Pirmdien Jelgavas pilsētas domes telpās aizvadīta publiskās apspriešanas sapulce par trīs zemesgabalu – Zemgales prospektā 19A, Sporta ielā 2B un Sporta ielā 2C – lokālplānojumu, kurā iezīmēti transporta infrastruktūras un apbūves attīstības plāni šajā teritorijā.
Uz sabiedrisko apspriešanu bija ieradušies ap 20 cilvēku – gan jomas profesionāļi, gan iedzīvotāji, kuriem rūp savas pilsētas nākotne –, lai iepazītos ar teritorijas attīstības iecerēm, kā arī uzdotu sev interesējošos jautājumus.
Publiskās apspriešanas sapulcē Jelgavas pašvaldības Attīstības un pilsētplānošanas pārvaldes vadītāja Gunita Osīte iepazīstināja klātesošos ar trīs zemesgabalu lokālplānojumu. Saskaņā ar Jelgavas pilsētas attīstības plānošanas dokumentiem tuvāko gadu laikā teritorijā pie Jelgavas dzelzceļa stacijas paredzēts attīstīt infrastruktūru, izbūvējot tirgus paviljona ēku, multimodālu sabiedriskā transporta termināli, tirdzniecības un pakalpojumu centra ēku, kurā atradīsies arī autoostas funkcionēšanai nepieciešamās telpas, kā arī vēl vienu stāvlaukumu Sporta ielā 2B – blakus jau izbūvētajam stāvlaukumam Sporta ielā 2C.
Tāpat tikšanās laikā klātesošie tika iepazīstināti ar izmaiņām un precizējumiem, kurus saskaņā ar attīstības ieceri nepieciešams veikt teritoriju apbūves parametros. Viena no apspriestākajām izmaiņām saistīta ar apbūves parametru maiņu Zemgales prospektā 19A, lai šajā zemes vienībā varētu noteikt apbūves augstumu no šobrīd maksimāli pieļaujamiem 15 metriem līdz 30 – tas varētu būt nepieciešams, ja tiks realizēta ideja par kinoteātra izbūvi. Tāpat tiek mainīts teritorijas izmantošanas veids Sporta ielā 2B – ņemot vērā, ka tur paredzēta stāvlaukuma izbūve, teritorijas funkcionālais zonējums tiek grozīts uz transporta infrastruktūras teritorijas apakšzonu.
Pasākumā tika prezentēts arī lokālplānojuma Stratēģiskais ietekmes uz vidi novērtējums. Ar to iedzīvotājus iepazīstināja vides pārskata izstrādātāja SIA «Enviroprojekts» pārstāvis Valdis Felsbergs. Viņš uzsvēra, ka vides pārskatā salīdzinātas trīs alternatīvas – esošā situācija, spēkā esošais attīstības plāns, kā arī funkcionālā zonējuma izmaiņas priekšlikums. Vērtējot attīstības plānus pēc aptuveni desmit kritērijiem, iekļaujot trokšņu līmeni, ietekmi uz klimata izmaiņām, augsnes zaudējumu, ainavu un kultūrvēsturisko mantojumu, sabiedrības veselību, drošību un ērtības, degradētās un piesārņotās teritorijas, secināts – attīstības ieceres ietekme uz vidi ir samērā neitrāla. «Pētījumā secināts, ka līdz ar attīstības plāniem teritorijā varētu palielināties transporta satiksme un līdz ar to arī pieaugt trokšņu līmenis, bet jebkurā gadījumā tas nepārsniedz pieļaujamās normas,» uzsvēra V.Felsbergs, skaidrojot: vienlaikus secināts, ka līdz ar infrastruktūras attīstību ievērojami pieaugtu arī sabiedrības ērtības. «Runājot par pieļaujamā apbūves augstuma palielināšanu teritorijā, nav šaubu, ka būve ir mēreni augsta un ainaviski neitrāla,» rezumēja V.Felsbergs.
Apspriešanas dalībnieki izmantoja iespēju un uzdeva dažus jautājumus, kā arī pauda savu viedokli un izteica ierosinājumus. Izskanēja ieteikums par to, ka tirgus ēku no Zemgales prospekta 19A varētu pārcelt uz Sporta ielu 2B, kur paredzēts izbūvēt papildu stāvlaukumu. Pēc jelgavnieka domām, tas atrisinātu uzreiz divus jautājumus – nodrošinātu gājējiem ērtāku piekļuvi tirgum no sabiedriskās autotransporta pieturas, kuru varētu ierīkot Sporta ielā, kā arī uzlabotu vidi Sporta ielā 2B un 2C, lai teritorija nebūtu tikai ar stāvlaukums. Jelgavas pilsētas pašvaldības Attīstības un pilsētplānošanas pārvaldes galvenais speciālists projektu īstenošanas jautājumos Vilis Ļevčenoks norāda, ka šis priekšlikums jau skatīts Satiksmes kustības drošības komisijas sēdē, kur secināts, ka šāds risinājums nav pieļaujams gājēju drošības dēļ.
Izskanēja arī citi jautājumi par transporta plūsmas un gājēju satiksmes organizāciju teritorijā, tomēr pašvaldības pārstāvji skaidroja – konkrēti risinājumi tiks izstrādāti un izvērtēti būvprojekta gaitā. Jelgavnieki interesējās arī par to, kā notiks biļešu tirdzniecība, proti, vai nevarētu autobusa biļetes tirgot stacijas kasēs. G.Osīte skaidroja, ka, izstrādājot projektu, tiks vērtēti dažādi iespējamie cilvēkam ērti risinājumi – gan iespēja iegādāties biļetes stacijas telpās, gan biļešu iegāde autoostas telpās, kuras varētu tikt izvietotas tirdzniecības un pakalpojuma centra ēkā, gan arī iespēja iegādāties biļetes īpašos automātos pie autoostas.
Jāatgādina, ka ar trīs zemesgabalu lokālplānojuma risinājumiem, kā arī ietekmes uz vidi novērtējuma Vides pārskata projektu līdz 3. februārim iedzīvotāji var iepazīties Jelgavas pilsētas pašvaldības mājaslapā www.jelgava.lv, valsts vienotajā ģeotelpiskās informācijas portālā www.geolatvija.lv, kā arī Jelgavas pilsētas pašvaldības administrācijas Klientu apkalpošanas centrā Lielajā ielā 11., 131. kabinetā, pirmdienās no pulksten 8 līdz 19, otrdienās, trešdienās, ceturtdienās – no pulksten 8 līdz 17, bet piektdienās – no pulksten 8 līdz 14.
Rakstiskus priekšlikumus līdz 3. februārim var nosūtīt pa pastu, iesniegt Jelgavas pilsētas pašvaldības administrācijas Klientu apkalpošanas centrā vai elektroniski, sūtot pa e-pastu dome@dome.jelgava.lv vai portālā www.geolatvija.lv.
Foto: Ivars Veiliņš/ «Jelgavas Vēstnesis»