24.8 °C, 1.5 m/s, 45.9 %

Izglītība

1. ģimnāzijai būs lego roboti
10/08/2012

Jaunajā mācību gadā Jelgavas 1. ģimnāzijas materiālo bāzi papildinās lego roboti, kas paredzēti robotikas interešu izglītības nodarbībām. Tās tiks piedāvātas pamatskolas skolēniem.

Ritma Gaidamoviča

Jaunajā mācību gadā Jelgavas 1.
ģimnāzijas materiālo bāzi papildinās lego roboti, kas paredzēti
robotikas interešu izglītības nodarbībām. Tās tiks piedāvātas
pamatskolas skolēniem.

Skolas direktores vietnieks Kaspars
Antonevičs portālu www.jelgavasvestnesis.lv informē, ka skola
iepirks 14 bāzes komplektus, kā arī papildu resursu komplektus,
sensorus, traktoru, teleskopisko iekrāvēju, bezceļu auto un citas
lietas, kas noderēs robotikas nodarbībās. «Tas viss paredzēts
robotikas interešu izglītības nodarbībām, kas tiks piedāvātas
pamatskolā, sevišķi jaunajā 7. klašu matemātikas, dabaszinību un
tehnikas virziena programmā,» stāsta vietnieks, uzsverot, ka šādu
nodarbību pamatmērķis ir attīstīt skolēnu loģisko domāšanu caur
aizraujošo – panākt, ka tavs lego celtnis ne tikai «atdzīvojas»,
bet arī «gudri» pats izpilda visas tevis izdomātās un
ieprogrammētās pavēles jeb programmas. «Tas nozīmē, ka pats radi
savu ideju – ko vēlies būvēt, piemēram, cilvēku vai auto, un ko
vēlies likt tam darīt. Darbību apjoms var būt, sākot no pavisam
nedaudzām darbībām, piemēram, mašīna pati pabrauc uz priekšu, tad
pagriežas pa labi un pēc neliela gabaliņa atkal pa labi un
apstājas, līdz pat daudziem desmitiem vai simtiem darbību –
atkarībā no jaunā inženiera ieceres. Darbības robotam tiek
«padotas» ar speciālas datorprogrammas palīdzību, kurā tiek
ieprogrammētas precīzas pavēles, ko darīt, kādā secībā un cik ilgi.
Gudri cilvēki šo procesu nosaukuši par algoritmu rakstīšanu, kas
savukārt ir pamats programmēšanai. Tātad skolas mērķis ir caur
spēli attīstīt nākamajiem inženieriem, programmētājiem un citu
pieprasītu profesiju pārstāvjiem tik nepieciešamo spēju domāt
loģiski, veidot algoritmus un attīstīt uzdrīkstēšanos un
pašiniciatīvu,» stāsta K.Antonevičs.

Viņš atzīst, ka arī mācībspēkiem tas būs
kas jauns un izmēģināms, taču klusībā jau tiek plānotas sacensības
un pieredzes apmaiņa ar līdzīgu skolu pulciņu dalībniekiem gan
Latvijā, gan Igaunijā. «Skola vienmēr ir uzdrīkstējusies radīt ko
jaunu un atbalstījusi tos, kas uzdrīkstas. Mūsu uztverē svarīgi ir
nepārtraukti turēt pirkstu uz izglītības procesu pulsa Eiropā un ne
tikai, apzināties ne tikai pašreizējās, bet arī nākotnes darba
tirgus vajadzības un nebaidīties no inovācijām. Domāju, ka tuvāko
gadu laikā ieviesīsim vēl vairākas līdz šim Latvijas izglītībā
neredzētas inovācijas, padarot apmācību vēl aizraujošāku un
modernāku,» norāda vietnieks, piebilstot, ka kāds cilvēks reiz ļoti
precīzi ir raksturojis inženieru profesijas būtību: «Fantastiska
profesija, viņi visu mūžu spēlējas!» Kamdēļ to nedarīt jau
skolā?