Šonakt, diennakti pēc pārtraukuma, SIA «Baltkom TV» («Baltkom») atsāks kanāla «TV3» translēšanu saviem abonentiem. Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) šādu kabeļtelevīzijas operatora rīcību vērtēja kā patērētāju tiesību aizskārumu un iedzīvotājiem, kas ar to nebija apmierināti, ieteica atkāpties no noslēgtā līguma. «Baltkom» uzskata, ka tikai pēc sabiedrības iejaukšanās izdevās atrisināt uzņēmumu starpā pastāvošās domstarpības.
Anna Afanasjeva
Latvijas skatītājiem «TV3» kā nacionālais televīzijas kanāls ēterā ir pieejams brīvi un bez maksas. Savukārt visiem «Baltkom» televīzijas abonentiem šis kanāls no šodienas nav pieejams. Jelgavā pēc kabeļtelevīzijas uzņēmuma preses sekretāra Laura Kļaviņa paustā tādu ir apmēram 4000.
«TV3» translēšana pārtraukta pēc tam, kad «Baltkom» nesaņēma «TV3 Latvia» atbildi uz aicinājumu piekrist programmas bezmaksas retranslācijai kabeļtīklos. Savukārt «TV3 Latvia» norādīja, ka nevar palīdzēt «Baltkom» klientiem, kuri neredz kanālu un aicināja «Baltkom» radušos situāciju risināt biznesa sarunu ceļā, nevis uz skatītāju rēķina. «TV3 Latvia» uzņēmuma mērķis neesot bijis pieprasīt samaksu no skatītājiem par TV3 programmu, bet gan noslēgt retranslācijas līgumu ar «Baltkom», lai sakārtotu uzņēmumu juridiskās attiecības, kā to pieprasa Latvijas Radio un televīzijas likums un apstiprina Nacionālās radio un televīzijas padomes atzinums.
«Baltkom» klienti šodien pauda neapmierinātību arī «Jelgavas Vēstnesim». Cilvēki sašutuši stāstīja, ka viņi kabeļtelevīzijas operatoram jau ir samaksājuši par pakalpojumu, bet nevar to saņemt. Visvairāk pretenziju saņēmusi pati televīzija.
Iedzīvotāji vērsušies arī Patērētāju tiesību aizsardzības centrā. PTAC šajā situācijā iedzīvotājiem, kas noslēguši līgumus ar «Baltkom», bet nav apmierināti ar to, ka vairs nevar vērot «TV3», iesaka atkāpties no noslēgtā līguma. TAC Patērētāju informēšanas nodaļas vadītāja Sanita Biksiniece norāda, ka «Baltkom» arī nebūtu tiesību pieprasīt maksāt līgumā noteiktās soda sankcijas par šī līguma pirmstermiņa pārtraukšanu, jo šajā gadījumā nav nodrošināts pilnvērtīgs pakalpojums, ko patērētājs iegādājies.
PTAC saņemta viena sūdzība par to, ka «Baltkom» it kā pieprasījis samaksāt 40 latus par to, ka patērētājs pirms līgumā noteiktā termiņa no tā vienpusēji atkāpies. Pēc PTAC ieskata tā nav normāla situācija, kad divu kompāniju domstarpību dēļ patērētājs nonāk ķīlnieka lomā. PTAC jau iepriekš pārbaudījis līgumus, ko «Baltkom» piedāvā patērētājiem, un tajos konstatējis vairākus netaisnīgus punktus, ko pati kompānija pēc tam mainījusi. Proti, «Baltkom» līgumos ietvērusi punktu, ka ir tiesīga patvaļīgi mainīt piedāvāto programmu paketi. Pēc S. Biksinieces informācijas, šādā gadījumā uzņēmumam būtu par to patērētājs jābrīdina mēnesi iepriekš.
«Baltkom» preses sekretārs Lauris Kļaviņš informē, ka SIA «TV3 Latvia» šodien ir noreaģējusi un kabeļtelevīzijas operators saņēmis oficiālu piekrišanu programmas bezmaksas retranslācijai. Uz jautājumu, vai translācijas atjaunošana nav saistīta arī ar PTAC iejaukšanos L.Kļaviņš atbildēja noraidoši, norādot, ka «Baltkom» ir pirmais kabeļtelevīzijas operators, kurš ar PTAC saskaņojis līguma formu ar klientiem.
Šodienas nebūšanas zināmā mērā izraisījis tas, ka nav institūcijas, kas no savām pozīcijām domstarpības pušu starpā atrisinātu.