Vairākas Latvijas bankas tuvākajā laikā plāno izmaiņas cenrāžos, tai skaitā dārgāka varētu kļūt kredītkaršu izmantošana.
«Swedbank» preses sekretāre Kristīne Jakubovska informēja, ka būtiskas cenrāža izmaiņas pēdējā laikā nav bijušas – pēdējās izmaiņas ieviestas 5. janvārī, kontu izziņām, kas tiek izrakstītas filiālē, ieviesta jauna aile nestandarta izziņām – «Cita veida izziņas izsniegšana pēc klienta pieprasījuma». Iepriekš cenu izmaiņas bankas pakalpojumos tika veiktas 2008. gada 23. decembrī, kad banka mainīja cenas individuālajiem seifiem.
«Cenrādis tiek pārskatīts regulāri, izvērtējot tirgus situāciju, pieprasījumu, pakalpojumu ienesīgumu, izmaksas, ņemot vērā vairākus aspektus. Daudzi bankas pakalpojumi patlaban tiek piedāvāti zem pašizmaksas,» sacīja Jakubovska un norādīja, ka viena no cenu izmaiņu prioritātēm, kas tiek ņemta vērā, ir klientu novirzīšana uz elektronisku pakalpojumu izmantošanu.
«Vienmēr tiek izvērtētas pakalpojumu izmantošanas alternatīvas, piemēram, elektroniskajos kanālos utml. un atbilstoši tam tiek piemērotas cenas. Pakalpojumu izmantošana attālinātajos kanālos (internetbanka, bankomāti, naudas iemaksas bankomāti) ir izdevīgāka nekā uz vietas filiālē,» teica Jakubovska.
Tajā pašā laikā viņa norādīja, ka banka no 15. februāra paaugstinās procentu likmi kredītkaršu kredītiem no 18% līdz 23%.
«Īstermiņa kredīti ir tāds finanšu produkts, kas ļoti lielā mērā ir atkarīgs no attiecīgā brīža naudas cenas finanšu tirgos. Īstermiņa kredīti, kam nodrošinājums ir klientu regulārie ienākumi, tiek izsniegti ar fiksētu gada procentu likmi un pārsvarā latos. Lata likmes patlaban ir būtiski pieaugušas, līdz ar to tas ietekmē arī īstermiņa kredītu kā atjaunojamo limitu finanšu produkta izmaksas. Tas neskar tā saucamos «lielos» kredītus, piemēram, hipotekāros, kuros likme katrā gadījumā tiek noteikta individuāli, kā arī bieži vien ir mainīgā likme,» klāstīja Jakubovska.
«DnB NORD Banka» paziņojusi, ka no 2009. gada 1. februāra, tiek veiktas izmaiņas bankas pakalpojumu cenrādī – norēķinu karšu izsniegšanai un apkalpošanai, klientu kontu apkalpošanai, maksājumiem un operācijām skaidrā naudā.
Arī «Latvijas Krājbanka» no 9. februāra noteikusi jaunus izcenojumus atsevišķiem bankas pakalpojumiem. «Latvijas Krājbankas» sabiedrisko attiecību speciāliste Kristīne Ozolniece pavēstīja, ka bankas pakalpojumu cenu kāpums galvenokārt attiecas tikai uz bankas maksājumu karšu pakalpojumu tarifiem.
«Ilgu laiku «Latvijas Krājbankas» sniegtie pakalpojumi bija būtiski lētāki par vidējo cenu tirgū salīdzinājumā ar citu banku pakalpojumu cenām, bankas klienti baudīja arī vairākas priekšrocības, tāpat ļoti konkurētspējīgi piemēroto procentu ziņā bija arī bankas maksājumu karšu kredīti,» teica Ozolniece.
Viņa skaidroja, ka, ņemot vērā tirgus un pieprasījuma tendences, «Latvijas Krājbanka» pakalpojumu cenas pašlaik saskaņojusi ar vidējām cenām tirgū, turklāt nezaudējot konkurētspēju. «Vienlaikus jāpiemin, ka vairākiem produktiem atsevišķas cenu pozīcijas ir pat pazeminātas – atsevišķām kartēm ir pazemināta gada lietošanas maksa, kā arī radīti vairāki specifiski un lietotājam lētāki maksājumu karšu produkti,» sacīja Ozolniece.
Savukārt «SEB bankas» Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Sanda Purviņa vēstīja, ka tagad izmaiņas bankas pakalpojumu cenrādī nav plānotas.
www.bns.lv