19.9 °C, 2.6 m/s, 64.9 %

Latvijā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsLatvijāPētījums: Internetā iepērkas 71 procents Latvijas interneta lietotāju
Pētījums: Internetā iepērkas 71 procents Latvijas interneta lietotāju
31/07/2014

Internetā iepērkas jau 71% Latvijas interneta lietotāju, kas ir par 4% vairāk nekā šajā laikā pirms gada. Visbiežāk šādu iespēju izmanto iedzīvotāji vecumā no 25 līdz 34 gadiem, liecina interneta izpētes uzņēma «Gemius» dati.

Internetā iepērkas jau 71% Latvijas
interneta lietotāju, kas ir par 4% vairāk nekā šajā laikā pirms
gada. Visbiežāk šādu iespēju izmanto iedzīvotāji vecumā no 25 līdz
34 gadiem, liecina interneta izpētes uzņēma «Gemius»
dati.

Kā biznesa portālu Nozare.lv informēja
«Gemius» sabiedrisko attiecību un komunikācijas speciāliste Elīna
Platonova, aktīvākie pircēji internetā ir sievietes un
speciālisti/biroja darbinieki.

Pēc interneta auditorijas pētījuma
«gemiusAudience» datiem par šī gada jūniju, vismaz reizi gadā
internetā iepērkas 844 000 Latvijas interneta lietotāju vecuma
grupā no 15 līdz 74 gadiem. Salīdzinot ar šo pašu periodu pērn, tas
ir pieaugums par 4%. No visiem, kas iepērkas internetā, 16%
atzinuši, ka pirkumus veic gandrīz katru mēnesi, 33% – dažas reizes
gadā, bet 22% reizi gadā vai retāk.

29% atbildējuši, ka neiepērkas internetā
vispār. No tiem iedzīvotājiem, kas iepērkas internetā, katru dienu
internetu izmanto 63%, bet vairākas reizes nedēļā – 7%.

Visbiežāk internetā iepērkas lietotāji vecumā
no 25 līdz 34 gadiem – tādi ir 22%. Tikmēr iedzīvotāji vecuma
grupās no 15 lūdz 24 gadiem un no 35 līdz 44 gadiem veido 30% no
visas auditorijas, kas iepērkas internetā un tas ir par 8% vairāk
nekā pērn.

Vismazāk interneta veikalos iepērkas vecāka
gadagājuma interneta lietotāji – vecuma grupā no 45 līdz 54 gadiem
tie ir 12%, bet vecuma grupā virs 55 gadiem tie ir 8% lietotāju,
kas ir par 3% mazāk nekā pirms gada.

Ja pērn vienlīdz aktīvi internetā iepirkās gan
sievietes, gan vīrieši, tad patlaban lielākā daļa jeb 53% no
pircējiem ir sievietes, bet 47% – vīrieši. Pēc nodarbošanās
visbiežāk tie ir speciālisti/biroja darbinieki – attiecīgi 23%,
strādnieki/tehniskie darbinieki veido 11%, bet studenti – 9%.

Lai arī vairums jeb 58% no tiem, kas iepērkas
internetā, tam pieslēdzas no personīgā datora, 31% interneta
pārlūkošanai izmanto biroja datoru. Dati arī rāda, ka ceturtdaļai
no visiem vidējie ienākumi (neto) mēnesī ir amplitūdā no 179 līdz
427 eiro.

No visu Baltijas valstu interneta lietotājiem
visvairāk internetā iepērkas Igaunijā – tie ir 78% no visiem
interneta lietotājiem. Tāpat kā Latvijā, Igaunijā aktīvāk internetā
iepērkas tieši sievietes – 52%.

Lietuvā internetā pēdējos trijos mēnešos ir
iepirkušies 58% interneta lietotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Kā
rāda dati, lielākā daļa pircēju jeb 30% pēdējos mēnešos ir veikuši
vienu līdz divus pirkumus, bet 5% – vairāk nekā 10 pirkumus.

«Gemius» ir interneta pētījumu un biznesa
konsultāciju uzņēmums, kas piegādā datus interneta vidē bāzētiem
uzņēmumiem, monitorē interneta datu plūsmu interneta lapās, servē
un mēra interneta reklāmas kampaņas, kā arī analizē interneta
lietotāju aktivitāti.

LETA