24 °C, 2.9 m/s, 83.4 %

Ekonomika

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsEkonomikaJa esi dzimis 20. datumā un ceturtdienā, tev jābūt uzņēmējam!
Ja esi dzimis 20. datumā un ceturtdienā, tev jābūt uzņēmējam!
16/10/2014

Tas, vai cilvēks var būt labs vadītājs, vai viņš ar azartu metīsies aizvien jaunos darbos vai tomēr labāk visu izdarīs klusām un nevienam nemanot, ir lielā mērā atkarīgs no tā, kurā nedēļas dienā cilvēks ir dzimis, pārliecināts ir koučinga eksperts Andris Urbāns. Izrādās, vispiemērotākie cilvēki biznesa vadīšanai ir tie, kuri dzimuši ceturtdienā un 20. mēneša datumā.

Ligita Vaita

Tas, vai cilvēks var būt labs
vadītājs, vai viņš ar azartu metīsies aizvien jaunos darbos vai
tomēr labāk visu izdarīs klusām un nevienam nemanot, ir lielā mērā
atkarīgs no tā, kurā nedēļas dienā cilvēks ir dzimis, pārliecināts
ir koučinga eksperts Andris Urbāns. Izrādās, vispiemērotākie
cilvēki biznesa vadīšanai ir tie, kuri dzimuši ceturtdienā un 20.
mēneša datumā.

Šodien jauno uzņēmēju un līderu konferencē
«Uzrāviens» tika prezentētas vairākas idejas un pieredzes stāsti no
uzņēmējiem, kuri, kaut arī gados salīdzinoši jauni, veiksmīgi
spējuši uzsākt un arī attīstīt biznesu. Jāteic gan, ka klausītāju
šoreiz konferencē nav pārāk daudz, taču kā smej organizatori
Zemgales reģiona Kompetenču attīstības centrā (ZRKAC) , iespējams,
visi – topošie veiksmīgi uzņēmēji.

Koučinga treneris un biznesa konsultants
A.Urbāns skaidro, ka biznesā nereti daudz ko nosaka no cilvēka
neatkarīgi faktori, piemēram, viņa dzimšanas laiks – nedēļas diena,
mēnesis un gads. Tā, piemēram, viņš ieskicē, ka pirmdienā dzimušie
ir spēcīgākie analītiķi – gudri, taču nelabprāt pieņem pārmaiņas,
otrdienā dzimušie ir visizturīgākie pret fiziski un emocionāli
smagu darbu, dzimšanas diena trešdienā nozīme, ka cilvēks ir labs
runātājs un pārdevējs. Ceturtdienā dzimušie ir vislabākie vadītāji
un viņu uzstājību jau varot redzēt bērnībā, piektdienā dzimušie
visveiksmīgāk varēs rūpēties par saimnieciskiem jautājumiem,
dzimšanas diena sestdienā liecina, ka cilvēks ir vairāk
pesimistisks un precīzi saskata problēmas, savukārt svētdienā
dzimst līderi – cilvēki, kuri ir pastāvīgā kustībā, ir ļoti aktīvi,
taču nav vadītāji.

«Izvēloties uzņēmuma darbiniekus, šīs visas
lietas ir vērts ņemt vērā, tāpat kā izskaitļot, ar kuriem cilvēkiem
sadarbība veidosies veiksmīgākā,» teic A.Urbāns. Taču viņš uzsver,
ka nekādā gadījumā bizness nav jāveido kopā ar draugiem. «Bizness
un saskaņa ikdienā ir divas dažādas lietas! Tas ir pavisam
vienkārši numeroloģiski izskaidrojams,» norāda A.Urbāns.

«Man sāk šķist, ka par maniem datiem kāds man
melo,» smejas Egils, kurš, kaut arī pagaidām sevī neredz lielu
biznesa potenciālu, norāda, ka varbūt nākotnē vēlētos darboties
uzņēmējdarbībā ar savu hobiju – informācijas tehnoloģijām. «Kaut
arī strādāju pilnīgi citā jomā – Valsts policijā un apsardzē –,
tomēr ap datoriem esmu darbojies teju pusi dzīves. Ja veidotu
biznesu, tad noteikti šajā jomā,» vērtē Egils. Viņš piebilst, ka
numeroloģijai nekad īsti nav pievērsis uzmanību, taču novērtē, ka
šodien uz biznesa jautājumiem viņš var palūkoties citādi. «Varbūt
kaut kas tur ir,» vērtē Egils.

Tam, ka numeroloģijai ir liela nozīme dzīvē,
piekrīt arī cits konferences labais piemērs, kas šodien savu
pieredzi prezentēja «Uzrāvienā» – SIA «Livani Eco Group»
izveidotājs un vadītājs Gatis Pastars. «Mana uzņēmuma aizsākumi
meklējami laikā, kad Latvijā bija slieku audzēšanas bums. To darīja
visi! Pensionāri krāja naudu brīvdienām siltajās zemēs, tas šķita
tik perspektīvi! Šādu hobiju – audzēt sliekas – sāka arī mans tēvs.
Līdz brīdim, kad nostabilizējās tirgus un kļuva skaidrs – visapkārt
ir pilns ar mēsliem, bet nauda no tā nerodas,» sava biznesa sākumu
sāk G.Pastars.

Tieši tādā veidā, kad tēvam apnika «ņemties ap
sliekām», jaunais uzņēmējs nolēma šo hobiju veidot par biznesu.
«Mans pirmais starta kapitāls bija 200 latu, ko ieguvu, pārdodot
savu vienīgo auto – vecu «fordu»,» atceras G.Pastars. Viņš šo naudu
izmantojis, lai noīrētu tukšu fermu, kurā turpināt audzēt sliekas
daudz lielākos apjomos.

Piecu gadu laikā uzņēmums ir būtiski audzis,
turklāt neizmantojot bankas aizdevumus. «Vienā brīdī man šķita –
visi man apkārt sacēluši tādas ražotnes, bet es viens pats stāvu
tukšā fermā, kas pilna ar mēsliem,» smejas G.Pastars, tomēr viņš
norāda, ka būtiskākais pavērsiena punkts bija saprast – viņam nevis
jābūvē ražotne, bet gan jāmācās savs produkts pārdot.

«Praktiski visu pirmo gadu es mocījos ar domu,
cik grūti ir piezvanīt svešam cilvēkam un piedāvāt savu produktu.
Taču tam ir jātiek pāri,» viņš ir pārliecināts. Nu viņš ir apņēmies
ik gadu radīt kādu jaunu produktu, bet neaugt uzņēmumā
cilvēkresursu ziņā. «Mūsu uzņēmumā strādā četri pieci cilvēki, ne
vairāk. Esmu pārliecinājies, ka cilvēka faktors ir ļoti sāpīgs, ja
kādam pēkšņi iesāktais apnīk vai viņš pieprasa neadekvāti augstu
samaksu. Tādā ziņā maksimāla automatizācija ir paredzamāka,» secina
uzņēmējs.

Jāpiebilst, ka šogad «Uzrāviens» tika
piedāvāts kā viens no Karjeras nedēļas pasākumiem. Bez A.Urbāna un
G.Pastara ar klātesošajiem pieredzē dalās arī SIA «Pure Food»
vadītājs Aivars Žimants un «Skrīveru mājas saldējuma» vadītāja
Lelde Sotniece.

Foto: Krišjānis Grantiņš