Noslēgusies pieteikumu iesniegšana Rīgas pašvaldības SIA «Rīgas satiksme» izsludinātajam jaunu autobusu iepirkumam. Interesi par 175 jaunu autobusu piegādi izrādījuši četri uzņēmumi, tostarp Jelgavas «Amo Plant». Uzņēmums, kurš piegādās galvaspilsētai autobusus, varētu būt zināms apmēram pēc mēneša.
Ilze Knusle-Jankevica
Uzņēmums «Amo Plant» savā mājas lapā norāda, ka piedalījies iepirkumā par pilsētas sabiedriskajam transportam piemērotu zemās grīdas autobusu piegādi Rīgā. «Rīgas satiksme» piecu gadu laikā plāno iegādāties 175 jaunus autobusus, no kuriem 70 procenti būs 18 metrus garie autobusi, bet 30 procenti – standarta īsie autobusi (12 metrus gari ar trīs durvīm). Uzņēmuma «Amo Plant» komunikāciju direktors Igors Graurs norāda, ka līdz šim Latvijā nav bijis pasūtījumu 18 metrus garajiem autobusiem un tādus uzņēmums nav gatavojis, bet 12 metru autobusu salikšana ir apgūta un arī šobrīd Jelgavā tiek izgatavoti šādi autobusi Holandei.
Kopējais iepirkuma apmērs mērāms vairākos desmitos miljonu. Lai gan precīza summa būs zināma tikai pēc līguma noslēgšanas, pēc I.Graura aplēsēm, tā būs vismaz 40 miljoni eiro. «Viena 12 metrus gara autobusa zemākās izmaksas ir ap 200 000 eiro, garajam autobusam tās ir lielākas. Pat, ja rēķina šo minimālo viena autobusa izgatavošanas cenu, kopējais iepirkuma apjoms sanāk 35 miljoni eiro,» tā viņš. Lai nodrošinātu «Rīgas satiksmes» vajadzības, vidēji gadā jāizgatavo 35 autobusi. I.Graurs norāda, ka «Amo Plant» šobrīd autobusus salikšanas līnijā nestrādā pilna maiņa un pat ar esošajiem resursiem šāds apjoms ir izpildāms. «Ja mums strādātu pilna maiņa, «Amo Plant» gadā varētu salikt pat 250 autobusus,» norāda uzņēmuma pārstāvis.
Pieteikumus iesnieguši četri pretendenti: «Solaris» (Polija), «Mercedes Benz», «Iveco» un «Amo Plant». Konkursa gaitā bija arī vairākas sūdzības.
«Rīgas satiksme» nodrošina sabiedriskā transporta – tramvaju, trolejbusu, autobusu – pakalpojumus Rīgā. Uzņēmumam ir 258 tramvaji (deviņi tramvaju maršruti), 302 trolejbusi (19 trolejbusu maršruti) un 441 autobuss (53 autobusu maršruti).
Foto: Ivars Veiliņš