Jaunajā mācību gadā Jelgavas 1. ģimnāzijas materiālo bāzi papildinās lego roboti, kas paredzēti robotikas interešu izglītības nodarbībām. Tās tiks piedāvātas pamatskolas skolēniem.
Ritma Gaidamoviča
Skolas direktores vietnieks Kaspars Antonevičs portālu www.jelgavasvestnesis.lv informē, ka skola iepirks 14 bāzes komplektus, kā arī papildu resursu komplektus, sensorus, traktoru, teleskopisko iekrāvēju, bezceļu auto un citas lietas, kas noderēs robotikas nodarbībās. «Tas viss paredzēts robotikas interešu izglītības nodarbībām, kas tiks piedāvātas pamatskolā, sevišķi jaunajā 7. klašu matemātikas, dabaszinību un tehnikas virziena programmā,» stāsta vietnieks, uzsverot, ka šādu nodarbību pamatmērķis ir attīstīt skolēnu loģisko domāšanu caur aizraujošo – panākt, ka tavs lego celtnis ne tikai «atdzīvojas», bet arī «gudri» pats izpilda visas tevis izdomātās un ieprogrammētās pavēles jeb programmas. «Tas nozīmē, ka pats radi savu ideju – ko vēlies būvēt, piemēram, cilvēku vai auto, un ko vēlies likt tam darīt. Darbību apjoms var būt, sākot no pavisam nedaudzām darbībām, piemēram, mašīna pati pabrauc uz priekšu, tad pagriežas pa labi un pēc neliela gabaliņa atkal pa labi un apstājas, līdz pat daudziem desmitiem vai simtiem darbību – atkarībā no jaunā inženiera ieceres. Darbības robotam tiek «padotas» ar speciālas datorprogrammas palīdzību, kurā tiek ieprogrammētas precīzas pavēles, ko darīt, kādā secībā un cik ilgi. Gudri cilvēki šo procesu nosaukuši par algoritmu rakstīšanu, kas savukārt ir pamats programmēšanai. Tātad skolas mērķis ir caur spēli attīstīt nākamajiem inženieriem, programmētājiem un citu pieprasītu profesiju pārstāvjiem tik nepieciešamo spēju domāt loģiski, veidot algoritmus un attīstīt uzdrīkstēšanos un pašiniciatīvu,» stāsta K.Antonevičs.
Viņš atzīst, ka arī mācībspēkiem tas būs kas jauns un izmēģināms, taču klusībā jau tiek plānotas sacensības un pieredzes apmaiņa ar līdzīgu skolu pulciņu dalībniekiem gan Latvijā, gan Igaunijā. «Skola vienmēr ir uzdrīkstējusies radīt ko jaunu un atbalstījusi tos, kas uzdrīkstas. Mūsu uztverē svarīgi ir nepārtraukti turēt pirkstu uz izglītības procesu pulsa Eiropā un ne tikai, apzināties ne tikai pašreizējās, bet arī nākotnes darba tirgus vajadzības un nebaidīties no inovācijām. Domāju, ka tuvāko gadu laikā ieviesīsim vēl vairākas līdz šim Latvijas izglītībā neredzētas inovācijas, padarot apmācību vēl aizraujošāku un modernāku,» norāda vietnieks, piebilstot, ka kāds cilvēks reiz ļoti precīzi ir raksturojis inženieru profesijas būtību: «Fantastiska profesija, viņi visu mūžu spēlējas!» Kamdēļ to nedarīt jau skolā?