7.9 °C, 4.1 m/s, 90.2 %

Latvijā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsLatvijā«Aerodium»: Ozols gribēja, lai mēs «padalāmies ar naudu», un tagad izplata melus
«Aerodium»: Ozols gribēja, lai mēs «padalāmies ar naudu», un tagad izplata melus
07/06/2010

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) vadītājs Andris Ozols izplata melus un uzņēmums «Aerodium» cīnīsies par savu taisnību, nepieļaujot, ka birokrāts ar šantāžas palīdzību mēģina iznīcināt uzņēmumu, biznesa portālam «Nozare.lv» sacīja «Aerodium» valdes priekšsēdētājs Ivars Beitāns.

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA)
vadītājs Andris Ozols izplata melus un uzņēmums «Aerodium» cīnīsies
par savu taisnību, nepieļaujot, ka birokrāts ar šantāžas palīdzību
mēģina iznīcināt uzņēmumu, biznesa portālam «Nozare.lv» sacīja
«Aerodium» valdes priekšsēdētājs Ivars Beitāns.

«Aerodium» liek noprast, ka tieši Ozols vēlējies «padalīties ar
naudu».

Šorīt intervijā telekompānijas LNT raidījumam «900 sekundes»
Ozols paziņoja, ka «Aerodium» ir iesaistīts valsts līdzekļu
izkrāpšanā un nesaskaņas «World Expo 2010» paviljona lietā
izmantojis, lai šantažētu LIAA.

Beitāns apgalvoja, ka Ozols publiski izplata melīgu informāciju
un tas esot veids, kā noslēpt vēl lielākas problēmas, kas ir
saistītas ar Latvijas paviljonu izstādē «World Expo 2010».

«Ozols mums izteica nepastarpinātu piedāvājumu padalīties ar
naudām un tad «viss iešot gludi». Kad šāds piedāvājums tika
noraidīts, Ozols sāka izplatīt melus un apsūdzības,» sacīja
Beitāns.

Viņš noraidīja arī Ozola apsūdzības, ka Jelgavas vēja tunelis
esot «butaforija». «Vēja tunelis Jelgavā darbojas, un tajā
nepārtraukti trenējas cilvēki. Treniņus ir veikuši arī Nacionālo
bruņoto spēku pārstāvji,» skaidroja Beitāns.

«Mēs neesam tie cilvēki, kas padosies, un mums nav pieņemami, ka
valsts sistēmā strādā tādi cilvēki kā Ozols. Cīnīsimies par savu
taisnību un nevaram pieļaut, ka birokrāts ar šantāžas palīdzību
mēģina mūs iznīcināt,» uzsvēra Beitāns.

Ozolam, kurš par «Aerodium» darbībām vērsies pie likumsargiem,
esot rakstiski pierādījumi, ka uzņēmums iesaistīts lielu līdzekļu
izšķērdēšanā, saņemot 2,5 miljonu latu finansējumu, lai Jelgavā
uzceltu apjoma ziņā līdzīgu paviljonu kā Šanhajā, taču tas neesot
izdarīts. Projektā valsts ieguldījums bijis 1,5 miljoni latu.

Jelgavā esot izveidota «butaforija» un darbu vēja tunelis nav
sācis, jo to būtu pamanījuši vismaz vietējie iedzīvotāji, apgalvoja
LIAA vadītājs.

Viņš norādīja, ka Beitāns licis noprast, ka vēlas divu dokumentu
statusa pārskatīšanu Jelgavas projekta lietā, lai «būtu draugi».
Pretējā gadījumā draudēts diskreditēt LIAA, kas tagad arī
paveikts.

«Tagad LIAA izskatās slikti, (..) jo kārtējais veiksmes stāsts
birokrātu dēļ draud izgāzties,» ironizēja Ozols.

LIAA darbiniekiem radušās aizdomas, ka «Aerodium» mēģinās
piedāvāt kukuļus šajā lietā, tomēr tas nav noticis, liecina Ozola
teiktais.

Komentējot LIAA un «Aerodium» nesaskaņas «Expo» paviljona lietā,
Ozols apgalvoja, ka Šanhajā uzceltajā vēja tunelī lidojuši tikai
premjers un paši darbinieki, jo projekts joprojām nav nodots.
Savukārt «Aerodium» pārstāvis Ansis Egle «900 sekunžu» tiešraidē šo
apgalvojumu kategoriski noraidīja un aicināja vērot lidojumus
«Expo» interneta resursos pieejamās video tiešraidēs.

Egle skaidroja, ka patlaban notiek izmēģinājumi un dienā lido ap
30 cilvēku, lai saprastu, kā apmeklētāju plūsmu palielināt.

Kamēr Ozols norādīja, ka saņemta «Expo» rīkotāju vēstule ar
pretenzijām par paviljona trūkumiem, Egle apgalvoja, ka viņa
priekšā ir vērienīgās izstādes biroja vēstule, kurā teikts, ka
Latvijas paviljons strādā kopš «Expo» atklāšanas.

Atšķiras arī abu pušu viedoklis par to, vai valstij vēl jāmaksā
«Aerodium» par paviljonu. Ozols norāda, ka 200 000 latu rēķins par
elektrību piestādīts nekaunīgi, jo valsts šādus izdevumus jau
vienreiz apmaksājusi, savukārt pārējie 220 000 latu tiks maksāti
tikai tad, kad tiks saņemti dokumenti par paviljona nodošanu
ekspluatācijā un kavēšanās iemesliem.

Ozols informēja, ka uz Šanhaju kā eksperts nosūtīts Roberts
Stafeckis, kurš piedalījies Latvijas paviljona izveidē iepriekšējā
«Expo». LIAA cer, ka viņš nedēļas laikā atrisināt problēmas ar
paviljona dokumentāciju.

