Četras dienas Amatu vidusskolā uzņem viesus no Igaunijas un Lietuvas. Pedagogi un audzēkņi piedalās semināros, meistarklasēs, vada stundas un izmēģina dažādas jaunas tehnoloģijas. Projektā iesaistītie vērtē, ka pieredzes apmaiņa ir nozīmīga gan audzēkņiem, gan pedagogiem, taču būtiski, ka to varēs izmantot arī nākotnē mācību metodisko materiālu veidā.
Ligita Vaita
«Domāju, ka pat vēl noderīgāk tas ir mums, pedagogiem, jo audzēkņi drīz skolu pabeigs, taču mēs turpināsim apmācīt aizvien jaunus un jaunus topošos speciālistus. Jebkura pieredzes apmaiņa mums ir svarīga, lai pilnveidotu sevi gan kā profesionāli, gan pedagogu,» uzskata frizieru pedagoģe no Lietuvas Irena Lygnugariene, kas šodien audzēkņiem vada praktiskās nodarbības un iepazīstina ar jaunu tehnoloģiju matu veselības noteikšanai.
Tam piekrīt mūsu pašu pedagoģe Jeļena Koļesņikova: «Ja meistars visu laiku atrodas un strādā noslēgtā vidē, viņš vairs nav profesionālis. Aktualitātes, tendences un arī tehnoloģijas mainās, tās ir jāpilnveido un aizvien jāmeklē jaunas iespējas, kā attīstīt savu kompetenci un ko iemācīt mūsu audzēkņiem.»
Tā, piemēram, šodien projekta dalībnieki iepazīst īpašu iekārtu «Sensor hair computer», kas ļauj diagnosticēt matu stāvokli un palīdz izvēlēties piemērotāko procedūras intensitāti. «Protams, ka mūsu audzēkņi par šādām ierīcēm ir informēti, teorētiski viņi par tām ir mācījušies, taču praktiski redzējuši un izmēģinājuši nav,» stāsta J.Koļesņikova, piebilstot, ka tuvākajos mēnešos šāda ierīce būs arī Jelgavā pastāvīgi un audzēkņi mācību nolūkos to varēs izmantot.
Projekta dalībnieki dažādās meistarklasēs, semināros un citās aktivitātēs darbosies līdz ceturtdienai, kad paredzēta projekta būtiskākā daļa – konkursa un priekšnesumu veidā audzēkņiem būs no sākumā līdz beigām jāsagatavo modelis vakara vai dienas iznācienam, tostarp izvēloties piemērotu tērpu, izveidojot frizūru un make-up. Viss process tiks iemūžināts fotoattēlos, skrupulozi vērots un aprakstīts, lai vēlāk kalpotu par pamatu mācību metodisko materiālu izstrādei. Kā skaidro J.Koļesņikova, visas trīs projektā iesaistītās valstis kā būtisku problēmu norāda metodisko materiālu trūkumu, tāpēc šī projekta rezultāts – praktiski stundās pielietojami materiāli – būs lielākā tā pievienotā vērtība.
Jāpiebilst, ka projekta «Nordplus Adult» īstenošana sākta 2014. gada oktobrī, tas paredz sadarbību starp Jelgavas Amatu vidusskolu, Klaipēdas šūšanas un biznesa profesionālo skolu un Pērnavas profesionālās izglītības kompetenču centru. Projekta gaitā jau pagājušā gada nogalē septiņi Amatu vidusskolas pārstāvji – divi pedagogi un pieci audzēkņi – no tērpu stila specialitātes programmas viesojās Lietuvā, šobrīd topošie frizieri tāpat darbojas Jelgavā, bet aprīlī abu jomu spējīgākie audzēkņi dosies uz Igauniju.
Foto: Raitis Supe