12.8 °C, 6.4 m/s, 90.8 %

Ekonomika

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsEkonomika«Amo Plant» sāk sērijveida ražošanu
«Amo Plant» sāk sērijveida ražošanu
05/03/2012

«Amo Plant» ražotne Jelgavā sākusi sērijveida ražošanu nepārtrauktā režīmā, lai ražotu autobusus Baltijas valstīm un Krievijai, inform uzņēmuma Protokola nodaļas vadītājs Armands Krūze. «Līdz šim mēs eksperimentālā izgatavojām atsevišķas partijas un vairāk mācījāmies, jo Latvijā šādas pieredzes nebija, bet nu esam pieņēmuši startēģisku lēmumu uzsākt sērijveida ražošanu,» tā viņš.

Ilze Knusle-Jankevica

«Amo Plant» ražotne Jelgavā sākusi sērijveida ražošanu
nepārtrauktā režīmā, lai ražotu autobusus Baltijas valstīm un
Krievijai, inform uzņēmuma Protokola nodaļas vadītājs Armands
Krūze. «Līdz šim mēs eksperimentālā izgatavojām atsevišķas partijas
un vairāk mācījāmies, jo Latvijā šādas pieredzes nebija, bet nu
esam pieņēmuši startēģisku lēmumu uzsākt sērijveida ražošanu,» tā
viņš.

Jau sākta pilsētas autobusu «Ambassador» sērijveida ražošana,
komplektējot piecas vienības mēnesī. Autobusi paredzēti Baltijas
valstu, tostarp Latvijas pilsētām. «Visur pasaulē autobusu ražošana
ir roku darbs, tie netiek ražoti uz konveijera, tāpēc piecas
vienības mēnesī ir labs rādītājs,» tā A.Krūze. Vienlaikus sākta arī
zemās grīdas pilsētas autobusu «A21» («MAN») licenzētas ražošanas
sagatavošana – jau šogad paredzēts 60 šā modeļa autobusus eksportēt
uz Krieviju, Maskavas uzņēmumu «Mosgortrans». «Ceram, ka arī Rīga
izrādīs interesi par to iegādi,» piebilst uzņēmuma pārstāvis,
piebilstot, ka kopā 2012. gadā «Amo Plant» plāno samontēt 120
autobusus. Visu rūpnīcā saražoto produkciju varēs gan nopirkt, gan
iegādāties ilgtermiņa nomā.

Nākamo trīs gadu laikā līdzīgā veidā rūpnīca plāno realizēt
vairāk nekā 500 dažādu modeļu autobusus, no kuriem lielākā daļa
tiks eksportēta. Tāpat joprojām ir doma izveidot autobusu virsbūves
un interjera detaļu ražotni, piesaistot papildus finansējumu.

Jau ziņots, ka Maskavas valdība plānojusi 2012. gada pirmajā
pusgadā izsolē pārdot tai piederošās Jelgavas autobusu rūpnīcas
«Amo Plant» daļas par sākumcenu 21 miljons eiro (14,7 miljoni
latu). Par akciju iegādi esot izrādījuši interesi pašreizējie
uzņēmuma stratēģiskie partneri – Nīderlandes uzņēmums «VDL» un
Vācijas koncerns «MAN», aģentūrai LETA pauda A.Krūze. Kārtējā
izsolē «Amo Plant» akcijas netika piedāvātas. Pašlaik Maskavas
pilsētas vadība izskata «Amo Plant» priekšlikumu par pamatkapitāla
palielināšanu un uzņēmuma saglabāšanu pilsētas īpašumā, atliekot
pārdošanu līdz 2014. – 2015. gadam.

Paralēli norisinās vidējās tonnāžas kravas automobiļa «ZIL
4362CO» adaptācijas darbi Eiropas tirgum – sertifikācijai ir
sagatavota šasija pēc «Eiro 5» standarta un tuvojas nobeigumam
jaunas kabīnes izstrāde. 2012. gada beigās uzņēmums plāno sākt arī
kravas automobiļu ražošanu.

Kopējais investīciju apjoms «Amo Plant» ražotnē šobrīt ir ap 30
miljoniem eiro (21 miljons latu). Rūpnīcā strādā 64 darbinieki.

Foto: Ivars Veiliņš