3.8 °C, 3.6 m/s, 94.6 %

Izglītība

Sākumlapa JaunumiIzglītībaJelgavas skolēni atgriezušies no Pasaules robotikas čempionāta Itālijā
Jelgavas skolēni atgriezušies no Pasaules robotikas čempionāta Itālijā
29/10/2024

Divas Jelgavas skolēnu komandas atgriezušās no Itālijā notikušā Pasaules robotikas čempionāta, kurā izcīnīta 28. un 29. vieta starp vairāk nekā 50 komandām savā vecuma grupā.

Čempionātā mūsu pilsētu pārstāvēja divas komandas. Apvienotā komanda “Jelgavas Juniori”, kurā startēja Jelgavas 5. vidusskolas skolniece Sofi Abdelnabi un Jelgavas Valsts ģimnāzijas skolēni Tomass Birskis un Andris Riders, sacensībās izcīnīja 28. vietu 53 valstu komandu konkurencē savā vecuma grupā. Šī komanda čempionātā startēja arī pagājušajā gadā, ierindojoties 45. vietā. Savukārt Jelgavas 4. vidusskolas komanda “Little Robo Fans”, kurā darbojās Dāvis Kursītis un Kristaps Vrubļevskis, izcīnīja 29. vietu 52 valstu komandu konkurencē savā vecuma grupā.

Sacensību uzdevums bija izveidot pilnībā autonomu robotu, kas laukumā veiktu dažādus uzdevumus, un katru dienu komandām tika izvirzīti papildu izaicinājumi, pārbaudot viņu radošumu un lēmumu pieņemšanas prasmes.

Jelgavas 4. vidusskolas direktores vietnieks izglītības jautājumos Aleksandrs Smirnovs stāsta, ka pirmajā sacensību dienā skolēni gandrīz desmit stundas programmēja robotus un risināja inženiertehniskos uzdevumus. Otrajā dienā bija jāizstrādā jauna programma un trīs stundu laikā jāveic pilna robota pārprogrammēšana. “Jāatzīmē, ka skolēni robotikas pulciņā darbojas tikai vienu vai divus gadus, tomēr abas komandas uzrādīja izcilus rezultātus starptautiskā līmenī, nesot pilsētas un valsts vārdu pasaulē,” tā A.Smirnovs.

Lai iegūtu tiesības pārstāvēt Latviju Pasaules robotikas čempionātā, komandas šī gada aprīlī piedalījās Pasaules Robotu olimpiādes Latvijas čempionātā Valmierā, kur katra savā vecuma grupā izcīnīja 2. vietu.

Pasaules robotikas čempionāts ir starptautiskas sacensības, kas veltītas zinātnei, tehnoloģijām un izglītībai. Šogad tajā piedalījās vairāk nekā 60 valstis, un skolēniem bija iespēja radošā veidā attīstīt prasmes, kas nepieciešamas dažādu problēmu risināšanai.