4 °C, 3 m/s, 94.3 %

Ekonomika

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsEkonomika«Amo Plant» ēkas iegādājies uzņēmums «AKG»
«Amo Plant» ēkas iegādājies uzņēmums «AKG»
03/03/2016

Bijušās autobusu ražotnes «Amo Plant» administratīvo ēku un ražošanas telpas iegādājies vācu mašīnbūves uzņēmums «AKG Thermotechnik Lettland». «Tas mums ļaus kļūt konkurētspējīgākiem, kas ir ļoti svarīgi tirgus apstākļos, kad arvien straujākiem soļiem Eiropai tuvojas Ķīna,» norāda uzņēmuma direktors Gerhards Ritcmans.

Īpašumu – administrācijas ēku, ražošanas ēku un autotreku – «AKG
Thermotechnik Lettland» iegādājās janvāra sākumā attīstības finanšu
institūcijas «Altum» rīkotā izsolē. Pie kompleksa jau ir uzstādīta
plāksne ar jaunā īpašnieka nosaukumu un mastos pacelti Latvijas,
ES, Vācijas, Jelgavas un uzņēmuma karogi. «Šobrīd jauniegūtajās
telpās notiek tīrīšanas darbi. Tāpat esam pasūtījuši pirmās
iekārtas,» stāsta «AKG Thermotechnik Lettland» direktors. Viņš
skaidro, ka jaunais īpašums palīdzēs uzņēmumam kļūt
konkurētspējīgākam. «Tirgū mums ļaus noturēties produkcija ar
augstu pievienoto vērtību par saprātīgu cenu, kas nozīmē
racionalizēt un padarīt efektīvāku ražošanas procesu. Pēdējos gados
mēs ļoti strauji attīstāmies, ražošanas cehs ir pārslogots, un
vietas tālākai attīstībai mums nav. Mums pat daļa krājumu glabājas
pārvadātāja noliktavā Rīgā,» nepieciešamību iegādāties blakus esošo
kompleksu skaidro G.Ritcmans. Šobrīd ir plāns izveidot Jelgavā vēl
vienu cehu, kurā tiktu izgatavotas radiatoru būvē nepieciešamās
metāla detaļas, ko tagad uzņēmums iepērk. Tomēr tas nav pašmērķis –
uz vietas plānots izgatavot detaļas testa produktiem un mazām vai
nelielām partijām. Lai gan finansiāli šāds solis nav izdevīgāks,
tas būtiski uzlabos piegādes ātrumu, tādējādi paverot plašākas
iespējas jaunu klientu piesaistē. Lielajiem pasūtījumiem
nepieciešamās detaļas tiks iepirktas no vietējiem piegādātājiem arī
turpmāk. «Mēs atrodamies Eiropas nomalē, un, piegādājot produkciju
uz Rietumeiropu, nepieciešamas četras dienas. Šobrīd strauji
attīstās dzelzceļa satiksme starp Eiropu un Ķīnu, un tas ļaus Ķīnai
piegādāt savu produkciju krietni ātrāk – tagadējo sešu nedēļu laikā
ar kuģi pa dzelzceļu tas varētu prasīt vienu nedēļu. Mums šis
transporta laiks ir jākompensē ar ātrāku ražošanas laiku, lai
saglabātu konkurētspēju,» skaidro G.Ritcmans, piebilstot, ka Ķīnā
ir ap 300 uzņēmumu, kas uzskatāmi par «AKG Thermotechnik Lettland»
tiešajiem konkurentiem.

Uz bijušajām «Amo Plant» ēkām tiks pārceltas «AKG Thermotechnik
Lettland» noliktavas un, iespējams, arī administrācija, bet jaunais
cehs tiks izveidots tagadējā rūpnīcas ēkā. Iecere par
paplašināšanos uzņēmumam radās jau pirms apmēram četriem gadiem, un
bija plānots būvēt ražošanas telpas pie esošās rūpnīcas. Tagad
būvēt nevajadzēs, un, kā lēš uzņēmuma vadība, ir ietaupīts vismaz
gads laika un arī uzmanību var pievērst tikai attīstības
projektiem, nevis sekot līdzi celtniecības gaitai.

Jaunais cehs gan nenozīmē darbavietu pieaugumu – tā būs iespēja
dot darbu tiem cilvēkiem, kuri, racionalizējot ražošanas procesu,
atbrīvotos citās darba vietās. Jāpiebilst, ka šobrīd uzņēmumā
strādā 220 darbinieki, bet vienmēr tiek meklēti cilvēki, kuri vēlas
rast inovatīvus risinājumus un īstenot dažādas jaunas idejas.

«AKG Thermotechnik Lettland» gan atturas nosaukt cenu, par kādu
iegādāts nekustamais īpašums, bet lēš, ka kopējās investīcijas šajā
uzņēmuma attīstības posmā varētu būt ap desmit miljoniem eiro.
«Mūsu pieeja ir lēna un nogaidoša. Mēs parasti kaut ko izmēģinām un
pamatīgi izvērtējam, vai tas dod vēlamo rezultātu. Arī iekārtas
iegādājamies pakāpeniski, nevis aprīkojam cehu, nezinot, ko tieši
tur ražosim. Bet līdz šim visas mūsu investīcijas Latvijā ir
atpelnījušās ļoti īsā laikā,» tā uzņēmuma direktors. Jāpiebilst, ka
2015. gadu uzņēmums noslēdzis ar 30 miljonu eiro apgrozījumu un
pērn arī sācis eksportu uz Brazīliju. Uzņēmums vēl savu produkciju
eksportē uz Eiropu, Japānu, Indiju, Koreju, ASV, Ķīnu.

Pastāv arī iespēja, ka bijušajās «Amo Plant» telpās atsāks ražot
autobusus – vēloties atbalstīt autobusu ražošanu Jelgavā, uzņēmums
«AKG Thermotechnik Lettland» ir gatavs pārejas laikā, kas varētu
būt gads, ļaut bijušajam autobusu ražotājam izmantot telpas. «Mums
par to šobrīd norit sarunas. Uzņēmējiem ir idejas, kā atjaunot
autobusu ražošanu, un mēs esam gatavi uz laiku ļaut viņiem izmantot
šīs telpas, kamēr viņi atradīs jaunu vietu,» norāda G.Ritcmans.
Tāpat «AKG Thermotechnik Lettland» ir gatavs sadarboties ar
uzņēmumu «Ferrus», kam arī pieder viena bijušā «Amo Plant»
ražošanas ēka ar koģenerācijas staciju, kas apsilda visu
kompleksu.

Foto: Raitis Supe