Uz svinīgo pasākumu uzaicināti Latvijas Republikas Ekonomikas ministrs Jurijs Strods, Jelgavas Domes priekšsēdētājs Andris Rāviņš, Krievijas vēstnieks Latvijā Viktors Kaļužnijs, Latvijas investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) direktors Andris Ozols, LR 8. Saeimas deputāts Sergejs Dolgopolovs, AMO ZIL rūpnīcas direktors Konstantīns Laptjevs, uzņēmuma AMO PLANT vadība, Jelgavas pašvaldības, Latvijas Lauksaimniecības universitātes pārstāvji un citi.
Simboliskajā vēstījumā nākamajām paaudzēm teikts: Šis vēstījums rakstīts 2007. gada 15. jūnijā un tiks ievietots kapsulā, ko šodien iemūrēs topošā Latvijas automobiļu ražošanas uzņēmuma „AMO PLANT” pamatos. 1908. gadā Rīgā, Valmieras ielā „Krievu-Baltijas vagonu rūpnīca” nodibināja auto ražošanas nodaļu. Bija plānots, ka te ražotie automobiļi gan spēs konkurēt, gan arī būs daudz izturīgāki par ārzemju modeļiem. 1909. gada jūnijā fabriku atstāja pirmais Latvijā ražotais vieglais auto „Russo-Balt”.
Realizējot 2001. gada 13. decembrī Maskavā parakstīto „Vienošanos par sadarbību starp Rīgas domi un Maskavas Valdību tirdzniecības, ekonomikas, zinātnes un tehnikas, humanitārajā un kultūras jomās”, kā arī saskaņā ar 2004.gada 5.aprīlī Rīgā parakstīto „Sadarbības Protokolu par kravas automašīnu rūpnīcas celtniecību” pēc Maskavas mēra Jurija Lužkova iniciatīvas tika pieņemts lēmums par Latvijas autobūves rūpnīcas celšanu Jelgavā. Jelgava ir ceturtā lielākā pilsētā Latvijā, kas vēsturiski ir izveidojusies par izglītības un rūpniecības centru. Tā ir īpaša pilsēta, jo pēc vairāku gadu pārtraukuma ir panākta ražošanas atdzimšana, un Jelgava atkal var lepoties ar savu autobūves nozari, kā tas bijis iepriekš.
Kā aizvadītais 20. gadsimts, tā arī nākamie gadi un gadu simteņi nesīs pasaulei straujas un nozīmīgas pārmaiņas. Eiropā jau šobrīd izveidojusies un paplašinās jauna saimnieciska un politiska ūnija – Eiropas Savienība, par kuras locekli ir kļuvusi arī Latvija. Nākamajām paaudzēm gribam novēlēt sasniegt simts gadu atpakaļ iecerēto – ražot automobiļus, kas „spēs konkurēt un arī būs daudz izturīgāki par ārzemju modeļiem”. Jelgavas uzņēmumam „AMO PLANT jākļūst par Eiropā un pasaulē atzītu automobiļu ražošanas rūpnīcu un godam jānes atjaunotās Latvijas autobūves nozares līdera vārds.
Rūpnīcas kompleksa būvniecību paredzēts pabeigt līdz 2008. gada beigām. Rūpnīcas teritorijā atradīsies administrācijas, ražošanas noliktavas un koģenerācijas ēkas. Plānota apjomīga infrastruktūras attīstība, kas paredz izbūvēt ceļus rūpnīcas teritorijā un nodrošināt piekļuvi dzelzceļam.
2005. gadā vieglo kravas automašīnu ražotnes attīstībai Latvijā tika izveidota AS „AMO PLANT”, kurā kā akcionāri ietilpst Maskavas valdība, AS „Ferrus” un Jelgavas pašvaldība. Jaunajā ražotnē paredzēts komplektēt vieglās kravas automašīnas Krievijas un Eiropas tirgum atbilstoši EURO-4 standartam. Projekta realizācijā kopumā plānots ieguldīt 30 miljonus eiro. Pirmais kravas automobilis Jelgavā varētu tapt 2009. gadā, bet nākotnē ik gadu rūpnīca saražos vidēji 1500 automašīnu, ražotnē nodarbinot 200 darbinieku. Rūpnīca Jelgavā atradīsies Aviācijas ielā 40 un 42 iepretim bijušās rūpnīcas RAF teritorijai.
Informāciju sagatavoja Egita Veinberga Preses sekretāre 3005558; 22018370