17.9 °C, 0.9 m/s, 90.8 %

Latvijā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsLatvijāAprīlī samazinājies televīzijas reklāmu apjoms
Aprīlī samazinājies televīzijas reklāmu apjoms
15/05/2009

Šā gada aprīlī salīdzinājumā ar attiecīgu laika periodu pērn un salīdzinājumā ar šā gada pirmajiem trim mēnešiem samazinājies televīzijas reklāmu apjoms, liecina mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūras «TNS Latvia» apkopotie dati.

Šā gada
aprīlī salīdzinājumā ar attiecīgu laika periodu pērn un
salīdzinājumā ar šā gada pirmajiem trim mēnešiem samazinājies
televīzijas reklāmu apjoms, liecina mediju, tirgus un sociālo
pētījumu aģentūras «TNS Latvia» apkopotie dati.

«TNS Latvia» Reklāmu reģistrs aprīlī
televīzijā ir reģistrējis 71 063 reklāmas un 21 853 sponsorreklāmas
gadījumus.

Salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn,
televīzijas reklāmu skaits ir samazinājies par 22%, savukārt
sponsorreklāmu skaits – par 10%. Arī salīdzinot ar šā gada
pirmajiem trim mēnešiem, aprīlī reklāmu skaita samazinājums ir
ievērojami krities.

Lielākais reklāmu skaita kritums ir bijis rīta
stundās no plkst.7 līdz 9, kad izvietoto reklāmu skaits
samazinājies par 31%, bet vismazākais reklāmu skaita kritums,
salīdzinot pagājušā gada un šā gada aprīli, ir bijis «prime time»
no plkst.18 līdz 24, kad reklāmu skaits samazinājies par 16%.

Vidējais reklāmas rullīša garums šā gada
aprīlī ir samazinājies no 26,40 līdz 26,28 sekundēm.

«TNS Latvia» Reklāmu reģistra klientu atbalsta
vadītājs Oskars Rumpēters informēja, ka, analizējot televīzijas
reklāmu izvietojumu diennakts laikā, ir redzams, ka aprīlī, tāpat
kā martā, lielākā daļa reklāmu jeb 47% ir tikušas izvietotas dienas
laikā no plkst. 9 līdz 18. Turklāt dienas laikā izvietoto reklāmu
īpatsvars šā gada aprīlī, salīdzinot ar šā gada martu, nav
mainījies, turpretī «prime time» tas ir samazinājies no 42% martā
līdz 40% aprīlī. Par vienu procentu pieaudzis nakts laikā no
plkst.24 līdz 7 izvietoto reklāmu skaits.

No piecām visbiežāk reklamētajām nozarēm
četrās ir novērojams reklāmas apjomu pieaugums. Mobilo sakaru
nozare joprojām ir visbiežāk reklamētā, tomēr reklāmu skaits tajā
ir krities par 17%, salīdzinot ar pagājušā gada aprīli.

Aukstie dzērieni aprīlī reklamēti par 4%,
zāles – par 14% un mazumtirdzniecība – par 15% vairāk. Vislielākais
pieaugums novērojams alkoholisko dzērienu reklāmu skaitā, kas
pieaudzis par 105% salīdzinājumā ar pagājušā gada aprīli.

Vislielākos kritumus savukārt piedzīvojušas
mājsaimniecības higiēnas preču, matu kopšanas līdzekļu un finanšu
institūciju nozares. Mājsaimniecības higiēnas preču reklāmas šā
gada aprīlī, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn,
samazinājušās par 35%, matu kopšanas līdzekļu reklāmas
samazinājušās par 30%, bet finanšu institūciju nozares reklāmas
samazinājušās par 22%.

www.leta.lv