Lai jauniešu vidū veicinātu iecietību pret savādāk domājošajiem, kā arī viņus iepazīstinātu ar citu tautu tradīcijām un kultūras dažādību, Sabiedrības integrācijas birojs šodien organizēja diskusiju Jelgavas 2. pamatskolas un Jelgavas 5. vidusskolas septīto klašu skolēniem.
Arturs Neikšāns Lai jauniešu vidū veicinātu iecietību pret savādāk domājošajiem, kā arī viņus iepazīstinātu ar citu tautu tradīcijām un kultūras dažādību, Sabiedrības integrācijas birojs šodien organizēja diskusiju Jelgavas 2. pamatskolas un Jelgavas 5. vidusskolas septīto klašu skolēniem. Pasākuma vadītāja, Sabiedrības integrācijas biroja speciāliste jaunatnes lietās Jeļena Grīsle klātesošos bērnus uzrunāja vairākās valodās, kā arī aicināja ikvienu bērnu pastāstīt, cik svešvalodās katrs prot runāt. Pēc tam klātesošie sadalījās pa pāriem, un katrs iepazīstināja pārējos ar savu pārinieku, kā arī ar saviem vārdiem izskaidroja, ko nozīmē iecietība. Piemēram, viens no skolēniem Aleksandrs uzskatīja, ka iecietība ir cilvēka spēja pieņemt atšķirības, arī Artūrs domāja līdzīgi – iecietība ir saudzējoša attieksme pret citādāk domājošajiem.
Pasākuma laikā bērni varēja salikt dažādas izglītojošas puzles, tādējādi interaktīvā veidā iepazīstoties ar tautu kultūras atšķirībām, nacionālajiem ēdieniem, dažādiem terminiem vairākās valodās, kā arī ar dzīvojošo mazākumtautību īpatsvaru pilsētā un visā Latvijā.
Bērniem tika izsniegti arī dažādi pazīstami kultūras simboli, piemēram, Bībele un matroška, par kuriem katrs varēja pārējiem pastāstīt, ko viņš zina par šiem priekšmetiem.
Pasākuma noslēgumā bērni varēja arī izmēģināt dažādu tautu deju soļus, no kuriem īpašu interesi izpelnījās galops un lietuviešu nacionālās dejas. Kā novēroja portāls www.jelgavasvestnesis.lv, diskusijā piedalījās aptuveni 30 bērni, kuri notiekošajam sekoja līdzi ar dzīvu interesi.