20.3 °C, 0.8 m/s, 78.7 %

Jaunumi

Sākumlapa JaunumiJelgavā ielu uzturēšanai un remontiem līdzekļus nesamazina
Jelgavā ielu uzturēšanai un remontiem līdzekļus nesamazina
29/04/2009

Šogad Jelgavas ielu sakārtošanā plānots ieguldīt gandrīz 7 miljonus latu. Piesaistot ES un pašvaldības līdzekļus, finansējums ceļu un ielu rekonstrukcijai un uzturēšanai palicis nemainīgs.

Šogad Jelgavas ielu sakārtošanā plānots ieguldīt gandrīz 7 miljonus latu. Piesaistot ES un pašvaldības līdzekļus, finansējums ceļu un ielu rekonstrukcijai un uzturēšanai palicis nemainīgs.

Šobrīd Jelgavā salabots vairāk kā 8 tūkstoši kvadrātmetru bedrīšu. Ielu posmos, kur ar lāpīšanu situāciju uzlabot nav iespējams, tiek mainīts asfalta virskārtas segums, kā tas jau izdarīts S. Edžus ielā. Vēl pilsētā jāsaremontē 10 tūkstoši kvadrātmetru bedru. Šogad kopumā ielu bedrīšu remontiem Jelgavas pašvaldības budžetā paredzēti 280 tūkstošus latu.

Pašvaldības aģentūras „Pilsētsaimniecība” direktors Andrejs Baļčūns apliecina, ka Jelgavas ielu tehniskais stāvoklis ir ļoti atšķirīgs, un situācija dažās brauktuvēs ir tik slikta, ka ar bedrīšu aizlāpīšanu vien to uzlabot nav iespējams. Pašlaik pašvaldības līdzekļi neļauj veikt pilnīgu rekonstrukciju visās ielās, kur tas būtu nepieciešams. Tāpēc ielu remontam tiek pielietotas dažādas metodes, kas saistītas ar asfalta virskārtas seguma nomaiņu atsevišķās ielās vai to posmos. Ielu seguma nomaiņas tehnoloģijas atšķiras ar izmaksām, kas ļauj pilsētai ietaupīt, sasniedzot iespējami labāku rezultātu un būtiski uzlabot braukšanas apstākļus.

Plašāki ceļu remonti ar jaunas asfalta kārtas uzlikšanu aprīlī un maijā tiks un tiek realizēti vairāku ielu posmos – Sakņudārza ielā posmā no Dambja ielas līdz Svētes ielai, Raiņa ielā posmā no Akadēmijas ielas līdz Čakstes bulvārim, Ausekļa ielā posmā no Uzvaras ielas līdz Blaumaņa ielai un Svētes ielā posmā no Pulkveža O.Kalpaka līdz Pasta ielai.
Mazākas izmaksas prasīs izlīdzinošās asfalta kārtas frēzēšana un virsmas apstrāde ar bitumenu un sīkšķembām Lapskalna ielā posmā no Kazarmes ielas līdz Zvejnieku ielai.
Pēc ielu profilēšanas jauna asfalta virskārta tiks uzlikta arī Kazarmes ielā posmā no Lapskalna ielas līdz Pulkveža Brieža ielai un Krišjāņa Barona ielā posmā no Pulkveža Brieža ielas līdz Vecpilsētas ielai. Pie pēdējām minētajām un Lapskalna ielas vienā pusē būs sakārtotas arī ietves.

Pirms vērienīgiem darbiem, kas saistīti ar Lielās ielas un Dobeles šosejas posmu un Zemgales olimpiskajam centram piegulošo ielu rekonstrukciju, jauns asfalts tiks uzklāts vēl piecās ielās vai atsevišķos to posmos. Ielas segums tiks atjaunots Lāčplēša ielā posmā no Brīvības bulvāra līdz Aviācijas ielai, Aviācijas ielā posmā no Garozas ielas līdz Lāčplēša ielai, Strazdu ielā posmā no Kronvalda ielas līdz Rīgas ielai, Asteru un Aspazijas ielās. „Pēdējās divās ielās remontdarbus bija plānots uzsākt jau maijā, taču tie aizkavējušies, jo uzņēmēji ir apstrīdējuši konkursa rezultātus, un laiks, kad darbi varētu sākties, atkarīgs no Iepirkumu uzraudzības biroja lēmuma. Tāpēc šajās ielās pagaidām tiks labotas avārijas bedres un visdrīzāk – izliktas zīmes, lai autobraucēji brauc prātīgi,” teic A. Baļčūns.
Par līdzekļiem, kas pagājušajā gadā tika ietaupīti, rekonstruējot Brīvības bulvāri, ielas segumu varēs atjaunot Helmaņa ielā no Brīvības bulvāra līdz Aviācijas ielai, Priežu ielā, un arī Aviācijas ielu no krustojuma ar Helmaņa ielu līdz Loka maģistrālei.

Paralēli asfaltēto ielu remontam, notiek arī pilsētas grants ceļu sakārtošana.

Greiderēšanas darbiem kopumā šogad piešķirts 75 tūkstoši 400 latu, un to pirmā kārta ir jau pabeigta. Savukārt, melno segumu nomaļu uzturēšanai piešķirti 9 tūkstoši 900 latu. Grants ceļu uzbēršanai līdzekļi šogad nebija paredzēti, tomēr uzbēršanas darbi netiks pārtraukti. Ceļu sakārtošanai izmantos materiālu, kas tiek ņemts no ielu rekonstrukcijas darbiem. Vietās, kur pavasarī nebija iespējams izbraukt – Robežu iela, Stadiona iela, Upes ceļš – jau tagad ir uzbērts un nostiprināts no asfalta segumiem nofrēzētais materiāls. Šāda pat metode tiks izmantota arī citiem grants ceļu posmiem, kas pieskaitāmi pie „vājajām” vietām – Riekstu ceļš (aiz Ošu), Ošu ceļš (no Ozolu līdz 2. līnijai), Pambakara ceļš, Ganību iela (starp 1. un 2. līnijām), Bumbieru ceļš, Malkas ceļš, Ceriņu iela, Grīvas iela, Mežmalas iela, Skuju iela, 24 Ziedu iela, Lediņu ceļš, Upes ceļš, Robežu iela, Zaļumu iela, Kalna iela, Stadiona iela.

Nākamajā gadā ar ES piešķirto līdzekļu palīdzību tiks būtiski uzlabota satiksmes kustības drošība Filozofu un Dambja ielu krustojumā, kas Jelgavā tiek uzskatīts par „melno” punktu.

Jelgavas pašvaldība jau informēja, ka, izmantojot Eiropas struktūrfondu finansējumu rekonstrukciju Jelgavā šogad piedzīvos Dobeles šoseja un Lielā iela posmā no Atmodas ielas līdz Dambja ielai, Lāčplēša iela no Kronvalda ielas līdz Brīvības bulvārim, Akmeņu iela no Imantas ielas līdz Brīvības bulvārim, Kronvalda iela no Izstādes ielas līdz Lāčplēša ielai, Kronvalda iela no Lāčplēša ielas līdz Imantas ielai, Strazdu iela no Kronvalda līdz Akmeņu ielai un Imantas iela.


Informāciju sagatavoja
Līga Klismeta
Preses sekretāre