Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde (PMLP) sākusi izsniegt pagaidu personas apliecības, kas nodrošinās elektroniskās identifikācijas un e-paraksta funkcionalitāti, informē PMLP.
5. aprīlī spēkā stājās jauns likums «Par valsts institūciju darbību ārkārtējās situācijas laikā saistībā ar Covid-19 izplatību». Likumā noteikts, ka personu apliecinošie dokumenti (pase, personas apliecība), kuriem ārkārtējās situācijas laikā beidzies derīguma termiņš, joprojām ir derīgi personas identificēšanai Latvijā. Likuma 8. pants paredz, ka šāds dokuments ir obligāti jānomaina 30 dienu laikā pēc ārkārtējās situācijas atcelšanas.
Savukārt, ja personas apliecībai ir beidzies derīguma termiņš, bet personai ir nepieciešama identifikācija elektroniskajā vidē, e-pakalpojumu saņemšanai un droša elektroniskā paraksta radīšanai persona varēs saņemt pagaidu personas apliecību jeb pagaidu eID karti, kas nodrošinās elektroniskās identifikācijas un e-paraksta funkcionalitāti. Minēto pagaidu eID karti var saņemt, attālināti piesakoties PMLP.
Pagaidu eID kartē iekļaus iepriekš izsniegtajā personu apliecinošajā dokumentā iekļautos biometrijas datus (kartes turētāja sejas attēlu un parakstu) un informāciju par pagaidu eID kartes turētāju.
PMLP teritoriālās nodaļas pieņems attālināti iesniegtu personas iesniegumu pagaidu eID kartes izsniegšanai, ja tas tiks iesniegts PMLP, izmantojot Valsts pārvaldes pakalpojumu portāla www.latvija.lv pakalpojumu «Iesniegums iestādei» (vai izņēmuma gadījumā – pa pastu) un iesniegumā tiks norādīta kontaktinformācija (tālruņa numurs un elektroniskā pasta adrese) un PMLP teritoriālā nodaļa, kurā persona vēlas saņemt pagaidu eID karti, un pamatojums, kādēļ pagaidu eID karte ir jāsaņem ārkārtējās situācijas laikā.
Pēc iesnieguma saņemšanas, attiecīgā PMLP teritoriālā nodaļa informēs personu par apmeklējuma laiku pagaidu eID kartes saņemšanai. Jāatzīmē, ka, lai apliecinātu savu identitāti, pagaidu eID karte būs jāsaņem klātienē norādītajā PMLP teritoriālajā nodaļā.
PMLP informē, ka pagaidu eID kartē iekļautie elektroniskie sertifikāti kļūs lietošanai nederīgi divus mēnešus pēc ārkārtējās situācijas beigām. Par pagaidu eID kartes izsniegšanu netiks iekasēta valsts nodeva, un to būs iespējams saņemt piecu darba dienu laikā. Pēc derīguma termiņa beigām, saņemot jaunu personu apliecinošu dokumentu, pagaidu eID karte būs jānodod atpakaļ PMLP nodaļā.
Foto un informācija: Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde