Pērn par labāko pārdevēju Latvijā «CV-Online Latvia» organizētajā konkursā «Pārdošanas guru» par uzvarētāju kļuva jelgavnieks Deivids Cjukša. Šogad viņš jau ir viens no žūrijas komisijas locekļiem un atzīst, ka, startējot šogad, konkurence būtu bijusi spēcīgāka.
Ligita Vaita
Ik gadu iepriekšējā gada konkursa uzvarētāju aicina žūrijā, un šogad pārdošanas guru pārstāvniecība žūrijā bija jāuzņemas konkursa pērnā gada uzvarētājam Deividam.
Konkurss notiek vairākās kārtās – vispirms žūrija vērtē konkursantu rakstiskās atbildes uz dažādām ar pārdošanu saistītām situācijām, tad vērtē dalībnieku iesniegtos video, bet finālā – klātienē izvērtē jaunā pārdevēja uzstāšanos un pārdošanas sarunu.
«Sākuma rakstiskajās atbildēs visvairāk vērtēju to, cik mērķtiecīgi un ētiski pārdevēji tiecas pārdot un parādīt klientam ieguvumus,» norāda Deivids, sakot, ka tas ir gana svarīgi, lai pārdevējs saprot, ko un kāpēc viņš pārdod. «Nevar domāt – man ir produkts un es to pārdošu. Vispirms pašam ir jāsaprot, ko iegūs klients un kā tu vari atrisināt klienta situāciju,» skaidro Deivids.
Otrajā posmā – video izvērtēšanā – jaunietis jau piedāvājumu vērtēja kā potenciālais klients. «Mēģināju saprast, vai tas mani «paņēma» vai nē. Vai pārdevējs spēja uzsvērt produkta ieguvumus un pietiekami pārliecinoši par to izstāstīt. Tāpat, protams, svarīga bija arī video kvalitāte un sajūtas, ko tas atstāja pēc noskatīšanās,» tā jaunietis.
«Finālā noteicošā jau bija personība – tas, vai pārdevējs spēj vadīt sarunu, viņa attieksme, kā arī pats cilvēks un viņa personiskais šarms,» vērtē Deivids, piebilstot, ka, protams, svarīga bija arī spēja klientam palīdzēt pieņemt lēmumu un virzīt pārdošanas sarunu uz pozitīvu noslēgumu.
«Jāatzīst, man likās, ka šogad līmenis bija augstāks un pārdevēji ar labākām prasmēm nekā pagājušajā gadā, arī pērn dalībnieki bija gana spilgtas personības, bet pārdošanas prasmes šī gada konkursantiem šķita labākas,» šī gada konkursa kvalitāti vērtē Deivids.
Kopumā šogad konkursā piedalījās vairāk nekā 400 dalībnieku, bet tikai desmit spēcīgākie pretendenti uz «Pārdošanas guru» titulu satikās fināla pārbaudījumos. Konkursantus vērtēja žūrija 12 cilvēku sastāvā. Galveno balvu un «Pārdošanas guru 2014» titulu saņēma uzņēmumu klientu konsultante Silva Rasiņa no AS «Swedbank».
Foto: Facebook.com
Saistītās ziņas
Pārdošanas guru notirgo savu hobijbiznesu
20 gados kļūt par pārdošanas guru – jelgavnieks D.Cjukša to spēj
Jelgavnieks kļūst par «Pārdošanas guru 2013»