Ozols arī apstiprināja, ka atkāpies no Latvijas projekta
vadīšanas «Expo». Ozols šādu lēmumu pieņēmis saistībā ar iespējamo
interešu konfliktu, ko lūdzis izvērtēt arī Korupcijas novēršanas un
apkarošanas birojam.

Kā liecina aģentūras LETA arhīvs, 2007. gada rudenī ar Beitānu
saistītā SIA «Gaisa sporta sertifikācijas centrs» paziņoja, ka
Zemgales tehnoloģiskā parka teritorijā Jelgavā, Peldu ielā 4, 2008.
gada augustā plānots atklāt Gaisa sporta sertifikācijas centru,
kurā būtu pieejams arī unikāls vēja tunelis.

Tika uzsvērts, ka vēja tunelis jeb brīvā kritiena simulācijas
iekārta būs pirmā slēgta veida transformējama iekārta pasaulē, kas,
pateicoties inovatīvajam inženiertehniskajam risinājumam, darbosies
visu sezonu gan slēgtā, gan arī atvērtā veidā, un tajā tiks
piedāvātas praktiskās apmācības, individuāli treniņi un
sertifikācija izpletņlēcējiem, kā arī treniņnometnes pašmāju un
ārvalstu profesionāliem sportistiem.

Drošība, veicot sākotnējo praktisko apmācību kursu vidē, kas
maksimāli pietuvināta reālam brīvajam kritienam, un salīdzinoši
zemās apmācības izmaksas ir vieni no galvenajiem šīs iekārtas
raksturojošiem lielumiem.

2006. gada decembrī tika noslēgts līgums ar LIAA par 1,5 miljonu
latu Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma atbalstu
projekta īstenošanai. Projektu bija plānots pabeigt līdz 2008. gada
20. jūnijam. Gaisa sporta sertifikācijas centra projekta kopējās
izmaksas bija plānotas 2,5 miljonu latu apmērā.

Savukārt pērn septembrī Beitāns aģentūru LETA informēja, ka
saistībā ar dalību izstādē «World Expo 2010» Šanhajā un citiem
projektiem vēja tunelis Jelgavā rudenī vēl netiks atvērts publikai,
bet izklaides nolūkiem turpinās kalpot Siguldā izvietotais vēja
tunelis.

SIA «Gaisa sporta sertifikācijas centrs» vēja tunelis Jelgavā
turpinās kalpot par mācību vietu jauniem instruktoriem un treniņu
vietu profesionāļiem un karavīriem. Tā atvēršana publiskajām
izklaidēm prasa papildu investīcijas, kuru pagaidām «Aerodium»
saimes uzņēmumiem neesot, jo jāgatavojas «Expo».

Latvijas mēroga aktivitātes piebremzējuši arī vairāki
starptautiski projekti. Pavasarī Latvijas uzņēmums iegādājās savu
mātesuzņēmumu Kanādā, kur uzstādīts arī jauns vēja tunelis
publiskajām izklaidēm. Tas atrodas Monreālā. Tāpat tiek būvēti vēja
tuneļi izklaidei Dānijā un Kazahstānā. Iespējams, drīzumā vēja
tuneli izveidos militārām vajadzībām Lībijas bruņotajiem
spēkiem.

Saistībā ar šiem ieguldījumiem esot atlikta Jelgavas vēja tuneļa
atvēršana publikai.

SIA «Gaisa sporta sertifikācijas centrs» ir Jelgavas biznesa
inkubatora uzņēmums, kurā, īstenojot Eiropas Savienības finansējuma
apguvi, bez maksas tiek apmācīti vēja tuneļu instruktori.

Kā ziņots, LIAA noslēgusi līgumu ar SIA «Aerodium» 2,55 miljonu
latu vērtībā par vertikālā vēja tuneļa būvi un Latvijas paviljona
izveidi starptautiskajā izstādē «World Expo 2010».

Joprojām saglabājas sarežģījumi ar Latvijas paviljona «World
Expo» nodošanu ekspluatācijā, jo Latvijas puse nav saņēmusi
paviljona nodošanas un pieņemšanas aktu. Lai gan paviljona
ekspluatācijas process juridiski nav noslēgts, tas ir saņēmis
nepieciešamās atļaujas un veiksmīgi strādā.

Paviljona nodošanas un pieņemšanas akta iesniegšanu paredz
noslēgtais līgums ar SIA «Aerodium», bez kura uzņēmums nevar saņemt
kārtējo maksājumu no valsts. Līdz šim uzņēmumam jau samaksāti ap
1,5 miljoniem latu, un šo tehnisko problēmu dēļ uzņēmums vēl nevar
saņemt ap 300 000 latu.

Jau ziņots, «World Expo 2010» norisinās Šanhajā no 2010. gada 1.
maija līdz 31. oktobrim.

Šī gada «World Expo» pamattēmai «Labāka pilsēta, labāka dzīve»
ir noteiktas vairākas apakštēmas, kas nosaka galveno vadlīniju
valsts ekspozīcijai izstādē. Latvijas apakštēma «Zinātnes un
tehnoloģiju inovācija pilsētā» un prezentācijas tēma «Lidojošā
Latvija, kur Austrumi satiek Rietumus» uzrunā izstādes apmeklētājus
ar netradicionāliem risinājumiem inovatīvo tehnoloģiju jomā un
vienlaicīgi piesaka Latviju un Rīgu kā reģionālo starptautisko
lidojumu centru, kā arī austrumu un rietumu biznesa tikšanās
vietu.

Galvenais Latvijas paviljona ekspozīcijas elements ir «Aerodium»
vertikālais vēja tunelis.

LETA