Redakcija saņēmusi Jelgavā strādājošas, bet Dobeles rajonā dzīvojošas sievietes jautājumu saistībā ar «Jelgavas Vēstnesī» publicēto informāciju, ka turpmāk Jelgavas autoostā biļešu tirdzniecību nodrošinās Rīgas Starptautiskā autoosta. Proti, sieviete interesējas, vai līdz ar Rīgas autoostas ienākšanu Jelgavā turpmāk šeit varēs iegādāties biļeti starppilsētu maršrutiem, kam Jelgavā ir tikai pieturvieta, bet galapunkts citā rajonā.
«Katru dienu no Dobeles rajona braukāju uz Jelgavu strādāt. Braucienam visērtāk man ir izmantot autobusus, kas kursē maršrutā Liepāja – Rīga – Liepāja, Saldus – Rīga – Saldus, arī Aizputes autobusus, kam pieturvieta ir gan manā dzīvesvietā Dobeles rajonā, gan arī Jelgavas autoostā. Šos pašus autobusus izmantoju arī braucieniem uz mājām, taču neērtības vienmēr sagādājis fakts, ka Jelgavas autoostā biļeti no Rīgas uz Liepāju braucošajam autobusam iegādāties nav iespējams. Iepriekš autoostā man skaidroja, ka tas esot saistīts ar biļešu tirdzniecības sistēmu, ko apkalpo Rīgas autoosta un kas man nesaprotamu iemeslu dēļ nepieļaujot iespēju pārdot biļeti no Rīgas izbraukušajam autobusam. Tā nu katru reizi, braucot mājās, man jāstāv uz perona, gaidot autobusu, un jācer, ka tajā būs vieta arī man. Savlaicīgi iegādājoties biļeti autoostā, es varētu izvairīties no satraukumiem un neērtībām. Vai ziņa, ka Jelgavas autoostā biļešu tirdzniecību nodrošina Rīgas Starptautiskā autoosta, nozīmē, ka turpmāk vairs nebūs problēmu Jelgavā pārdot arī biļetes uz Rīga – Liepāja, Rīga – Saldus un citiem tālajiem autobusiem?» Rīgas Starptautiskās autoostas komercdirektors Jānis Briedītis, atzīstot, ka problēma ar biļešu tirdzniecību braucieniem tranzīta autobusos kādā starppieturvietā patiesi pastāv, norāda, ka pagaidām to neatrisina arī uzņēmuma ienākšana Jelgavā. Taču perspektīvā gaidāmi būtiski uzlabojumi. «Biļešu tirdzniecības sistēma vairs nav Rīgas autoostas pārziņā – jau pirms ilgāka laika sistēmu pārdevām valsts SIA «Autotransporta direkcija», kas apkalpo biļešu tirdzniecības sistēmu visā Latvijā. Gan iepriekš, gan arī šobrīd galvenais šķērslis tam, lai braucienam tālajos starppilsētu maršrutu autobusos kādā no starppieturvietām varētu pārdot biļeti, ir saistīta ar datu apraides nepilnībām. Proti, izbraucot no Rīgas, ir zināms, cik biļešu ir pārdots un cik vēl ir pieejamas. Taču autobusos nav GPRS sistēmas, kas ļautu izsekot līdzi tam, vai pa ceļam no Rīgas līdz, piemēram, Jelgavai tajā nav pārdotas vēl kādas biļetes. Tā nu var izveidoties situācija, ka Jelgavā tiek pārdotas biļetes it kā brīvajām vietām braucienam autobusā, kas fiksētas, reisam dodoties maršrutā, bet, piemēram, Olainē tajā ir iekāpusi futbolistu komanda un, piestājot Jelgavā, patiesībā brīvo vietu nemaz nav. Cilvēkiem nedrīkst tirgot biļetes, par kurām nav drošas informācijas, ka tās patiesi vēl pieejamas. Taču problēma tiek risināta, un ir dzirdēts, ka vēl šī gada nogalē autobusi būs pieslēgti vienotai GPRS sistēmai, kas arī kasierim Jelgavā ļaus redzēt, cik reāli biļešu autobusā vēl palicis, un tās arī tirgot,» stāsta J.Briedītis. Sagatavoja Zane Auziņa