetes cena no viena lata līdz 1,10
latiem tika paaugstināta 2005. gada 1. novembrī. «Tāpēc jau zināms,
ar ko jārēķinās cenas paaugstināšanas gadījumos. Protams, pieļaujam
iespēju, ka pasažieru plūsma varētu samazināties, taču pēc pirmajām
dienām to apgalvot nevar. Pagaidām varbūt cilvēki vēl nav
attapušies un tikai vēlāk sāks rēķināt, jo mikroautobusu
piepildījums nav mainījies. Ir pāragri izdarīt jebkādus
secinājumus, taču šomēnes cītīgi sekosim līdzi pasažieru plūsmas
izmaiņām, analizēsim datus,» stāsta V.Ļubļinska. Arī šoferu
pagaidām pietiekot. Pat neliela rinda izveidojusies. Cits jautājums
ir viņu kvalifikācija, attieksme pret darbu, atbildība, spēja
komunicēt.

Var braukt ar tranzīta
autobusiem
JAP komercdirektore akcentē, ka mikroautobusi ir tikai viena daļa
no pasažieru pārvadājumiem uz Rīgu un atpakaļ. Un nekādā ziņā
nevarot runāt par JAP monopolu konkrētā maršruta apkalpošanā. Ir
noslēgti līgumi arī ar citu Latvijas pilsētu autobusu parkiem, lai
jelgavnieki ceļam līdz Rīgai varētu izmantot tranzīta sabiedrisko
transportu. Tā mūsu autoostā piestāj caurbraucēji no Dobeles,
Liepājas, Saldus, Ventspils, kā arī a/s «Nordeka» lielie autobusi.
Piemēram, braucot ar Liepājas autobusu līdz Rīgai, būs jāšķiras no
viena lata, bet, izmantojot Saldus Autobusu parka pakalpojumus, –
no 1,10 latiem. Jāpiebilst, ka tranzītautobusi piestāj ne vien
autoostā, bet arī RAF dzīvojamā masīvā un Ozolniekos.
Starp citu, braukšanas maksa no 1. marta paaugstinājās tikai
mikroautobusu maršrutā Jelgava – Rīga. Par braukšanu lielajos JAP
autobusos uz galvaspilsētu un atpakaļ (0,95 lati vienā virzienā),
kā arī citos tālsatiksmes autobusu maršrutos biļešu cenas pagaidām
nemainīsies.

Dobelniekiem –
24 reisi dienā
No Dobeles caur Jelgavu darba dienās uz Rīgu un atpakaļ ir 24
mikroautobusu reisi ar laika intervālu 30 – 45 minūtes. SIA
«Dobeles Autobusu parks» valdes loceklis Ārvaldis Laumanis klāsta,
ka pārsvarā tomēr kaimiņu pilsētas mikriņi pārvadā dobelniekus,
jelgavniekiem daudz brīvu vietu  nepaliek. «Kas tas ir – 72
kilometri ar transportlīdzekli no Dobeles uz Rīgu? Problēmas sagādā
nevis attālums, bet gan sastrēgumi pašā Rīgā,» spriež
Ā.Laumanis.
Dobeles mikroautobusa cena ceļam uz Rīgu no Jelgavas ir 1,10 lati,
bet no kaimiņu pilsētas – 1,80 lati. «Tuvākajā laikā šo cenu
neplānojam celt,» apgalvo Ā.Laumanis. Papildus tam uz Rīgu pāris
reižu dienā kursē katrs no diviem Dobeles lielajiem autobusiem.
Braucot ar to, biļetes cena ir analoga mikroautobusa cenai.

Ar vilcienu – vislētāk
Arī biļetes cena braucienam ar vilcienu no Jelgavas līdz Rīgai
vismaz tuvākajā laikā netiks mainīta. Kā «Jelgavas Vēstnesis»
noskaidroja stacijā, patlaban tā ir 83 santīmi vienā virzienā. Taču
darba dienās no pulksten 10.40 līdz 13.40 tiek piemērota 25
procentu atlaide, tādējādi biļetes cena vienā virzienā ir tikai
0,62 lati.
Uz Rīgu parasti dodas sešu vai četru vagonu vilciena sastāvs,
pielāgojoties pasažieru plūsmai. Protams, no rītiem un vakaros tā
ir lielāka. Vilciens uz Rīgu un atpakaļ kursē katru stundu, no
rītiem pat ik pēc 10 – 20 minūtēm, dienas laikā transportlīdzekļa
atiešanas intervāls ir ap 50 minūtēm.