Jelgavas pašvaldības izglītības iestāžu direktori piedalījās pieredzes seminārā “Pedagogu un vecāku sadarbība iekļaujoša procesa nodrošināšanā un izglītojamo individuālo spēju attīstīšanā”. Seminārā pieredzē dalījās Jelgavas Paula Bendrupa pamatskolas vadība, atbalsta komanda un pedagogi.
Jelgavas Paula Bendrupa pamatskolas direktore Gunta Paslauska semināra dalībniekus iepazīstināja ar skolas vēsturi, kas aizsākusies 1928. gadā, tās dibinātāju Paulu Bendrupu un iestādes galvenajiem attīstības mērķiem. Skola īsteno septiņas izglītības programmas, un šajā mācību gadā skolā mācās 141 skolēns 14 klašu komplektos.
Viens no galvenajiem skolas mērķiem ir izveidot jaunu sadarbības modeli starp pedagogiem un vecākiem, kas balstās uz savstarpēju uzticēšanos, atvērtu komunikāciju un kopīgu atbildību par bērna attīstību. Skolas vadība uzsvēra nepieciešamību visām iesaistītajām pusēm – pedagogiem, vecākiem un izglītojamajiem – kopīgi veidot vidi, kurā ikviens var pilnveidoties un attīstīties. Tāpat tika definētas savstarpēji saistītas atbildības – izglītojamo atbildība par piedalīšanos mācību procesā, vecāku atbildība atbalstīt bērnu un sadarboties ar skolas pedagogiem, pedagogu atbildība radīt iekļaujošu un drošu vidi, lai veicinātu bērna pilnvērtīgu attīstību, un skolas vadības atbildība sniegt atbalstu pedagogiem, vecākiem un stiprināt kopīgo atbildību par izglītojamo izaugsmi.
Direktora vietniece Jekaterina Leskavniece iepazīstināja ar skolas atbalsta komandu, kas sastāv no izglītības psihologa, speciālā pedagoga, sociālā pedagoga, logopēda, pedagoga palīgiem, bērnu psihiatra un skolas māsas. Komandas mērķis ir nodrošināt skolēnu izpēti, sekot līdzi progresam un veikt aktīvu komunikāciju ar vecākiem, piedaloties mācību procesos un informējot par attīstības dinamiku. Šī mācību gada pirmajā semestrī atbalsta komanda izstrādājusi 105 individuālos izglītības programmas apguves plānus skolēniem.
Pieredzē par atbalsta sniegšanu pedagogiem, vecākiem un izglītojamajiem dalījās speciālais pedagogs Inga Silinēviča, psihologs Natālija Gairene-Belozuba, sociālais pedagogs Marina Hofmane. Skolotājas Violeta Kraukle-Veisa un Svetlana Rjabeva dalījās labās prakses piemēros, kā sadarbība ar vecākiem tiek veidota ikdienā, kā tiek plānotas sapulces un kā vecāki tiek iesaistīti mācību procesā.
Skolas direktore savu izglītības iestādi dēvē par “Iespēju skolu”, kas nodrošina individuālu, uz attīstību vērstu mācību procesu katram skolēnam.
Seminārā piedalījās arī Jelgavas Sociālo lietu pārvaldes Veselības veicināšanas nodaļas vadītāja, skolu direktorus informējot par iespēju piedalīties Nacionālā veselības veicinošo skolu tīklā un par Veselības veicināšanas nodaļas piedāvāto metodisko atbalstu, kā arī izglītojošajām lekcijām bērniem un jauniešiem.