-0.1 °C, 4.8 m/s, 87.3 %

Izglītība

Sākumlapa JaunumiIzglītība“Veselības pēcpusdienā” gan stāsta, gan mācās par veselīgu dzīvesveidu
“Veselības pēcpusdienā” gan stāsta, gan mācās par veselīgu dzīvesveidu
20/02/2020

Ceturtdien Jelgavas Centra pamatskolā pilsētas skolu pirmklasnieki tikās  uz “Veselības pēcpusdienu” – īpašu pasākumu skolēniem, ar mērķi veicināt gan viņu radošo darbību, gan interesi par veselīgu dzīvesveidu. Sešas pirmklasnieku komandas uzstājās ar iepriekš sagatavotiem priekšnesumiem un interaktīvā veidā pārbaudīja savas zināšanas uzdevumu “stacijās”.

Katras skolas komanda “Veselības pēcpusdienā” uzstājās ar īsu dzejas vai teātra priekšnesumu par sevis izvēlētu veselības tēmu. Pirmklasnieki no 4. vidusskolas skaidroja, kas ir veselība, bet 5. vidusskolas skolēni rādīja, kā notiek cīņa ar slimībām. 6. vidusskolas skolēni pamatoja zobu tīrīšanas nozīmi, bet komanda no 4. sākumskolas savā priekšnesumā klātesošajiem rādīja, kā pareizi jāmazgā rokas. Jelgavas Tehnoloģiju vidusskolas audzēkņi skaidroja, kādi vitamīni dzīvo dažādos augļos un dārzeņos, bet Centra pamatskolas skolēni pastāstīja, kā neveselīgs dzīvesveids ietekmē ikdienu, un kā ar vienkāršiem viengrojumiem to izskaust.

 

Priekšnesumiem sekoja zināšanu pārbaude, komandām darbojoties septiņās uzdevumu “stacijās”, katram uzdevumam veltot 5 minūtes. Pirmklasniekiem bija pēc taustes jānosaka, kas atrodas maisiņos, puzles veidā jāsaliek attēlu, kā arī jānosaka, kuros augļos vai ogās ir visvairāk C vitamīna, sarindojot secībā fotogrāfijas. Tāpat skolēni minēja mīklas, lika dzejoļu rindiņas, atpazina Latvijā populārus sportistus un viņu pārstāvētos sporta veidus, kā arī veidoja uztura piramīdu. Pirmo klašu audzēkņu erudīciju pārbaudīja Jelgavas Centra pamatskolas piektklasnieki, kuri ne tikai uzraudzīja uzdevumu precīzu izpildi, bet arī uzdeva ar tiem saistītus jautājumus, piemēram – kādi ir skolēnu iecienītākie augļi, vai kādas ir viņu zināšanas par atminētajiem sportistiem? Tikmēr tika pārbudītas arī skolotāju zināšanas, pedagogiem risinot krustvārdu mīklu.

 

“Veselības pēcpusdienas” dalībnieki atzīst, ka pasākums ir interesants un daudz tam gatavojušies. Piemēram, Mikus no Jelgavas 4. vidusskolas stāsta, ka daudz zina par veselīgu dzīvesveidu: “Mājās cenšos veselīgi ēst un arī sportoju – peldēju un dejoju. Mēs savu mājasdarbu taisījām kopā ar skolotāju – mācījāmies dzejoli, kur stāstām, kas ir veselība.” Savukārt Jēkabs no Jelgavas 4. sākumskolas skaidro, ka ar šādiem priekšnesumiem var daudz iemācīt arī klasesbiedriem, kuru dzīvesveids ir mazāk veselīgs: “Man ir klasesbiedri, kuri varbūt par daudz ēd saldumus vai slinko – viņiem varētu rādīt tādus priekšnesumus. Es dzīvoju veselīgi – sportoju otrdienās, ceturtdienās un sestdienās. Kopā ar ģimeni skrienu un staipos, un eju uz karatē nodarbībām.” Arī pasākumā neiztika bez kopīgas aktīvas izkustēšanās kopā ar skolas gariņu – Mikipeli.

 

Centra pamatskolas pedagoģe Evija Dinsberga informē, ka “Veselības pēcpusdiena” kopumā Jelgavā netiek rīkota pirmo reizi, taču šis ir pirmais pasākums pēc vairāku gadu pārtraukuma. “Šo pasākumu rīkojam mēs, Centra pamatskola, kopā ar Zemgales reģiona Kompetenču attīstības centru. Mūsu pedagogi sastādīja programmu, bet Kompetenču attīstības centrs gādāja par atzinības rakstiem un balviņām. Iepriekš sagatavoto priekšnesumu tēmas mēs skolām neuzdevām, un tās domāja bērni un skolotāji paši, bet ir ļoti veiksmīgi sanācis, ka katrs mājasdarbs ir par citu veselīga dzīvesveida aspektu,” stāsta E.Dinsberga, piebilstot, ka, redzot skolēnu atsaucību, varētu šādus pasākumus rīkot biežāk.

 

 

Foto: Jelgavas pilsēta

 

Informācija sagatavota

Jelgavas pilsētas pašvaldības

Sabiedrisko attiecību pārvaldē