17.8 °C, 5.1 m/s, 41.7 %

Latvijā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsLatvijāBrīdina par aviobiļešu iegādi mājaslapā «www.happyfly.lv»
Brīdina par aviobiļešu iegādi mājaslapā «www.happyfly.lv»
03/01/2013

Eiropas patērētāju informēšanas centrā saņemtas vairākas sūdzības no patērētājiem par mājaslapu www.happyfly.lv, kurā pēc aviobiļešu iegādes būtiski palielināta to cena vai arī tās nav bijušas derīgas lidojumam.

Eiropas patērētāju informēšanas centrā saņemtas vairākas
sūdzības no patērētājiem par mājaslapu www.happyfly.lv, kurā pēc
aviobiļešu iegādes būtiski palielināta to cena vai arī tās nav
bijušas derīgas lidojumam.

Kā aģentūru LETA informēja Patērētāju tiesību aizsardzības
centra (PTAC) Eiropas patērētāju informēšanas centra pārstāve Ilze
Žunde, Lietuvā reģistrētais komersants piedāvā iegādāties
aviobiļetes par ievērojami zemākām cenām nekā pašām kompānijām.
Savukārt pēc biļešu iegādes ir jāveic papildu iemaksas, norādot uz
biļetes cenas pieaugumu.

Pēc pirkuma patērētāji tika informēti, ka biļetes cena ir
pieaugusi un viņiem ir jāsamaksā starpība, pretējā gadījumā biļete
tiks anulēta.

Pērn otrajā pusgadā Eiropas patērētāju informēšanas centrs bija
saņēmis astoņas sūdzības par problēmām pēc biļešu iegādes. Tā kā
komersants ir Lietuvā reģistrētais «Happy Travel LT», informācija
par konkrētā komersanta praksi tika nodota kompetentajai iestādei
Lietuvā.

Lietuvas Patērētāju tiesību aizsardzības pārvalde, ņemot vērā 33
patērētāju sūdzības par «Happy Travel LT» darbībām, ir aizliegusi
komersantam īstenot negodīgu komercpraksi un piemērojusi sodu 8000
litu (1632 latu) apmērā.

Sūdzības bija saņemtas ne tikai no Latvijas un Lietuvas, bet arī
no Igaunijas. Tikmēr «Happy Travel LT» nav sniedzis jebkādus
pamatotus paskaidrojumus vai pierādījumus patērētājiem vai Lietuvas
Patērētāju tiesību aizsardzības pārvaldei, kāpēc biļetes cena ir
pieaugusi pēc maksājuma veikšanas un reģistrācijas apstiprinājuma.
Tāpat komersants realizēja šādu negodīgu komercpraksi jau ilgu
laiku, turklāt tā netika pārtraukta arī pārbaužu laikā.

PTAC aicina patērētājus būt uzmanīgiem un izvērtēt riskus,
izvēloties iepirkšanās vietnes internetā. Vienmēr ir jāpārliecinās
par to, vai interneta vietnē sniegta informācija par komersantu,
kas piedāvā distances pakalpojumus. Tāpat pirms pirkuma veikšanas
jāizvērtē citu personu sniegtās atsauksmes par komersantu.

LETA