Līdz jūlija sākumam būs pabeigti šosejas Jelgava – Rīga krustojuma ar ceļa Ozolnieki – Dalbe rekonstrukcijas darbi, kas paredz bīstamo un Latvijas ceļu «melno punktu» kartē iezīmēto krustojumu darīt drošu. Rekonstrukcija paredz krustojumā uzstādīt luksoforu un apgaismojumu, atjaunot segumu, kā arī būtiski mainīt krustojuma ģeometriju.
Zane Auziņa
Saskaņā ar VAS «Latvijas valsts ceļi» datiem bīstamajā autoceļa A8 Rīga – Jelgava – Lietuvas robeža (Meitene) krustojumā ar ceļu P100 Ozolnieki – Dalbe ik gadu notiek vairāki desmiti ceļu satiksmes negadījumu, tostarp arī daudz negadījumu ar cietušajiem. «Traģiskās statistikas dēļ šis krustojums Jelgavas rajonā jau vairākus gadus iekļauts Latvijas ceļu Melno punktu kartē. Iepriekš bijuši vairāki mēģinājumi drošību šajā krustojumā pie Skuju skolas pārbrauktuves vairot, taču būtiskus rezultātus tas nav devis, tādēļ šovasar notiek nopietna krustojuma rekonstrukcija, kurai «melno statistiku» vajadzētu pārtraukt. Tā krustojumā tiek izbūvēts luksofors un apgaismojums, pilnībā mainīta krustojuma ģeometrija, izbūvējot atsevišķu joslu pagriezienam uz Ozolnieku ceļu, bet atzars aiz Dalbes, kas iepriekš no Rīgas braucošajiem ļāva pa taisno braukt uz Ozolniekiem, tiks slēgts,» informē VAS «Latvijas valsts ceļi» Centra reģiona Jelgavas nodaļas vadītājs Jānis Lange.
Viņš atzīst, ka jau jūlija sākumā krustojums, kur pēdējo pāris mēnešu laikā kustība bija ierobežota, būs pabeigts. Kopējās darbu izmaksas ir 1 miljons 899 tūkstoši 429,01 lats. Rekonstrukcijas darbus veic akciju sabiedrība «ACB», bet darbu būvuzraudzību nodrošina akciju sabiedrība «Ceļu inženieri».
J.Lange atzīst, ka to tūkstošu jelgavnieku vidū, kas ikdienu pa autoceļu dodas uz darbu Rīgā, varētu būt arī tādi, kas ir neapmierināti ar vēl vienu luksofora objektu uz autoceļa A8, taču «pirmkārt ir jādomā par drošību, bet luksofors ir viens no labākajiem risinājumiem, kā bīstamā krustojumā tādu vairot. Ceram, pēc rekonstrukcijas šo krustojumu beidzot izdosies svītrot no Latvijas melno punktu kartes».