Saskaņā ar AKG grupas attīstības stratēģiju Latvijas, Jelgavas, rūpnīca ir vienīgā Eiropā, kurā nākamajos gados plānots būtiski palielināt jaudas. Lai to panāktu, līdzās esošajai ražotnei nolemts būvēt jaunu. «Ar esošajiem resursiem mēs strādāt varam vēl gadu – klientu mums pietiek, plānotais apgrozījums 2012. gadā ir 33 miljoni eiro, bet esošās rūpnīcas tālāka izaugsme ir ierobežota. Savukārt jaunā rūpnīca mums ļaus dubultot ražošanas apjomus,» tā SIA «AKG Thermotechnik Lettland» direktors Gerhards Ritcmans, piebilstot, ka jaunā rūpnīca darbu varētu sākt 2014. gadā.
Jaunās rūpnīcas būvniecība jau uzsākta – tiek projektēta infrastruktūra, jo nepieciešams izbūvēt jaunu elektrības pieslēgumu un ievilkt līdz 1,5 kilometrus garu kabeli, kas izmaksās ap pusmiljonu eiro, kā arī sākta ģeoloģiskā izpēte un topogrāfiskā plāna izstrāde. «Jaunajā rūpnīcā ražošanas jaudas būs apmēram tādas pašas kā esošajā, līdz ar to strādājošo skaits varētu dubultoties,» tā G.Ritcmans, piebilstot, ka šobrīd «AKG Thermotechnik Lettland» ir ap 200 darbinieku.
Gan pagājušais, gan šis gads automašīnu radiatoru ražošanas uzņēmumam bijis veiksmīgs, un, ņemot vērā 2010. gada neto apgrozījumu, kas bija 9,28 miljoni latu, «AKG Thermotechnik Lettland» iekļauts laikraksta «Dienas Bizness» veidotajā lielāko uzņēmumu topā. G.Ritcmans veiksmi skaidro vienkārši – visa pamatā ir lean management sistēma, kas orientēta uz neproduktīvo darbību samazināšanu ražošanas procesā. «2009. gadā, kad sākās krīze, mēs nesekojām citiem un būtiski nesamazinājām darbinieku skaitu, bet viņus apmācījām, lai būtu gatavi brīdim, kad pasūtījumi atjaunosies. Tagad varam redzēt, ka lēmums bija pareizs,» stāsta uzņēmuma direktors.
«AKG Thermotechnik Lettland» ir 17 lieli klienti, kuru vidū ir tādas kompānijas kā «Daimler», «Atlas Copco», «Volvo». G.Ritcmans uzsver, ka pieprasījums tirgū pēc uzņēmuma ražotās produkcijas ir, bet klienti, izmantojot situāciju, izvirza sev izdevīgus nosacījumus. «Tomēr līgumu var noslēgt tikai tad, ja abām pusēm tas ir izdevīgi, un klienti šobrīd grib pirkt kvalitatīvas preces par samērīgu cenu. Lai samazinātu piegādes laiku, viņi pērk Eiropā,» viņš stāsta, piebilstot, ka uzņēmuma mērķis ir attīstīt ražošanas sistēmu, kas piemērota pasaules līmeņa klientiem. «Šī līmeņa klientu galvenās prasības ir kvalitāte, piegādes laiks, cena un tas, lai produkts un ražošanas process būtu videi draudzīgs. Ja mēs izpildām šos kritērijus, tad varam strādāt arī ar citiem, kam prasības ir līdzīgas,» tā G.Ritcmans, prognozējot, ka šogad apgrozījums varētu sasniegt 26 miljonus eiro. Jāpiebilst, ka «AKG Thermotechnik Lettland» pamatā nav masveida ražošana, bet specifiskas produkcijas (ap 250 tipu) izgatavošana mazās sērijās – no dažiem desmitiem līdz diviem tūkstošiem gadā.
Uzņēmuma direktors uzskata, ka veiksmes pamatā noteikti ir cilvēks. «Mēs vēlamies, lai ar cilvēkiem, kuri atnāk pie mums strādāt, izveidotos sadarbība 15 – 20 gadu garumā, tāpēc investējam savos darbiniekos, apmācām, nodrošinām transportu, veicinām veselīgu dzīvesveidu un piedāvājam sociālās garantijas,» tā G.Ritcmans, piebilstot, ka šobrīd uzņēmumā ir 15 vakances un nākamā gada sākumā būs vēl ap 35 darba vietām. «Mēs vēlamies arī palielināt uzņēmumā strādājošo sieviešu skaitu – šobrīd apmēram 40 procenti darbinieku ir sievietes,» tā viņš.
Jāpiebilst, ka «Dienas Biznesa» izveidotajā «Top 500» iekļauti arī tādi Jelgavas uzņēmumi kā «Linas Agro», «Rīgas miesnieks», «Danfort», «Astarte nafta», «Agro Trade Latvija», «Fortum Jelgava», «Jelgavfarm», «PET Baltija» un «Fero M».
Foto: Ivars Veiliņš