Aprīlī Jelgavā tiks uzsākts pētījums, lai, izmantojot viedās tehnoloģijas, vēl detalizētāk pētītu satiksmes plūsmu pilsētas centrā un fiksētu gadījumus, kad pa Lielo ielu neatļauti pārvietojas kravas transportlīdzekļi vai autostāvvietās mašīnas tiek atstātas ilgāk, nekā to ļauj noteiktie ierobežojumi. Fiksējot šādus gadījumus, pašvaldības atbildīgie dienesti operatīvi saņems ziņojumu.
2020. gada pavasarī SIA “WeAreDots” un zinātniski tehniskā firma “LĀSMA” sadarbībā ar Jelgavas pilsētas domi uzsāka realizēt projektu “Multiobjektu detektēšana un izsekošana transportlīdzekļu satiksmes novērošanai: 3D-LiDAR un kameras datu apvienošana”. SIA “WeAreDots” un “LĀSMAS” izstrādātais projekts tiek realizēts IT kompetences centra atbalstītā projekta gaitā, piesaistot Eiropas struktūrfondu līdzfinansējumu.
“Projekta mērķis ir izstrādāt jaunus informācijas tehnoloģiju risinājumus un pētīt viedo tehnoloģiju ieviešanu pilsētas transporta plūsmas kontrolei un analīzei, kas savukārt ļautu uzlabot transporta kustības plānošanu Jelgavā. Paredzams, ka pētījumā iegūtie dati pilsētā ļaus uzlabot ceļu satiksmes drošību un sabiedrisko kārtību,” skaidro Jelgavas domes priekšsēdētāja padomnieks attīstības jautājumos Signis Rīns.
Projekta gaitā ir uzsākta viedo tehnoloģiju uzstādīšana Lielajā ielā starp Akadēmijas un Pasta ielu. “Tur būs izvietota 3D lāzera skenēšanas iekārta “LiDAR” un vairākas kameras. Ja kameras fiksēs garām braucošos transportlīdzekļus visās ielas joslās, tad skenēšanas iekārta noteiks garāmbraucošā transportlīdzekļa gabarītus. Tas nozīmē, ka iegūtie dati ļaus ne tikai noteikt kopējo transporta plūsmu Lielajā ielā, bet arī atsevišķi uzskaitīt kravas auto. Tāpat no kamerām iegūtie dati tiks apstrādāti ar mašīnatpazīšanas moduļa palīdzību, nosakot transportlīdzekļu tipu, numurzīmi un numurzīmes reģistrācijas valsti. Tā kā kravas auto pārvietošanās pa Lielo ielu nav atļauta, tad, fiksējot šādu auto, pašvaldības atbildīgie dienesti tiešsaistē nekavējoties saņems ziņojumu par fiksēto pārkāpumu, un tas ļaus operatīvi reaģēt,” skaidro SIA “WeAreDots” projektu vadītājs Egons Šolmanis.
Tāpat pētījuma laikā konkrētas stāvvietas Lielās ielas malās būs aprīkotas ar tehnoloģijām, kas ļaus fiksēt, vai automašīna stāvvietā neatrodas ilgāk, kā to ļauj noteiktie ierobežojumi. “Arī šajā gadījumā viedās tehnoloģijas fiksēs konkrēto transportlīdzekli, un, ja tas stāvvietā atradīsies ilgāk par noteikto laiku, informācija automātiski tiks nosūtīta pašvaldības atbildīgajai institūcijai,” stāsta E.Šolmanis.
Pētījums ilgs no aprīļa līdz septembrim. “Šobrīd tas ir tikai pētījums, taču tā laikā iegūtie dati ļaus pašvaldībai izdarīt secinājumus un lemt par šādu tehnoloģiju ieviešanu pilsētā,” tā E.Šolmanis.
Foto: Jelgavas pilsēta
Informācija sagatavota
Jelgavas pilsētas pašvaldības
Sabiedrisko attiecību pārvaldē