Būtiski uzsvērt, ka ūdensvada rekonstrukcijas projekts lielā mērā tiek realizēts par Eiropas līdzekļiem un to izlietojums ir strikti noteikts – tas nozīmē, ka, ja kādas ielas segums tiek sabojāta, tad par projekta līdzekļiem to drīkst atjaunot tikai tādā stāvoklī, kādā tā bija pirms rakšanas darbu uzsākšanas. Taču ņemot vērā to, ka liela daļa šo ielu jau iepriekš atradušās sliktā stāvoklī, pašvaldība cenšas atrast līdzekļus, lai vismaz daļu ielu pēc darbiem varētu rekonstruēt tā padarot tās pievilcīgākas gan autobraucējiem, gan gājējiem. Šajā gadījumā YIT un «Pilsētsaimniecība» slēdz vienošanos, kas nosaka, kādus konkrēti darbus katrā ielā veiks katra puse.
Vienošanās starp YIT un «Pilsētsaimniecību» paredz, ka Viskaļu ielā YIT patlaban rakšanas vietas tikai aizber ar šķembām, bet ielāpus asfaltā neliek. Tam paredzētos līdzekļus pārskaita «Pilsētsaimniecībai», kas nākamā gada pirmajā pusē, ieguldot vēl pašvaldības budžeta līdzekļus, visā pilnībā atjaunos asfalta segumu. Ja pašvaldība nerīkotos tālredzīgi, tas nozīmētu, ka YIT pabeidz darbus, aizlāpa bedres, bet nākamgad pašvaldība šīs aizlāpītās bedres vēlreiz asfaltē – tā būt gan līdzekļu netaupīšana, gan dubults darbs.
Pēc līdzīga principa darbi tiks veikti arī Tērvetes ielā – arī šeit šobrīd tiks aizbērtas tikai izrakstās bedres ar šķembām, bet nākamgad «Pilsētsaimniecība» šo ielu pilnībā rekonstruēs. Patlaban jau top rekonstrukcijas projekts un tas paredz nevien ielas seguma atjaunošanu, bet arī ietvju un apgaismojuma sakārtošanu. Tāpat arī šajā ielā tiek spriests par to, ka vismaz kādā posmā tā varētu kļūt par divvirzienu ielu.
Arī Traktoristu ielu nākamgad gaida pārmaiņas – šajā gadījumā vienošanās paredz, ka YIT ielu visā tās garumā nober ar šķembām, kā arī uzlabo ietvju stāvokli, bet par pašvaldības līdzekļiem nākamgad tiek atjaunots asfalta segums un iela iegūs citu skatu.
Līdzīgi sadarbība starp YIT un «Pilsētsaimniecību» notiek arī šogad, kad, sekmīgi izlietojot projekta finansējumu un pašvaldības līdzekļus, tiek sakārota Robežu, Zvejnieku, Kazarmes, Zirgu un Kalpaka iela.
Jāuzsver arī tas, ka katru no ielām, kurā rakšanas darbus veic projekta īstenotāji, pēc to beigšanas pieņem «Pilsētsaimniecība» un mēs skatāmies, lai tas būtu īstenots labi – iela netiek pieņemta, kamēr neesam pārliecināti, ka tā atjaunota tādā pat tehniskā stāvoklī kā iepriekš.
Andrejs Baļčūns, pašvaldības aģentūras «Pilsētsaimniecība» direktors