Šodien Zemgales reģiona Kompetenču attīstības centrā jau trešo gadu notika Jelgavas pilsētas dabaszinātņu – bioloģijas, ķīmijas, fizikas – metodisko apvienību organizēts konkurss 9. klašu skolēniem «B-Ķ-F». Tā mērķis – veicināt skolēnu interesi par dabaszinātnēm un eksakto priekšmetu savstarpējo sasaisti.
Konkursā skolēnu komandām piecu cilvēku sastāvā bija jāveic teorētiskie un praktiskie uzdevumi, kas saistīti ar ķīmijas, bioloģijas un fizikas tēmām. Radošajos uzdevumos tika pārbaudītas skolēnu pētnieciskās prasmes, kā arī spējas analizēt, novērot, pamatot savu viedokli un strādāt komandā. «Konkursa uzdevumus varēja veiksmīgi izpildīt, pārzinot skolas mācību vielu, taču interesantākie un radošākie bija bioloģijas sekcijas uzdevumi,» vērtē Jelgavas 4. vidusskolas komandas pārstāvji – Ērika, Marta un Ņikita. Jaunieši stāsta, ka piedalīties konkursā viņus pamudinājusi skolotāja, taču dabaszinātņu priekšmeti ir interesanti arī viņiem pašiem. Savukārt Jelgavas Valsts ģimnāzijas 9. klases skolēni Liāna, Kristīne un Gatis atklāj, ka viņiem uzdevumu izpildei bijis par maz laika. «Daudzu uzdevumu izpildīšanai noderēja iepriekšējās klasēs apgūtās zināšanas. Visi uzdevumi bija saprotami un izpildāmi, bet nedaudz pietrūka laika,» tā Valsts ģimnāzijas komandas pārstāvji. Viņi skaidro, ka par konkursu uzzinājuši no skolotājiem, bet paši izrādījuši iniciatīvu tajā piedalīties. «Mums patīk dabaszinātņu priekšmeti, jo tie ir dzīvei lietderīgākie,» vērtē jaunieši. Bet Jelgavas Tehnoloģiju vidusskolas audzēkņi visvairāk gatavojušies tieši bioloģijas bloka uzdevumiem.
Par bioloģijas sekcijas uzdevumiem bija atbildīga Tehnoloģiju vidusskolas skolotāja Baiba Balode-Lukjanska, ķīmijas uzdevumus gatavoja 6. vidusskolas skolotāja Irina Timofejeva, savukārt fizikas sekcijā – Valsts ģimnāzijas skolotāja Baiba Daģe.
Konkursā piedalījās skolēni no Jelgavas 2. pamatskolas, Valsts ģimnāzijas, 4. vidusskolas, Spīdolas ģimnāzijas, 5. vidusskolas, 6. vidusskolas un Tehnoloģiju vidusskolas.
Foto: Austris Auziņš