«Jelgavas Vēstnesis» saņēmis vairākus jautājumus par pilsētas autobusu maršrutiem. Viens lasītājs vēlējās noskaidrot, vai Raiņa ielas remontdarbu laikā 4. autobusam, kurš kursē pa Rūpniecības, Tērvetes un Filozofu ielu, ir iespējams izveidot pieturu Rūpniecības un Tērvetes ielas krustojumā, tādējādi kompensējot to, ka pa Tērvetes ielu vairs nekursē 9. un 16. autobuss. Savukārt kāds cits lasītājs jautā, vai autobusu kustību nav plānots organizēt arī gar jauno bērnudārzu «Ķipari».
SIA «Jelgavas Autobusu parks» (JAP) norāda, ka nevienu no lasītāju ierosinājumiem realizēt nav iespējams. «Lai izvērtētu iespējas ierīkot pagaidu pieturvietu, mūsu speciālisti devās uz Rūpniecības un Tērvetes ielas krustojumu. Ņemot vērā, ka Rūpniecības iela ir maģistrāla, vienīgā iespējamā pieturas izvietošanas vieta ir Tērvetes iela, bet speciālisti secināja, ka tas tomēr nav iespējams, jo netālu no krustojuma ir iebrauktuve uz būvniecības veikalu «Kurši». Savukārt aiz iebrauktuves pieturvietu pārcelt nav jēgas, jo nedaudz tālāk ir pietura «Zirgu iela»,» situāciju raksturo JAP satiksmes organizācijas inženieris Gatis Dūmiņš, piebilstot, ka arī Tērvetes ielas otrajā pusē pieturvietu izbūvēt nav iespējams.
Savukārt gar bērnudārzu «Ķipari» autobusu satiksme nav iespējama, jo Pulkveža Brieža iela šim mērķim ir par šauru. JAP komercdirektore Viktorija Ļubļinska norāda, ka šis jautājums tika aktualizēts arī pirms gadiem pieciem sešiem un jau tad netika akceptēts, jo secināts, ka Pulkveža Brieža iela neatbilst prasībām, lai pa to varētu organizēt autobusu satiksmi – tā ir pārāk šaura autobusu pieturu izvietošanai. «Ministru kabineta noteikumi paredz, ka apdzīvotā vietā attālumam starp autobusu pieturām jābūt ne mazākam kā 800 metri. No bērnudārza līdz Lielajai ielai, pa kuru kursē autobusi, attālums ir nepilni 500 metri, bet uz otru pusi – līdz Satiksmes un Zvejnieku ielai – nepilni 600 metri,» viņa papildina. Jāpiebilst, ka attālumu nosaka MK noteikumi Nr.634 «Sabiedriskā transporta pakalpojumu organizēšanas kārtība maršrutu tīklā».
V.Ļubļinska atgādina, ka JAP pats neizlemj, kur un kādus autobusu maršrutus palaist – to dara pasūtītājs, kas šajā gadījumā ir Jelgavas pilsētas pašvaldība. Pašvaldības aģentūras «Pilsētsaimniecība» projektu vadītāja Dzidra Staša uzsver, ka pa Pulkveža Bieža ielu autobusu maršrutu nav iespējams nodrošināt, raugoties no satiksmes drošības aspekta. «Kazarmes, Pulkveža Brieža ielas un Meiju ceļa krustojums ir sašaurināts, tajā Meiju ceļa un Pulkveža Brieža ielas asis ir nobīdītas, turklāt pie paša krustojuma atrodas ēka, kas būtiski apgrūtina redzamību. Šādi nepārredzamie un šķībie krustojumi ar nobīdītām asīm ir satiksmei ļoti bīstami. Otra problēma – Pulkveža Brieža ielā nav kur izveidot autobusu pieturvietu paplašinājumus. Lai to nodrošinātu, būtu jālikvidē stāvvietas pie bērnudārza un Jelgavas Nekustamā īpašuma pārvaldes, bet tas radītu jaunas problēmas,» skaidro Dz.Staša, norādot, ka reālāk būtu jau esošu autobusa maršrutu novirzīt nevis pa pašu Pulkveža Brieža ielu, bet gan pa piegulošajām ielām, piemēram, Dobeles vai Kazarmes. «Kopā ar JAP izvērtēsim visas iespējas, un ceru, ka šo jautājumu mums izdosies atrisināt,» piebilst «Pilsētsaimniecības» speciāliste.
Sagatavoja Ilze Knusle-Jankevica