Jelgavas pilsētas pašvaldībā vērsušies Ķīnas un Latvijas uzņēmēji, prezentējot ieceri bijušajā lidlauka teritorijā izveidot loģistikas centru. «Situācija tranzīta nozarē gan Latvijā, gan Baltijā pēdējos gados ir pasliktinājusies, tāpēc sākām meklēt sadarbības partnerus Austrumos. Nu varam prezentēt divu gadu darba rezultātu – ieceri par daudzfunkcionāla loģistikas centra izveidi, kas nodrošinātu gan sauszemes, gan dzelzceļa, gan ūdens, gan gaisa pārvadājumus pa visu pasauli,» prezentējot ideju, norādīja Latvijas puses pārstāvis Juris Šabašovs.
Viņi kopā ar partneri no Ķīnas, uzņēmuma «Beijing Yisheng Co Ltd» valdes priekšsēdētāju Sudun Luo, iecerējuši bijušajā Jelgavas lidlauka teritorijā 460 hektāru platībā izveidot loģistikas centru ar dzelzceļa pievadu un autotransporta pārvadu pār Driksu un Lielupi, kā arī izveidot upes konteineru terminālu, lai nodrošinātu kravu pārvadājumus uz pārējām Latvijas ostām un Baltijas jūras reģionu. «Šī iecere ir iekļauta tā sauktā jaunā Zīda ceļa projektā, nodrošinot tā savienojumu ar kontinentālo Eiropu, tāpēc Ķīnas puse ir ieinteresēta. Savukārt mēs vēlamies attīstīt savu biznesu, tomēr šis projekts ir būtisks ne tikai Jelgavai, bet visai valstij. Realizējot iecerēto, tiks radītas līdz pat 8000 darbavietu, un tā būs iespēja aicināt atgriezties tos Latvijas iedzīvotājus, kuri pēdējos gados pametuši valsti,» ieceres ieskicē J.Šabašovs, papildinot, ka projektā paredzēts uzbūvēt arī apmēram 2000 dzīvokļu.
Projektā paredzētas investīcijas arī pilsētas infrastruktūras attīstībā – Atmodas ielas rekonstrukcija 1,9 kilometru garumā, jaunu tiltu izbūve pāri Lielupei un Driksai un pievedceļu izbūve 1,37 kilometru garumā, dzelzceļa infrastruktūra. Jelgavas domes priekšsēdētājs Andris Rāviņš norāda, ka šāda mēroga investīciju iecere ir nozīmīga ne vien pilsētai, bet arī Latvijai un Eiropai kopumā, turklāt tas ļaus attīstīt ražošanu, kas ir Jelgavas prioritāte. «Lai padarītu pieejamāku uzņēmējdarbības attīstībai aptuveni ceturto daļu pilsētas teritorijas ir nepieciešams tā sauktais Ziemeļu šķērsojums pār Lielupi,» vērtē A.Rāviņš, piebilstot, ka tik liela strādājošo skaita nodrošināšanai pilsētai vajadzēs sadarboties ar tuvējiem novadiem.
Lai īstenotu šo ieceri, plānots dibināt Latvijas–Ķīnas kopuzņēmumu «Cargo Center JELGAVA». Kā norāda Ķīnas puses pārstāvis S.Luo, viņam ir pieredze līdzīgu projektu attīstībā, turklāt viņa uzņēmuma pārstāvošajā koncernā ir vēl citi šajā loģistikas projektā ieinteresēti uzņēmumi, piemēram, aviopārvadātājs. Arī viņa uzņēmums «Beijing Yisheng Co Ltd», kas darbojas farmācijas un medicīnas pakalpojumu jomā, plāno eksportu uz Eiropu,» norāda S.Luo.
Bijušā lidlauka teritorija pieder Jelgavas pilsētas pašvaldībai, un, kā skaidro pilsētas domes priekšsēdētājs, lai šo teritoriju attīstītu un piesaistītu investoru, plānots izsludināt zemes nomas konkursu. Ja tajā uzvarēs šis Latvijas–Ķīnas kopuzņēmums, varēs sākt sava projekta realizāciju.
Foto: Austris Auziņš