6.3 °C, 2.6 m/s, 97.3 %

Jaunumi

Sākumlapa JaunumiPilsētaJelgavā izmēģina ar ūdeņradi darbināmu auto
Jelgavā izmēģina ar ūdeņradi darbināmu auto
25/09/2020

Jelgavā sperts nākamais solis, lai turpinātu izpētes darbu par zaļās enerģijas – ūdeņraža – izmantošanu pilsētas transportlīdzekļos. Visu šo nedēļu mūsu pilsētā tika testēta uzņēmuma “Toyota Baltic” ar ūdeņradi darbināma automašīna. Vienīgie izmeši, ko rada šis auto, ir ūdens, ar vienu uzlādi tas spēj veikt 450 kilometrus, bet uzpildes ilgums ir aptuveni trīs minūtes.

“Testa braucieni pierāda, ka ar ūdeņradi darbināmi auto ir nevis nākotne, bet šodiena, kurā jaunās tehnoloģijas ienāk ļoti strauji. Šis auto jau četrus gadus testēts citviet Eiropā un šobrīd nonācis Baltijas valstīs. Tā bija iespēja klātienē pārliecināties, ka ar ūdeņradi darbināms auto ir tehniski un praktiski izmantojams mūsu pilsētā, un tas apliecina, ka Jelgavas pašvaldības uzsāktais izpētes darbs par ūdeņraža izmantošanu pilsētas transportlīdzekļos ir pareizs solis,” uzsver Jelgavas domes priekšsēdētājs Andris Rāviņš, atgādinot, ka jau maijā Jelgavas dome un SIA “Fortum Latvia” parakstīja nodomu protokolu, sākot kopīgu izpēti, lai izvērtētu tehniskos aspektus un ekonomisko pamatojumu ūdeņraža ieguvei un pielietošanai.

 

Pētījuma mērķis ir izstrādāt risinājumus, kas nākotnē Jelgavas pašvaldības uzņēmumu autotransportu ļautu papildināt ar zaļā ūdeņraža elektriskajiem autobusiem un ūdeņraža elektriskajiem atkritumu izvešanas transportlīdzekļiem.

 

“Testējot ūdeņraža auto, pārliecinājāmies, ka tehniski tas pilnībā ir atbilstošs tam, lai nākotnē Jelgavā varētu ieviest arī ar ūdeņradi darbināmus pilsētas autobusus. Galvenie no aspektiem – ar pilnu uzlādi šāds autobuss spēj veikt 400 kilometru garu maršrutu, braucot tas neizdala ne CO2, ne citus sārņus. Mūsu pilsētā garākais pilsētas sabiedriskā transporta maršruts ir 290 kilometri, bet vidēji – 180–190 kilometri. Tas nozīmē, ka autobuss dienas laikā nebūtu papildus jāuzpilda, kā tas notiek ar elektroautobusiem, tāpat ievērojami ātrāks ir uzpildes laiks – autobusam tās būtu 5–7 minūtes. Protams, mēs joprojām turpinām izpēti un vērtējam ekonomisko pamatojumu, tostarp uzpildes stacijas izveidi Jelgavā,” uzsver SIA “Jelgavas autobusu parks” valdes loceklis Gints Burks.

 

Šonedēļ ar ūdeņradi darbināmo auto mūsu pilsētā testēja ne vien SIA “Jelgavas autobusu parks”, bet arī Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas dalībnieki, citas Jelgavas pašvaldības institūcijas un LLU Tehniskās fakultātes pārstāvji.

 

 

Foto: Jelgavas pilsēta

 

Informācija sagatavota

Jelgavas pilsētas pašvaldības

Sabiedrisko attiecību pārvaldē