20.4 °C, 1.7 m/s, 83.1 %

Latvijā

Banku pakalpojumi kļūs dārgāki
30/01/2009

Vairākas Latvijas bankas tuvākajā laikā plāno izmaiņas cenrāžos, tai skaitā dārgāka varētu kļūt kredītkaršu izmantošana.

Vairākas Latvijas bankas tuvākajā laikā plāno izmaiņas
cenrāžos, tai skaitā dārgāka varētu kļūt kredītkaršu
izmantošana.

«Swedbank» preses sekretāre Kristīne Jakubovska informēja, ka
būtiskas cenrāža izmaiņas pēdējā laikā nav bijušas – pēdējās
izmaiņas ieviestas 5. janvārī, kontu izziņām, kas tiek izrakstītas
filiālē, ieviesta jauna aile nestandarta izziņām – «Cita veida
izziņas izsniegšana pēc klienta pieprasījuma». Iepriekš cenu
izmaiņas bankas pakalpojumos tika veiktas 2008. gada 23. decembrī,
kad banka mainīja cenas individuālajiem seifiem.

«Cenrādis tiek pārskatīts regulāri, izvērtējot tirgus situāciju,
pieprasījumu, pakalpojumu ienesīgumu, izmaksas, ņemot vērā vairākus
aspektus. Daudzi bankas pakalpojumi patlaban tiek piedāvāti zem
pašizmaksas,» sacīja Jakubovska un norādīja, ka viena no cenu
izmaiņu prioritātēm, kas tiek ņemta vērā, ir klientu novirzīšana uz
elektronisku pakalpojumu izmantošanu.

«Vienmēr tiek izvērtētas pakalpojumu izmantošanas alternatīvas,
piemēram, elektroniskajos kanālos utml. un atbilstoši tam tiek
piemērotas cenas. Pakalpojumu izmantošana attālinātajos kanālos
(internetbanka, bankomāti, naudas iemaksas bankomāti) ir izdevīgāka
nekā uz vietas filiālē,» teica Jakubovska.

Tajā pašā laikā viņa norādīja, ka banka no 15. februāra paaugstinās
procentu likmi kredītkaršu kredītiem no 18% līdz 23%.

«Īstermiņa kredīti ir tāds finanšu produkts, kas ļoti lielā mērā ir
atkarīgs no attiecīgā brīža naudas cenas finanšu tirgos. Īstermiņa
kredīti, kam nodrošinājums ir klientu regulārie ienākumi, tiek
izsniegti ar fiksētu gada procentu likmi un pārsvarā latos. Lata
likmes patlaban ir būtiski pieaugušas, līdz ar to tas ietekmē arī
īstermiņa kredītu kā atjaunojamo limitu finanšu produkta izmaksas.
Tas neskar tā saucamos «lielos» kredītus, piemēram, hipotekāros,
kuros likme katrā gadījumā tiek noteikta individuāli, kā arī bieži
vien ir mainīgā likme,» klāstīja Jakubovska.

«DnB NORD Banka» paziņojusi, ka no 2009. gada 1. februāra, tiek
veiktas izmaiņas bankas pakalpojumu cenrādī – norēķinu karšu
izsniegšanai un apkalpošanai, klientu kontu apkalpošanai,
maksājumiem un operācijām skaidrā naudā.

Arī «Latvijas Krājbanka» no 9. februāra noteikusi jaunus
izcenojumus atsevišķiem bankas pakalpojumiem. «Latvijas Krājbankas»
sabiedrisko attiecību speciāliste Kristīne Ozolniece pavēstīja, ka
bankas pakalpojumu cenu kāpums galvenokārt attiecas tikai uz bankas
maksājumu karšu pakalpojumu tarifiem.

«Ilgu laiku «Latvijas Krājbankas» sniegtie pakalpojumi bija būtiski
lētāki par vidējo cenu tirgū salīdzinājumā ar citu banku
pakalpojumu cenām, bankas klienti baudīja arī vairākas
priekšrocības, tāpat ļoti konkurētspējīgi piemēroto procentu ziņā
bija arī bankas maksājumu karšu kredīti,» teica Ozolniece.

Viņa skaidroja, ka, ņemot vērā tirgus un pieprasījuma tendences,
«Latvijas Krājbanka» pakalpojumu cenas pašlaik saskaņojusi ar
vidējām cenām tirgū, turklāt nezaudējot konkurētspēju. «Vienlaikus
jāpiemin, ka vairākiem produktiem atsevišķas cenu pozīcijas ir pat
pazeminātas – atsevišķām kartēm ir pazemināta gada lietošanas
maksa, kā arī radīti vairāki specifiski un lietotājam lētāki
maksājumu karšu produkti,» sacīja Ozolniece.

Savukārt «SEB bankas» Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Sanda
Purviņa vēstīja, ka tagad izmaiņas bankas pakalpojumu cenrādī nav
plānotas.

www.bns.lv