Rit otrā nedēļa, kopš skolās atļautas klātienes konsultācijas visos vecumposmos. Pagājušajā nedēļā Jelgavas vispārizglītojošajās skolās tās apmeklējuši 300 skolēni – kāds bijis uz vienu konsultāciju, cits – uz divām trim. Jelgavas Izglītības pārvaldes apkopotie dati liecina, ka visbiežāk šo iespēju izmantojuši jaunāko klašu bērni – 1.–3. klases grupā konsultācijas sniegtas 152 skolēniem. Līdzīgi kā vecāko klašu skolēniem visbiežāk palīdzība bijusi nepieciešama matemātikā un latviešu valodā.
Individuālās konsultācijas skolās ir atļautas no 8. februāra. Klātienes nodarbībā, kas nedrīkst būt ilgāka par 40 minūtēm, piedalās tikai skolotājs un skolēns, ievērojot divu metru distanci un citus epidemioloģiskās drošības pasākumus. Turklāt dienā skolēnam atļauts apmeklēt tikai vienu konsultāciju.
Jelgavas Izglītības pārvaldes vadītāja Gunta Auza informē, ka pirmajā nedēļā klātienes konsultācijas sniegtas 300 skolēniem: 1.–3. klases grupā 152 skolēniem, 4.–6. klases grupā 77 skolēniem, 7.–9. klases grupā 52 skolēniem, bet vidusskolas grupā 19 skolēniem. G.Auza atklāj, ka sākumskolas posmā jeb 1.–6. klases grupā visbiežāk konsultācijas nepieciešamas matemātikā, 1., 2. un 3. klases skolēniem – arī latviešu valodā, savukārt 4., 5. un 6. klases skolēniem – papildus vēl angļu valodā. Taču klātienes nodarbības notikušas arī citos mācību priekšmetos – sociālajās zinībās, dabaszinībās, krievu valodā kā svešvalodā, mājturībā un tehnoloģijās, mūzikā, vizuālajā mākslā.
Arī vecākajās klasēs mācību priekšmeti, kuros visbiežāk nepieciešama individuāla palīdzība, ir matemātika un latviešu valoda, taču notikušas arī individuālās nodarbības sportā, informātikā, bioloģijā, krievu valodā, angļu valodā. “Pēc apkopotās informācijas secinām, ka vislielākais skolotāju atbalsts vajadzīgs tieši jaunāko klašu skolēniem, kuriem vēl jāpilnveido prasmes pastāvīgi mācīties. Šie dati vēlreiz apliecina kopējo tendenci valstī un to, ka tieši 1.–3. klases skolēniem ir svarīgi pēc iespējas ātrāk atgriezties skolā un turpināt mācības klātienē,” atzīst G.Auza.
Tam piekrīt arī Jelgavas 4. sākumskolas direktore Agita Lundberga. “Jo jaunāks bērns, jo lielāks vecāku un skolotāju atbalsts nepieciešams, lai organizētu kvalitatīvu mācību procesu. Bērni nevar pilnvērtīgi pievērsties attālinātam mācību procesam bez pieaugušā atbalsta, taču ne visās ģimenēs vecākiem ir iespēja tik daudz laika velīt savam skolēnam, un rodas grūtības,” atzīst direktore, piebilstot, ka viņas vadītajā skolā aizvadītajā nedēļā individuālās konsultācijas 1.–3. klases grupā saņēmuši 37 bērni un kopumā viņiem sniegta 81 konsultācija. Vienam bērnam nedēļā ir bijušas vismaz divas konsultācijas. 4.–6. klašu grupā individuālās nodarbības notikušas 16 skolēniem, aizvadot 27 konsultācijas. “To, kuriem skolēniem nepieciešamas klātienes nodarbības, izvērtē skolotājs, kurš katru dienu strādā ar bērniem, redz, vai mājasdarbi tiek nodoti laikā, vai uzdevumi ir izpildīti pareizi. Lai palīdzētu tiem skolēniem, kuriem mācībās veicas grūtāk un vecāki nevar tik daudz iesaistīties, esam piesaistījuši skolotāju palīgu. Katram skolotāja palīgam ir vismaz trīs bērni, ar kuriem viņš regulāri uztur kontaktu, mudina izpildīt uzdevumus, izskaidro nesaprotamo, palīdz, taču ne vienmēr šīs pūles dod rezultātu,” atzīst A.Lundberga. Jau kopš pirmās dienas, kad mācību process tika organizēts attālināti, izglītības iestādē darbojas skolas uzticības tālrunis, un skolēni var zvanīt jebkurā situācijā, lai lūgtu palīdzību izglītības psihologam vai sociālajam pedagogam.
G.Auza papildina, ka katrā skolā tiek nodrošināta arī iespēja skolēnam saņemt atbalsta personāla individuālo konsultāciju klātienē. Aizvadītajā nedēļā 1.–3. klases grupā logopēda, psihologa un sociālā pedagoga konsultāciju klātienē apmeklējuši 17 bērni, 4.–6. klases grupā psihologa un sociālā pedagoga konsultācijas – pieci skolēni.
Jelgavas 4. vidusskolas direktora vietniece Gerda Everte atzīst, ka 4. vidusskolā ļoti pieprasītas ir atbalsta personāla konsultācijas klātienē, jo īpaši 7.–12. klases grupā, kurā daļai mācības attālinātajā režīmā notiek jau no oktobra. “Katrs priekšmeta skolotājs izvērtē, kuram skolēnam atbalsts ir nepieciešams visvairāk, un to arī aicina uz individuālo nodarbību. Ņemot vērā, ka mūsu skola ir ar mūzikas novirzienu, ļoti pieprasītas šobrīd ir instrumentālās spēles nodarbības klātienē, jo bērniem ir svarīgi, lai skolotājs, piemēram, parāda, kā jātur rokas vai lūpas, lai pareizi spēlētu instrumentu,” tā G.Everte.
Foto: Jelgavas Spīdolas Valsts ģimnāzija
Informācija sagatavota
Jelgavas pilsētas pašvaldības
Sabiedrisko attiecību pārvaldē