27.1 °C, 1.9 m/s, 64.6 %

Izglītība

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsIzglītība12 gadīgs jelgavnieks triumfē programmēšanas konkursā
12 gadīgs jelgavnieks triumfē programmēšanas konkursā
10/03/2016

Noslēdzies Latvijas Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas asociācijas (LIKTA) un «Microsoft Latvia» skolēniem organizētais konkurss «Programmē savai nākotnei». Dalībniekiem bija iespējas parādīt savas zināšanas informācijas un komunikācijas zinātnēs, ko vislabāk paveica 12 gadus vecais Jelgavas 4. vidusskolas 6. klases skolnieks Reinis Bergmanis.

Otrajā vietā ierindojās Tukuma Vakara un neklātienes vidusskolas
skolniece Inese Kazimirinoka (skolotājs: Reinis Rukmanis), bet
trešo vietu ieņēma Jelgavas tehnikuma skolēni – Ričards Ziemelis un
Elvis Petroskaitis.

«Man ir prieks par dalībnieku iesaistīšanos šajā interesantajā
projektā. Neslēpšu gandarījumu arī par to, ka starp laureātēm ir
daiļā dzimuma pārstāve. Jau februārī notikušajā Latvijas
informātikas olimpiādē piedalījās vairākas meitenes, parādot ļoti
augstvērtīgu sniegumu. Tieši šādi projekti un pasākumi palīdz lauzt
stereotipus. Inese, šajā konkursā izcīnot otro vietu, rāda
priekšzīmi citām meitenēm. Ļoti ceru, ka nākotnē viņas būs vēl
vairāk,» uzsver LIKTA prezidente Signe Bāliņa.

Vērtējot darbus, žūrija ņēma vērā darbu inovatīvo saturu,
izstrādātās lietotnes, mājaslapas lietojamība, noformējuma
kvalitāti (dizainu, krāsu pielietojumu) un tehnisko risinājumu –
programmatūras piedāvāto iespēju izmantošanu. Konkursa darbus
vērtēja Diāna Tiltiņa (Vides aizsardzības un reģionālās attīstības
ministrija), Ēriks Eglītis («Microsoft Latvia»), Andra Jākobsone
(Liepājas A. Puškina 2. vidusskola) un Zane Pīzele (LIKTA).

Jāatzīmē, ka uzvarētājs Reinis Bergmanis savas IT zināšanas
papildinājis Zemgales reģiona Kompetenču centra individuālajās
nodarbībās.

Konkursā varēja piedalīties ikviens jaunietis vecumā no 12 – 19
gadiem, kurš vēlas parādīt savas zināšanas informācijas
komunikācijas tehnoloģijās (IKT) un iesaistīties interesantā un
aizraujošā darba procesā. Dalībnieki savus darbus varēja iesniegt
divās kategorijās – Windows 10 lietotnes (apps) un mājas lapas uz
Azure. Pēc darbu izvērtēšanas veiksmīgākie darbu autori 9. martā
tika uzaicināti uz konkursa noslēguma pasākumu, kas notika
«Microsoft Latvia» birojā E-prasmju nedēļā.