1.2 °C, 4 m/s, 95.3 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāAutogāze uz pusi lētāka, bet interesi neizraisa
Autogāze uz pusi lētāka, bet interesi neizraisa
11/07/2008

Lai arī autogāze jau gadiem maksā uz pusi mazāk nekā benzīns un šobrīd cenas starpība ir jau 40 santīmi, tā lielu interesi neizraisot, atzīst autogāzes tirgotāji.

Lai arī autogāze jau gadiem maksā uz pusi mazāk nekā
benzīns un šobrīd cenas starpība ir jau 40 santīmi, tā lielu
interesi neizraisot, atzīst autogāzes tirgotāji.

Jau apmēram pusotru mēnesi litrs autogāzes nemainīgi maksā vidēji
41 santīmu, kamēr benzīnam cena šajā laikā paspējusi manīties
daudzkārt – lielākoties uz augšu. Faktam, ka, izvēloties gāzi, uz
katru litru būtu iespējams ietaupīt gandrīz 40 santīmus, vajadzētu
būt nopietnam argumentam, kas aizvien vairāk autoīpašnieku aicinātu
nomainīt degvielas veidu savam auto. Taču autogāzes tirgotāji
būtisku klientu skaita kāpumu Jelgavā nejūt un lāgā netic, ka tāds
varētu parādīties arī vēlāk. «Varbūt pēdējā gada laikā nedaudz
klientu skaits ir palielinājies, taču tas nav masveidīgi, tāpēc
nevaram teikt, ka augstā benzīna cena cilvēkus pārliecinātu
izvēlēties uz pusi lētāko gāzi. Iemesls tam var būt gan
nepamatotie, taču pamatīgi iesēdušies uzskati par gāzes kaitīgumu
dzinējam, gan arī fakts, ka aizvien vairāk ielās parādās pilnīgi
jaunas mašīnas, bet tādām likt gāzes iekārtu liedz garantijas
noteikumi,» spriež SIA «Zemgales gāze» tehniskais direktors Vilnis
Vecums. Runājot par mītiem un to pamatotību saistībā ar gāzes
nelabvēlīgo ietekmi uz dzinēju, viņš atzīst, ka savulaik gāzes
iekārtas tiešām esot bijušas ļoti dažādas kvalitātes un lielākoties
tās nebija paredzētas Krievijā ražotām automašīnām, kas ar gāzi
tika vienkārši bojātas. Taču tas nekādi neesot attiecināms uz
mūsdienās ražotajām modernajām automašīnām – tām braukšana ar gāzi
nekaitējot. Turklāt būtiski, ka arī autogāzes iekārtas Latvijā
pēdējos gados tiekot piedāvātas kvalitatīvas un mašīnai nekaitīgas.
«Protams, dzinējam ir slikti sākt darbu ar gāzi, tāpat braukt ar
to, kamēr motors ir auksts. Taču jaunās iekārtas ir tā noregulētas,
ka vienmēr, uzsākot braukšanu, dzinējs tiek iedarbināts ar benzīnu,
bet uz gāzes padevi sistēma tiek automātiski palaista pēc tam, kad
motors sasniedzis pietiekamu temperatūru,» tā V.Vecums. Viņš gan
piebilst, ka Jelgava esot nedaudz par mazu un nedaudz par tuvu
Rīgai, lai būtu saistoša darba vieta uzņēmumiem, kas nodarbojas ar
autogāzes iekārtu uzstādīšanu, tādēļ šeit šādu uzņēmumu faktiski
nav, bet tie jelgavnieki, kas izvēlas gāzi, iekārtu dodas uzstādīt
galvaspilsētā, kur šādu firmu netrūkst.
V.Vecums uzskata, ka galvenais iemesls, kas cilvēkus attur no
pāriešanas uz gāzes degvielu, ir sākotnēji augstās izmaksas.
Līdzīgi novērojumi ir arī «Latvijas Propāna gāzes» Jelgavas
apkalpes rajona vadītājam Jurijam Maslovam, kurš atzīst, ka pēdējo
gadu laikā klientu loks palicis nemainīgs vai palielinājies
nebūtiski. «Lai automašīnā uzstādītu autogāzes iekārtu, jāiegulda
vidēji 500, bet dažkārt arī 800 latu. Daudziem tas ir pietiekami
liels ieguldījums, kas neatmaksājas, ja ikdienā jābrauc vien pāris
desmiti kilometru. Iekārtas uzstādīšanas izmaksas sāk atmaksāties
brīdī, kad cilvēks ik dienu nobrauc vairāk nekā 100 kilometru. Ja
šādu attālumu jāmēro, gāze ir nesalīdzināmi izdevīgāka,» stāsta
J.Maslovs, atzīstot, ka gāze varētu būt labs veids ikdienas tēriņu
samazināšanai arī Rīgā strādājošiem jelgavniekiem. Pagaidām gan
nekas neliecina par to, ka arī jelgavnieki tā domātu.