Konkursa rezultātā 2008.gada jūnijā tika izveidota grupa 19 pedagogu sastāvā, kas visa mācību gada garumā apguva 148 stundu apmācības programmu „Mūsdienīgas skolas vadītājam nepieciešamās profesionālās kompetences”.
Apmācības programma tika īstenota sesiju veidā no 2008.gada augusta līdz 2009.gada maijam. Apmācības programmas ietvaros pedagogi apguva teorētiskas zināšanas, kā arī guva praktisku pieredzi vadības darbā: gan plānojot un izvērtējot izglītības iestādes darbību, analizējot izglītības iestādes finansiālo un juridisko darbību, apgūstot praktiskas metodes kā sagatavoties akreditācijai, risināt konfliktus, veidot skolas tēlu un sadarbību ar dažādām izglītības procesā iesaistītajām pusēm.
Kursu dalībnieki īpaši augstu vērtē iespēju iepazīties ar citu kolēģu praktisko darbību un pieredzi. Viesojoties Aizkraukles novada ģimnāzijā pedagogi iepazinās ar metodiskā darba organizāciju, bet seminārā Vaivaru pamatskolā pedagogi guva ieskatu skolas darba organizācijā, kur vispārizglītojošās programmās tiek integrēti bērni ar īpašām vajadzībām.
Kursu noslēgumā dalībniekiem bija jāizstrādā patstāvīgais darbs, kurā kursu dalībnieki izvēlējās problēmu, situāciju, notikumu, kas saistīts ar izglītības iestādes darbību, analizēja normatīvos aktus, pedagoģiskās vai skolvadības teorijas saistībā ar izvirzīto problēmu un piedāvāja iespējamos risinājumus. Lūk, daži no jautājumiem, kuriem skolotāji meklēja savus risinājumus: o Pedagogu un skolēnu vienotas vērtēšanas izpratnes nodrošināšana mācību satura apguvē o Radoša pieeja konfliktsituāciju risināšanai skolā o Dažādu ārkārtas situāciju risināšana skolā o Kā ierobežot plaģiātismu skolēnu patstāvīgajos darbos o Skolas un ģimenes sadarbības modeļi o Kā veidot skolēnu motivāciju mācīties o Kā novērst skolēnu disciplīnas pārkāpumus o Starpinstitucionālā sadarbība, risinot akūtas izglītības iestādes darbības problēmas.
Intensīvās mācībās kopā ar pieredzējušiem lektoriem un teorētiskās literatūras studijās skolotāji ir iepazinuši skolas darbību visos aspektos, guvuši izpratni par iestādes vadītāja lomu un pienākumiem, un skolotāji ir gatavi radoši, ar lielu entuziasmu meklēt un rast jaunus risinājumus. Lūk ,dažas atziņas: „Vadītāja personība ir viena no interesantākajām sociālajām lomām. Mūsdienās aizvien vairāk tiek sagaidīts, ka vadītāji ir līderi. Vadītājam ir jābūt zinošam, radošam, iedvesmojošam un uzticamam, lai iekarotu savu darbinieku sirdis un prātus.” (Iveta Goldberga – pirmskolas izglītības iestādes „Vārpiņa” pirmsskolas skolotāja). „Neviens nevar kļūt par kompetentu vadītāju vienas dienas laikā. neapšaubāmi- vislielākais skolotājs ir laiks, kad strādā vadītāja amatā. Līdz ar to par vadītāja resursiem var uzskatīt pieredzi, zināšanas, prasmes, kompetenci u, protams, laiku.” (Kristīne Grīslīte – pirmskolas izglītības iestādes „Vārpiņa” pirmsskolas skolotāja).
Lai „Jauno vadītāju skolas” dalībniekiem ir iespēja izmantot kursos iegūtās zināšanas un prasmes veidojot savu turpmāko karjeru!
Kursu noslēgums plānots 14.maijā, pl. 15.00 Jelgavas Domē
„Jauno vadītāju skolas” dalībnieki: Kristīne Grīslīte – PII „Vārpiņa” Inga Jansone – Aizupes pamatskola Aina Jēgere – Jelgavas 6. vidusskola Marina Beitāne – Jelgavas 6. vidusskola Valda Grunte – Jelgavas 1. ģimnāzija Ināra Radčenko – Jelgavas 1. ģimnāzija Inga Jansone – BJC „Junda” Iveta Goldberga – PII „Vārpiņa” Inita Mazūdre – JRPIC Svetlana Rjabeva – Jelgavas speciālā internātpamatskola Kristīne Kizāne – Jelgavas speciālā internātpamatskola Gunita Draveniece – Jelgavas Valsts ģimnāzija Māris Kalniņš – BJC „Junda” Tatjana Grencione – Jelgavas 5. vidusskola Inga Zudiļina – Jelgavas Vakara (maiņu) vidusskola Edgars Paulovičs – Jelgavas rajona IP Baiba Balode- Lukjanska – Jelgavas 1. ģimnāzija Tālis Zujs – Dobeles rajona Bērzes pamatskola Astra Vinovska – Dobeles rajona Naudītes pamatskola
Informāciju sagatavoja Skaidrīte Bukbārde JRPIC