5.7 °C, 6.8 m/s, 93.3 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāArī Jelgavas taksisti runā par krīzi nozarē un cenšas noturēties tirgū
Arī Jelgavas taksisti runā par krīzi nozarē un cenšas noturēties tirgū
28/07/2008

«Tagad vairāk jādomā, kā noturēties tirgū, nevis par globālu attīstību,» teic «Jelgavas taksometru servisa» valdes priekšsēdētājs Laimonis Vecums, runājot par pašreizējo taksometru vadītāju un nozares uzņēmēju situāciju. Līdzīgu viedokli pauž arī citi taksometru vadītāji, norādot uz krīzi nozarē.

Sintija Čepanone

«Tagad vairāk jādomā, kā
noturēties tirgū, nevis par globālu attīstību,» teic «Jelgavas
taksometru servisa» valdes priekšsēdētājs Laimonis Vecums, runājot
par pašreizējo taksometru vadītāju un nozares uzņēmēju situāciju.
Līdzīgu viedokli pauž arī citi taksometru vadītāji, norādot uz
krīzi nozarē.

 

Šodien Latvijas Vieglo taksometru
nozares darba devēju organizācijas valdes loceklis Māris Grīnbergs
paudis, ka patlaban spēkā esošie braukšanas tarifi taksometru
vadītājiem un nozares uzņēmējiem ir neizdevīgi, tāpēc būtu
nepieciešams tos palielināt. Viņš arī uzsvēra, ka taksometru
pārvadājumu nozarē gaidāmi uzņēmēju bankroti, jo līzinga maksājumi
par iegādātajām automašīnām bankām ir jāveic.

Komentējot situāciju Jelgavā no sava
uzņēmuma skatu punkta, «Jelgavas taksometru servisa» valdes
priekšsēdētājs pauž, ka pašlaik jācenšas noturēties tirgū. «Nav
noslēpums, ka cilvēku maksātspēja ir krietni samazinājusies, un to
izjūtam arī mēs – šogad braukt gribētāju ir ievērojami mazāk nekā
pērn –, turklāt degvielas cenas šobrīd ir tādas, kādas tās ir,»
L.Vecums norāda, ka pašlaik uzņēmums klientus cenšas noturēt ar
zemāku cenu, proti, domes noteiktā maksimālā tarifa – 60 santīmi
par vienu nobraukto kilometru – vietā «Jelgavas taksometru servisa»
taksisti prasa 50, bet maksimālās nolīgšanas jeb iekāpšanas maksas
(1 lats) vietā – 80 santīmus. «Protams, tas mums nav izdevīgi, taču
situācija ir tāda, kāda tā ir un ir jāmeklē kompromisi,» tā
L.Vecums.

Viņš atzīst, ka prasīt salīdzinoši
zemāku cenu par braucienu lielā mērā var atļauties arī tādēļ, ka
uzņēmumam nav jāsedz līzinga maksājumi par jaunu mašīnu iegādi, kā
tas ir, piemēram, vairākās Rīgas taksometru firmās. «Arī mūsu
mašīnas būtu jāmaina, taču pašlaik nevaram atļauties domāt par šādu
attīstību,» viņš noteic.

Uz krīzi šajā nozarē norāda arī taksists
Aivars, kurš par taksometru vadītāju strādā jau kopš 1991. gada.
«Stāvoklis ir, maigi izsakoties, traģisks – degvielas,
rezervesdaļu, remontu cenas ir būtiski augušas, savukārt klientu
skaits ir samazinājies vismaz par 50 procentiem. Tieši tādēļ esmu
spiests braukt par zemāku tarifu nekā domes noteiktais, un tas viss
tikai tāpēc, lai noturētu klientu,» atzīst Aivars, akcentējot, ka
kritiskās situācijas dēļ aizvien vairāk un vairāk taksometru
vadītāju savu mašīnu spiesti «likt pie sētas» un meklēt citas
iespējas nopelnīt. «Nu taksometra pakalpojumi var būt tikai kā
papilddarbs. Arī es pašlaik meklēju citas darba iespējas,» viņš
nosaka.